duikgek89 schreef:Wel heb ik het idee dat tegen bijvoorbeeld Sven een hele andere, meer denigrerende, toon gebruikt wordt dan tegen een aantal anderen. Maar ik kan dat niet meten, laat staan hard maken, het is slechts een idee.
Ik denk niet zozeer tegen Sven specifiek, maar (relatief) nieuwe forummers worden hier soms wel stevig aangepakt, terwijl ze dat niet verdiend hebben en ook maar hun best doen om mee te discussiëren. En ja, die zullen vaak met dingen komen die in de meer dan 12-jarige historie van dit forum al eens besproken zijn. Nu heb ik me hier zelf ook wel schuldig aan gemaakt, dus ik ga me niet roomser dan de paus voordoen, maar het kan meespelen en het kan een reden zijn waarom sommige mensen toch ook vrij vlot het forum weer hebben verlaten. Er zit hier een harde kern die hier al zo lang zit dat het heel lastig is om daar echt tussen te komen.
In de eerste jaren van het forum zat het hier vol met relatief jonge forummers die nu inmiddels tussen de 25 en 35 zijn. Nu allemaal gerespecteerde forummers behorende tot de harde kern, maar als je kijkt naar de stijl van berichten in die tijd was daar misschien ook wel het een en ander op aan te merken. Wat dat betreft heb ik bij Sven in de laatste jaren (maar ook zeker bij sommige anderen) een hele positieve ontwikkeling gezien.
Daarmee wil ik niet zeggen dat mensen hun mond moeten houden als ze het niet met een ander eens zijn, of zich heel erg in moeten houden. Incasseren hoort er ook bij op een discussieforum en zelfs op een forum met veel gelijkgestemden als het gaat om de vraag of er meer snelwegen moeten komen, heb je toch ook duidelijke meningsverschillen. Ofwel vanuit mensen die beroepsmatig met de materie bezig zijn vs. geïnteresseerde leken, ofwel vanuit politiek gemotiveerde inzichten, ofwel vanuit verschillen in rijervaring, etc. Dat botst soms, ja.
Wat ook nog meespeelt is dat er op een forum zoals het Wegenforum nou eenmaal bovengemiddeld veel mannen zitten die vaak veel kennis van zaken hebben, maar sociaal niet altijd even handig zijn. Nerds, om het maar even simpel uit te drukken, en ja, daar reken ik mijzelf ook toe. Dat uit zich soms in botheid/lompheid naar elkaar toe in discussies. Soms niet eens zo bedoeld.
Jeroen schreef:
Ik neem aan dat je mij bedoeld. Ik heb genoeg argumentatie gegeven in dat topic: er maar automatisch vanuit gaan dat sommige mensen 's nachts werken om de overlast voor jou overdag te beperken komt op mij erg egoïstisch over. Daar mag jij van denken wat je wil, maar ik zie daar een heel normale discussie in.
Ik heb niet de indruk dat er specifiek iemand werd bedoeld, en inderdaad, het is een heel normale discussie. Wij zijn het ook geregeld oneens, maar ik weet dat jij als beroepschauffeur nou eenmaal anders tegen bepaalde zaken aankijkt. Daar kan ik het niet mee eens zijn, maar ik begrijp die standpunten wel.
harry schreef:Ik denk dat bovenstaande een perceptie is: als je voor het eerst ergens komt of iets doet, is het allemaal erg nieuw en leuk.
Als je een paar jaar verder bent weet je het allemaal wel en beginnen bepaalde dingen te irriteren.
En dan ga je dus denken dat het vroeger beter was terwijl er in feite niks veranderd is.
Het was k*t, het is k*t en het blijft k*t?

Of heb je er nog steeds wel plezier in Harry?
Even alle gekheid op een stokje, hier zit ook wel een kern van waarheid in.