Ze staan toch ook wel eens aangegeven met zone-borden?(ik vraag me nog wel eens af of dat wellicht een vertaalprobleem is),
[F] Verlaging maximumsnelheid in Frankrijk
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [F] Verlaging maximumsnelheid in Frankrijk
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
Staat me niet direct bij, komt ook niet terug op Wikisara. Uiteraard beide gegevens met beperkte waarde
Wat betreft calculerend rijgedrag: ja natuurlijk is dat enigszins calculerend. Maar het begeeft zich geloof ik wel binnen nette marges. Het is niet dat ik buiten de zones zo vreselijk hard rijd, ook maar een kilometer of 15 op de teller. En dit is uiteraard alleen op ruim uitgebouwde wegen waar de omstandigheden het toelaten. Ik heb bepaald het idee dat veel Fransen het ook zo doen.

Wat betreft calculerend rijgedrag: ja natuurlijk is dat enigszins calculerend. Maar het begeeft zich geloof ik wel binnen nette marges. Het is niet dat ik buiten de zones zo vreselijk hard rijd, ook maar een kilometer of 15 op de teller. En dit is uiteraard alleen op ruim uitgebouwde wegen waar de omstandigheden het toelaten. Ik heb bepaald het idee dat veel Fransen het ook zo doen.
-
- dorpsstraat
Deze Fransman doet het precies zo, en dat werkt perfect [emoji6]. Wat betreft de zoneborden waar Vinny het over heeft, die zijn inderdaad in opkomst. Ze staan bv op de D1075 tussen Sisteron en Grenoble, en sinds dit jaar ook bij ons op de D1005 tussen Genève en Le Bouveret.
-
- stadsweg
When in Rome, do as the Roman's do. Of in dit geval Frankrijk
Tussen de supermarkt en camping lag een weg waar 70 de max was, gros reed er 85 dus daar fijn aan meedoen.

Tussen de supermarkt en camping lag een weg waar 70 de max was, gros reed er 85 dus daar fijn aan meedoen.
-
- autoweg
Klopt. Soms zijn dat daadwerkelijk TCs, maar soms is het gewoon een traject met flitsbunkers die ze af en toe verplaatsen. (Of beide, zoals de N57 ten noorden van Pontarlier.)
-
- 4x3 autosnelweg

Overigens is “mijn” gedrag dusdanig verspreid dat ook het trucje wel wordt gebruikt om de daadwerkelijke flitsers moeilijk zichtbaar kort achter een ongebruikte oude flitskast te zetten. Dus dan hoopt men ergens dat er gas wordt gegeven na de placebo. Ik ben er nog niet door gesnapt, maar er is over geschreven.
-
- 4x5 autosnelweg
Kat-en-muisspel 
Tot nog toe geen post uit Frankrijk gekregen. Blijkbaar werkt het opletten op borden/medeweggebruikers nog altijd prima. Eventueel verwacht ik nog problemen omdat ik op de A 25 een stukje onrealistisch 70 gemist had.

Tot nog toe geen post uit Frankrijk gekregen. Blijkbaar werkt het opletten op borden/medeweggebruikers nog altijd prima. Eventueel verwacht ik nog problemen omdat ik op de A 25 een stukje onrealistisch 70 gemist had.

-
- 2x2 autosnelweg
Ik had prijs deze zomer, maar met slechts 1km/h te snel, dus kwaad ben ik niet.
-
- 2x3 autosnelweg
Op het OWN is een beetje vlot rijden wel zo prettig voor achterliggers. Op de snelweg daarentegen de keuze maken voor +15 (145@130) snap ik niet zo goed. Je wint in vergelijking met 136@130 op GPS niks maar loopt wel het risico op een bon, die bij +15 even duur is als bij 157@130 op GPS ofwel +27 --> 157km/h-0,05*157km/h-130 is 19km/h teveel).Pino schreef: ↑ma 05 sep 2022, 9:37Wat betreft calculerend rijgedrag: ja natuurlijk is dat enigszins calculerend. Maar het begeeft zich geloof ik wel binnen nette marges. Het is niet dat ik buiten de zones zo vreselijk hard rijd, ook maar een kilometer of 15 op de teller. En dit is uiteraard alleen op ruim uitgebouwde wegen waar de omstandigheden het toelaten. Ik heb bepaald het idee dat veel Fransen het ook zo doen.
Misschien dat ik raar ben, maar ik rij dan of 136km/h en let niet op flitsers; of ik rij 156 op GPS en let goed op.
-
- 4x3 autosnelweg

De marge van 15 op de teller heeft dan ergens nog wel de functie (voor mij en andere weggebruikers die wat boven maximumsnelheid zitten) om nog iets van een remactie uit te kunnen voeren als je onverwacht een flitser ziet - en dan nog net aan de goede kant van de maximumsnelheid te worden gemeten. Maar op dat laatste uiteraard nul garantie.
-
- 2x3 autosnelweg

Buiten Parijs is mijn ervaring dat het meestal ofwel zo rustig dat het niet veel uitmaakt voor het verkeer of je 136 of 145 doet; ofwel te druk om 130 te halen. Op een enkele keer na, maar dan rij ik ook gewoon met het vlottere verkeer mee.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik zit altijd zo'n 10% boven de maximumsnelheid op de teller. Tot nog toe werkt dat best aardig: ik heb in Nederland slechts zelden en in het buitenland nog nooit een snelheidsboete gekregen 

-
- 2x5 autosnelweg
Er is blijkbaar een plan om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verlagen van 130 naar 110. Blijkbaar is dit plan nu van tafel
.
https://www.ad.nl/auto/toch-geen-snelhe ... ~aa6dd5ce/

https://www.ad.nl/auto/toch-geen-snelhe ... ~aa6dd5ce/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Hoofdmoderator
Pff, die eerste zin van dat artikel al: "Liefhebbers van doorrijden". Als je zoiets opschrijft rijd je duidelijk nooit auto, laat staan in het buitenland
Maar mooi dat het plan van tafel is 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x3 autosnelweg

Hoewel het plan nu van de regerings-tafel is, denk ik wel dat het onderwerp zal blijven rondzingen. Zoals het dat in bijna heel Europa op de een of andere manier wel doet. Wat discussies alleen niet makkelijker maakt is dat auto's in de loop van de tijd alleen maar schoner zijn gaan rijden, en om de veiligheid hoef je ook niet omlaag naar 110. Het enige argument dat enigszins kan houden is "ook al zijn we nu schoner dan 10-20 jaar terug en ook al rijd je in een EV, het verbruik van brandstof en elektriciteit moet omlaag met het oog op zowel onze energie-zekerheid als met het oog op de noodzakelijke energie-transitie. En met 110 vinden we een betere balans." Ik zeg niet dat ik dan meteen voor stem, maar zo'n beter-in-balans-redenering is het enige dat niet meteen stuk slaat op de feiten.
-
- Hoofdmoderator
Tja, de anti-autolobby verzint altijd wel een nieuwe reden 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- Moderator
Departementen die gedeeltelijk of geheel terug zijn gegaan naar 90 km/h

-
- Moderator
In het departement Loiret zijn vandaag weer wat wegen terug naar 90 gegaan:

-
- 2x2 autosnelweg
-
- Moderator
Op de departementsgrenzen van Lozère en Ardèche.

France - Retour aux 90 kmh 01 by European Roads, on Flickr

France - Retour aux 90 kmh 03 by European Roads, on Flickr

France - Retour aux 90 kmh 01 by European Roads, on Flickr

France - Retour aux 90 kmh 03 by European Roads, on Flickr
-
- 2x2 autosnelweg
Betekent dit nou dat er niet overal borden met 90 staan, en dat je dus bij iedere departementsgrens op dit soort borden moet letten? En als je de grens overgaat via een weg waar niet zo een bord staat weet je het dus niet?
In Streetview zie ik hier overigens wel 90 staan (ik dacht eerst dat jouw foto hier was maar toch niet):
https://www.google.nl/maps/@44.6148252, ... 384!8i8192
En in de andere richting einde 90 is ook wat vreemd - ik zou dan toch eerder 80 verwanchten, het is geen Oostenrijk
https://www.google.nl/maps/@44.614726,3 ... 384!8i8192
In Streetview zie ik hier overigens wel 90 staan (ik dacht eerst dat jouw foto hier was maar toch niet):
https://www.google.nl/maps/@44.6148252, ... 384!8i8192
En in de andere richting einde 90 is ook wat vreemd - ik zou dan toch eerder 80 verwanchten, het is geen Oostenrijk
https://www.google.nl/maps/@44.614726,3 ... 384!8i8192
-
- 2x2 autosnelweg
En ik heb de locatie van de foto ook gevonden:
https://www.google.nl/maps/@44.5905492, ... 384!8i8192
Hier staat verder niets.
https://www.google.nl/maps/@44.5905492, ... 384!8i8192
Hier staat verder niets.
-
- Moderator
De tweede foto is iets verderop genomen: https://goo.gl/maps/HDwaCvxt6Ue7Y9xU7
Ik dacht dat ik de locatie in de EXIF data had staan, maar blijkbaar niet.
Ik dacht dat ik de locatie in de EXIF data had staan, maar blijkbaar niet.
-
- 2x2 autosnelweg
Die had ik inderdaad gevonden, en ik dacht dat de andere foto's daar vlakbij waren, zo kwam ik aan dat andere bord.
-
- stadsweg
Helaas wel. De snelheid buiten de bebouwde kom is nog steeds 80 km/u, departementen kunnen voor afzonderlijke wegen de snelheid naar 90 km/u verhogen (en dan op de weg na elk kruispunt aangeven of voor het hele departement verhogen en dat dan aan de departementsgrens aangeven.
Een beetje vergelijkbaar met de Belgische situatie dus (al is het daar op regioniveau en niet op provincieniveau wat nog iets meer overzicht biedt.
-
- autoweg
In Lozere heb ik die borden ook op kruispunten met RNs zien staan.