1e gevaarlijke kruispunt ligt bij de Roermondsepoort. Het grote verkeersplein in het centrum van de stad wat Blerick met het station verbindt. Op de busoversteek die er ligt met een bussluis voor bussen 66, 370 en 377 ligt nog een stoplicht voor fietsers en voetgangers. Dit verkeerslicht wordt vaak steenhard genegeerd door voetgangers en fietsers en heeft al een dodelijk slachtoffer moeten eisen. Toch maak ik wel eens mee dat het verkeerslicht op groen staat maar een bus alsnog doorrijdt. Ligt dat dan aan de systemen die in de bus zijn aangebracht?
2e gevaarlijke kruispunt is bij het ziekenhuis aan de Tegelseweg (N271). Dit vanwege dezelfde reden. Verkeerslichten die keihard genegeerd worden en men die veel te hard rijdt op de weg. Ik betrap mezelf daar af en toe ook op. Ik zeg het niet graag maar ik denk dat een permanente flitspaal voor het stoplicht bij het ziekenhuis hardrijden voorkomt.
3e gevaarlijke kruispunt ligt aan het einde van de N273. Op deze rotonde zijn vaak fietsers bij ongelukken betrokken. Vaak ook jonge scholieren die naar de sportvelden in Boekend gaan. Veel weten niet dat ze op deze rotonde geen voorrang hebben en maken daarbij enorme fouten en steken soms maar blindelings over. Een echte oplossing zou ik hier niet op weten. Wellicht een gigantisch bord zodat men weet dat ze echt geen voorrang hebben?
Verder wil ik in dit topic de ontwikkelingen rond infrastructuur in Venlo bij gaan houden