Moderator: Moderatoren
Dat is zeker balen!
Bij mij zullen het er zo'n 200 geweest zijn...
In Sneek heb je 'De Laatste Stuiverbrug', met ongeveer dezelfde naamsoorsprong. In Friesland kon je beter maar veel stuivers op zak hebbenWikipedia schreef:De buurtschap ontleent zijn naam aan het feit dat hier vroeger het laatste tolhuis stond op de vaarroute over de Stroobossertrekvaart van Dokkum naar het Prinses Margrietkanaal. Door de hoge kosten van de aanleg van deze trekvaart ging de stad Dokkum failliet. De trekvaart ging over naar een groep schuldeisers, die tolhuizen oprichtten om zo de schuld te kunnen afbetalen. De laatste Stuiver was het laatste tolhuis langs de trekvaart als je van Dokkum kwam. Deze tolheffing is in het begin van de 20e eeuw afgeschaft
Moet het niet >2013 zijn?
Gisteren nog een bezoekje gebracht aan die gemeente. Ik wist niet dat alle borden al geplaatst waren!
[open deur]Inmiddels staan er meer huizen dan toen Meerhuizen er stond.[/open deur]
En inderdaad, in 2015 is het dorp behoorlijk opgeknapt:De Brabantse Dorpen Derby is een initiatief van de Provincie Noord-Brabant. Brabantse dorpsgenoten (vrienden, buren of verenigingen) zetten een plan op papier om de leefbaarheid in hun dorp te verbeteren. Een vakkundige jury kiest uit alle aanmeldingen 9 finalisten. Uiteindelijk wordt tijdens een live-uitzending op Omroep Brabant de winnaar bekend gemaakt.
Het goede antwoord staat op het kombord aan de andere zijde van de weg.
Nu niet meer! Ook dat bord is helemaal weggebrand. Alleen een stukje van de "e" is nog zichtbaar.
Heel erg oldschool. Ik herinner me dit soort kruispunten van veel dijkweggetjes in rivierengebied. Zo zou zoiets er tegenwoordig uitzien:Fraai on-Nederlands kruispunt