Ik heb zelf niet echt het idee dat die parkeerplaatsen in een behoefte voorzien. Als je onderweg wilt uitrusten zijn er genoeg verzorgingsplaatsen te vinden met betere faciliteiten. Dat er niemand geparkeerd staat hóeft dus niet heel erg te verbazen lijkt me.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Vinny schreef: ↑di 17 aug 2021, 22:04
Ik heb zelf niet echt het idee dat die parkeerplaatsen in een behoefte voorzien. Als je onderweg wilt uitrusten zijn er genoeg verzorgingsplaatsen te vinden met betere faciliteiten.
Verzorgingsplaatsen met betere faciliteiten zijn niet per se rustiger, al is er wel meer ruimte. Een verlaten strookje met veel bomen lijkt mij een prima plek om een powernap te doen.
Vinny schreef: ↑di 17 aug 2021, 22:04
Ik heb zelf niet echt het idee dat die parkeerplaatsen in een behoefte voorzien. Als je onderweg wilt uitrusten zijn er genoeg verzorgingsplaatsen te vinden met betere faciliteiten. Dat er niemand geparkeerd staat hóeft dus niet heel erg te verbazen lijkt me.
Hangt ook een beetje van de locatie af. De VZP's zonder voorzieningen op de Veluwe (A28, A1, A12) zijn vaak wel wat drukker, maar dat zijn dan op zich ook wel mooie plekken.
paolie schreef: ↑di 17 aug 2021, 23:29
Ook voor het legen van een volle kinderblaas zijn dit prima plekken.
Laatst gestopt langs de N375 hiervoor, ter hoogte van Marterhaar. Geen auto te bekennen, wel flarden wc-papier en een olifantenpaadje naar het bos. En zelfs nog afvalbakken.
Eén parkeerplaats later was het verdacht druk... Ooit bedacht als prettige recreatieplek in de heide, nu ook een recreatieplek maar niet om de heide te zien bloeien, zeg maar.
Langs de N347 Rijssen - Goor heb je ook zo'n verdacht drukke parkeerplaats. Tig auto's, bijna geen mens te zien. En oh ja, als je je behoeftes hebt bevredigd, ga je uiteraard niet met de rijrichting mee, maar kruis je gewoon het puntstuk van de invoeger en de doorgetrokken streep.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Het is verbazend hoeveel mensen denken dat Goeree-Overflakkee bij Zeeland hoort. Ik heb dat zelfs al eens horen zeggen over Voorne-Putten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Het helpt ook niet mee dat er twee vakantieparken in Zuid-Holland ‘Zeeland’ in hun naam hebben.
# Hellevoetsluis: Europarcs Resort Poort van Zeeland
# Ouddorp (Brouwersdam): Center Parcs Port Zelande
De Friese meren luisteren uit toeristisch oogpunt ook naar de naam Amsterdam Lake District maar het maakt het nog geen Noord-Holland
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
En Zuid-Limburg noemen we "Amsterdam hills". De Waddeneilanden gaan voortaan als "Amsterdam islands" door het leven.
Oh ja: Rotterdam noemen we voortaan "Amsterdam harbour".
Palance schreef: ↑za 28 aug 2021, 8:19
Het is verbazend hoeveel mensen denken dat Goeree-Overflakkee bij Zeeland hoort. Ik heb dat zelfs al eens horen zeggen over Voorne-Putten.
Die mensen denken zeker dat alle schiereilanden bij Zeeland horen. Of bij Amsterdam: the Amsterdam Peninsulas.
Willem schreef: ↑za 28 aug 2021, 16:40
En Zuid-Limburg noemen we "Amsterdam hills". De Waddeneilanden gaan voortaan als "Amsterdam islands" door het leven.
Oh ja: Rotterdam noemen we voortaan "Amsterdam harbour".
Nr 1 en pas later zijn huizen 2 en 3 gebouwd ? 1 km tot huis 1 ? Vaag inderdaad Er zijn redelijk wat landen waar huisnummers( range) onder de straatnaam staat met pijl of richting van bord. Best handig bij lange straten, zeg een Laan v Meerdervoort. In NL lopen oneven en even vaak niet synchroon waardoor je een even en oneven range zou moeten aangeven.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Een afkorting of acroniem in het meervoud volgt met een ' en dan een -s of -en. Nr's is juist volgens mij. Ook in het Engels overigens merkwaardigerwijs, die de ' verder nooit voor meervouden gebruiken. Two NGO's have ... Twee BV's zijn gefuseerd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...