[foto] Diverse harry 2018-
Moderator: Moderatoren
-
paolie
- expressweg
Re: [foto] Diverse harry 2018-2023
-
harry
- Wegnummerfotograaf
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Thom
- verkeersader
Bij sommige komborden word je nog welkom geheten door de gemeente Hellevoetsluis.harry schreef: ma 10 jul 2023, 23:09 In de nieuwe gemeente Voorne aan Zee alleen nog komborden met de gemeentenaam bijgeplakt.
Eigenlijk te lelijk voor een foto.

-
harry
- Wegnummerfotograaf
Zware regen hier, dus tijd om het humeur wat op te beuren met een paar zomerfoto's.

Ternaard. Ik vind de zomer toch wel een mooi seizoen om foto's te maken.

Hoewel het nog mooier is als de zon goed schijnt. Didam.

Oosternijkerk. Zo zien veel van mijn foto's uit Friesland en Groningen er uit...

Zuidland. In deze streek (Zuid-Holland) ziet een kerk er toch anders uit.

Charlois. Heel anders zelfs. Hoewel het voor een leek wellicht allemaal één pot nat is.

Ternaard. Ik vind de zomer toch wel een mooi seizoen om foto's te maken.

Hoewel het nog mooier is als de zon goed schijnt. Didam.

Oosternijkerk. Zo zien veel van mijn foto's uit Friesland en Groningen er uit...

Zuidland. In deze streek (Zuid-Holland) ziet een kerk er toch anders uit.

Charlois. Heel anders zelfs. Hoewel het voor een leek wellicht allemaal één pot nat is.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf

(Zernike-terrein)
In Groningen is een ring nét niet helemaal rond.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Een paar maanden later hetzelfde gevoel.harry schreef: za 22 jul 2023, 10:42 Zware regen hier, dus tijd om het humeur wat op te beuren met een paar zomerfoto's.
Groeten uit Kinderdijk:

Groeten uit Limbricht:

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf

Helper Buurt: een tijdelijk wijkje met "aanleunwoningen" bij verzorgingstehuis Innersdijk. De echte aanleunwoningen worden herbouwd i.v.m. aardbevingsschade.
Dit bord had niet blauw moeten zijn maar wit, want we zitten in de bebouwde kom van Ten Boer.
Bovendien staat het midden in het wijkje en niet bij de ingang.

Een "wijk" van Almelo ten westen van de A35. Met een "flitsende" naam...

Bedrijvenpark bij Oss, bij knooppunt Paalgraven.

Kombord in de buurt van de Stichtse Rotonde.

Kolhorn (N.H.). Een onverwachts interessante dorpskern.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf

In Hoogezand. Aan beide einden van de lange Kalkwijk staat zo'n wit bord. Hoezo "Republiek"?
Dank aan E. Redmeijer voor de tip.

Nieuw bord, voorheen stond hier niks. (Garrelsweer)

Epe. Ook Zuuk heeft nu een bord.

Oud huis in Amsterdam-Zuid, ingesloten door nieuwere bebouwing.
--Harry.
--Harry.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Het antwoord:harry schreef: do 09 nov 2023, 23:05In Hoogezand. Aan beide einden van de lange Kalkwijk staat zo'n wit bord. Hoezo "Republiek"?
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Maar ik begrijp dat de gemeente helemaal niks doet in Kalkwijk, dus is het logisch dat deze borden blijven staan.
--Harry.
--Harry.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
Kaaiman
- Secretaris
"Zie je wel, ze halen niet eens onze borden weg!"harry schreef: vr 10 nov 2023, 12:34"Bewoners plaatsen bord". Meestal is dat niet toegestaan en haalt de gemeente dit soort dingen gauw weer weg.
Maar ik begrijp dat de gemeente helemaal niks doet in Kalkwijk, dus is het logisch dat deze borden blijven staan.![]()
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dat is op deze kilometers lange bijna kaarsrechte weg best nog wel een prestatie.
--Harry.
--Harry.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Re: [foto] Diverse harry 2018-2024

Net 2 weken oud, mijn auto. En nu al praatjes.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Gisteren had ik een unieke ervaring: ik ben in Almere vanaf de N702 over de wisselbaan naar Amsterdam gereden.
Wegens een ongeluk op de A6 waarbij de rest van de snelweg helemaal was afgesloten.

Deze foto is genomen vanaf de A6-parallelbaan. De hoofdrijbaan was gesloten, maar de wisselbaan was open. Die wisselbaan was alleen te bereiken via de hoofdrijbaan...

Via een paar binnenwegen lukte het om de N702 te bereiken waar ik alsnog die wisselbaan op kon rijden.
Opmerkelijk: dit kantelwalsbord heeft een NBA-design. Het is hiermee het enige NBA-bord op de N702...

...tenzij je deze ook meetelt.

Hier rij ik op de A1. De weg hiernaartoe was best wel spectaculair, ik had Gooimeer nog nooit van die kant gezien. De wisselbaan gaat bij Gooimeer 2 keer de A6 over.
Bijzonder aan deze foto is het kantelwalsbord: het zal alleen weggedraaid worden als de wisselbaan vanuit Almere en Naarden open is, maar het stukje wisselbaan richting Amsterdam dicht is.

Ik rij hier op de wisselbaan. Maar de wisselbaan die hier bedoeld wordt, is wellicht de wisselbaan in de A9-tunnel, hier rechtdoor (die is nog nooit gebruikt).
Ik geloof dat het bord "wisselbaan gesloten" bedoeld is voor het verkeer op de hoofdrijbaan (rechts van mij).
Jammer dat het al bijna donker was. Ik maak het niet vaak mee dat ik deze wisselbaan in deze richting kan berijden.
Wegens een ongeluk op de A6 waarbij de rest van de snelweg helemaal was afgesloten.

Deze foto is genomen vanaf de A6-parallelbaan. De hoofdrijbaan was gesloten, maar de wisselbaan was open. Die wisselbaan was alleen te bereiken via de hoofdrijbaan...

Via een paar binnenwegen lukte het om de N702 te bereiken waar ik alsnog die wisselbaan op kon rijden.
Opmerkelijk: dit kantelwalsbord heeft een NBA-design. Het is hiermee het enige NBA-bord op de N702...

...tenzij je deze ook meetelt.

Hier rij ik op de A1. De weg hiernaartoe was best wel spectaculair, ik had Gooimeer nog nooit van die kant gezien. De wisselbaan gaat bij Gooimeer 2 keer de A6 over.
Bijzonder aan deze foto is het kantelwalsbord: het zal alleen weggedraaid worden als de wisselbaan vanuit Almere en Naarden open is, maar het stukje wisselbaan richting Amsterdam dicht is.

Ik rij hier op de wisselbaan. Maar de wisselbaan die hier bedoeld wordt, is wellicht de wisselbaan in de A9-tunnel, hier rechtdoor (die is nog nooit gebruikt).
Ik geloof dat het bord "wisselbaan gesloten" bedoeld is voor het verkeer op de hoofdrijbaan (rechts van mij).
Jammer dat het al bijna donker was. Ik maak het niet vaak mee dat ik deze wisselbaan in deze richting kan berijden.
--Harry.
--Harry.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Ik had recent de omgekeerde ervaring, dat de wisselbaan in de richting Almere open was. Gebeurt als ik er rij ook nooit, maar die route was een stuk minder spectaculair. Ik zou zeggen best wel saai eigenlijk, behalve dat het een stuk prettiger rijdt omdat je minder last hebt van wevend verkeer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Re: [foto] Diverse harry 2018-
Afgelopen weekend was ik o.a. in Monschau. Een ansichtkaart-foto ter illustratie:

Meer on-topic: onderweg (Maarheeze) kwam ik deze tegen. Grappig, die pijl omhoog. Terwijl de A2 direct hierna juist niet rechtdoor is.

De Euregioweg ("S100") in Heerlen/Landgraaf loopt over een klein stukje tussen twee hoogspanningsleidingen door.
Ik ken plaatsen waar een hoogspanningsleiding in een middenberm ligt (Hengelo en Uden) of op een bijzondere manier wordt gekruist (Lelystad), maar deze had ik nog niet op de foto:

Ik kwam diverse nieuwe-stijl komborden tegen. In Limburg meestal tweetalig:

Budel. Dit lijkt op het eerste gezicht een echte molen, maar het is een mini-molentje in de tuin van een echte molen.

Ik heb verder in Brabant en Limburg nog wat molenrestanten op de foto gezet. Zelfs als ze geen volledige molen zijn, vind ik ze interessant (of misschien juist daardoor).
Chaam:

Banholt:

Leveroy (waar Sjef al of niet vandaan kwam):

Schimmert:

Deze watertoren in Schimmert is ook wel fraai te noemen. Misschien ga ik nog eens een verzameling watertoren-foto's maken...

Meer on-topic: onderweg (Maarheeze) kwam ik deze tegen. Grappig, die pijl omhoog. Terwijl de A2 direct hierna juist niet rechtdoor is.

De Euregioweg ("S100") in Heerlen/Landgraaf loopt over een klein stukje tussen twee hoogspanningsleidingen door.
Ik ken plaatsen waar een hoogspanningsleiding in een middenberm ligt (Hengelo en Uden) of op een bijzondere manier wordt gekruist (Lelystad), maar deze had ik nog niet op de foto:

Ik kwam diverse nieuwe-stijl komborden tegen. In Limburg meestal tweetalig:

Budel. Dit lijkt op het eerste gezicht een echte molen, maar het is een mini-molentje in de tuin van een echte molen.

Ik heb verder in Brabant en Limburg nog wat molenrestanten op de foto gezet. Zelfs als ze geen volledige molen zijn, vind ik ze interessant (of misschien juist daardoor).
Chaam:

Banholt:

Leveroy (waar Sjef al of niet vandaan kwam):

Schimmert:

Deze watertoren in Schimmert is ook wel fraai te noemen. Misschien ga ik nog eens een verzameling watertoren-foto's maken...

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf

In Berkel (en Rodenrijs) hebben ze een aardig hoekje gemaakt. Afgelopen woensdag was ik daar op de fiets (omdat mijn auto een beurt kreeg).

Bleiswijk. Het gaat om straatnamen, maar het had ook een aanwijzing voor mij (als molenfotograaf) kunnen zijn.

Delft. De Nickersteeg verdient tegenwoordig beslist nadere uitleg!

Leeuwarden. Een originele molenromp met daarop een soort van kunstobject.

Wesepe. Deze molen ("Frankenvrij") is in 2025 opgeleverd.
Hiermee heb ik bijna alle molens in Nederland, voorzover ze vanaf de openbare weg zichtbaar zijn, op de foto.
Volgens mijn telling:
In totaal 1070 molens, waarvan 1044 met foto en 26 zonder foto (dat zijn vooral molens op eilanden en in openluchtmusea).
In totaal 301 molenrestanten, waarvan 284 met foto en 17 zonder foto.
In totaal 192 kleine molens, waarvan 62 met foto en 129 zonder foto.
Tijd voor een korte vakantie.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Vandaag (molens op eilanden en in openluchtmusea niet meegerekend):harry schreef: zo 03 aug 2025, 23:36 In totaal 1070 molens, waarvan 26 zonder foto (dat zijn vooral molens op eilanden en in openluchtmusea).
In totaal 301 molenrestanten, 17 zonder foto.
In totaal 192 kleine molens, waarvan 129 zonder foto.
In totaal 1069 molens, waarvan 1 zonder foto.
In totaal 324 molenrestanten, waarvan 7 zonder foto.
In totaal 176 kleine molens, waarvan 43 zonder foto.
Die ene molen staat in Friesland. Ik ben van plan hem morgen op de foto te zetten (als het niet te slecht weer is).
Ander nieuws:

Ik ben eens vzp De Lanen (A6, in het Tjeukemeer) opgereden. Ik wist eigenlijk niet dat je daar kon keren (en dus via vzp De Wiel de andere kant op rijden).

De verlengde s114 in Rotterdam-Zestienhoven.

Heusden heeft kennelijk genummerde industrie.

Deze molen in Roosendaal had ik alleen bij heel somber weer. Nu een iets mooiere foto.

Dat geldt ook voor Heusden. De 3 molens uit 1971, 1973 en 1975 staan opnieuw op de foto.

Etten(-Leur). De vorige keer dat ik van deze molen een foto maakte was hij helemaal ingepakt. Nu zijn de stellages weer bijna verdwenen.

Ook de nieuwe-foute-komborden-verzameling wordt steeds uitgebreider...
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Zoals ik in het vakantietopic al schreef, heb ik vorige maand deze rondreis gemaakt:

Ik werd o.a. gewezen op mijn leeftijd (Auxerre):

Maar ik kon ook even (bijna) de hoed van Dagobert Duck op hebben:

Kiekjes van de plaatsen die we bezocht hebben staan op deze pagina:
https://wegnummers.nl/kiek/d202510.html
Ik zou zo weer terug willen naar de zonnige en warme Middellandse Zee...

In de volgende postings een paar wegen-foto's van deze trip.

Ik werd o.a. gewezen op mijn leeftijd (Auxerre):

Maar ik kon ook even (bijna) de hoed van Dagobert Duck op hebben:

Kiekjes van de plaatsen die we bezocht hebben staan op deze pagina:
https://wegnummers.nl/kiek/d202510.html
Ik zou zo weer terug willen naar de zonnige en warme Middellandse Zee...

In de volgende postings een paar wegen-foto's van deze trip.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Oostenrijk:
https://wegnummers.nl/chat/at2025.html

Voor wie het niet goed kan zien: ITALIË IS RECHTSAF.

Oostenrijk staat bekend om zijn mooie landschappen en zijn beroerde bewegwijzering...
Slovenie:
https://wegnummers.nl/frit/si2025.html

Hier is nogal wat afgeplakt, met een grote groene leegte tot gevolg.
Ik vind het niet erg, ik ben altijd voor méér groen.
https://wegnummers.nl/chat/at2025.html

Voor wie het niet goed kan zien: ITALIË IS RECHTSAF.

Oostenrijk staat bekend om zijn mooie landschappen en zijn beroerde bewegwijzering...
Slovenie:
https://wegnummers.nl/frit/si2025.html

Hier is nogal wat afgeplakt, met een grote groene leegte tot gevolg.
Ik vind het niet erg, ik ben altijd voor méér groen.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Italië:
https://wegnummers.nl/frit/it2025.html
April 2011:

Oktober 2025:

Italië gaat heel langzaam de goede kant op. De E-nummerschildjes worden iedere 14 jaar een beetje groter.

"Whicha placea was thissa? I Varigotti."

Benetke, Venetië op zijn Sloveens. Die naam was nieuw voor mij.

Pedemontana Veneta is de naam van de weg. Italië heeft er een handje van om grotere wegen geen nummer te geven.

Arrivederci!
https://wegnummers.nl/frit/it2025.html
April 2011:

Oktober 2025:

Italië gaat heel langzaam de goede kant op. De E-nummerschildjes worden iedere 14 jaar een beetje groter.

"Whicha placea was thissa? I Varigotti."

Benetke, Venetië op zijn Sloveens. Die naam was nieuw voor mij.

Pedemontana Veneta is de naam van de weg. Italië heeft er een handje van om grotere wegen geen nummer te geven.

Arrivederci!
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Frankrijk:
https://wegnummers.nl/frit/fr2025.html

Een van de weinige Alpen-foto's die nog een beetje acceptabel geworden is. De hele reis van Turijn naar Lyon was in de stromende regen...

De halve Périphérique gereden, omdat we in het noorden van Parijs moesten zijn.
Het reed heel relaxed: de Vmax is 50 en daardoor waren er geen opstoppingen. Heerlijk.

Rechtsaf is tegenwoordig D14. Men is kennelijk vergeten dit bord aan te passen. Wel zijn alle bestemmingen afgeplakt.

Eindelijk had ik de gelegenheid de N37 op de foto te zetten. Op de N37 zelf (het korte stukje wat er nog van over is) staan alleen hm-bordjes.

Dit is tegenwoordig A104. Het (tijdelijke) wegnummer N1104 is overal afgeplakt...

...behalve op de hm-bordjes.
Ik kan dus bevestigen dat het nog steeds klopt wat er op de Wegenwiki staat: "De autosnelweg telt hier 2x2 rijstroken, maar heeft een ruimtereservering voor 2x3 rijstroken, en eindigt na 9 kilometer op de N2 nabij Mitry-Mory. Dit gedeelte staat als N1104 aangemerkt op de hectometerpaaltjes."
https://wegnummers.nl/frit/fr2025.html

Een van de weinige Alpen-foto's die nog een beetje acceptabel geworden is. De hele reis van Turijn naar Lyon was in de stromende regen...

De halve Périphérique gereden, omdat we in het noorden van Parijs moesten zijn.
Het reed heel relaxed: de Vmax is 50 en daardoor waren er geen opstoppingen. Heerlijk.

Rechtsaf is tegenwoordig D14. Men is kennelijk vergeten dit bord aan te passen. Wel zijn alle bestemmingen afgeplakt.

Eindelijk had ik de gelegenheid de N37 op de foto te zetten. Op de N37 zelf (het korte stukje wat er nog van over is) staan alleen hm-bordjes.

Dit is tegenwoordig A104. Het (tijdelijke) wegnummer N1104 is overal afgeplakt...

...behalve op de hm-bordjes.
Ik kan dus bevestigen dat het nog steeds klopt wat er op de Wegenwiki staat: "De autosnelweg telt hier 2x2 rijstroken, maar heeft een ruimtereservering voor 2x3 rijstroken, en eindigt na 9 kilometer op de N2 nabij Mitry-Mory. Dit gedeelte staat als N1104 aangemerkt op de hectometerpaaltjes."
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Oeps. Ik zie dat dit topic onder Nederland staat. In de vorige berichten is van alles te zien, maar geen Nederland. 
--Harry.
--Harry.