Wat betreft de E42- en E411-schildjes: als je westelijk langs Brussel rijdt, komt er een moment dat je beter naar Namur kunt rijden over de E19-A54-E42 dan over de E411. Wellicht heeft het daarmee te maken, mogelijk ook in combinatie met wat laatste hoop / overgebleven verwijzingen vooruitlopend op een R0 die korter zuidelijk langs de stad zou gaan, waardoor dit wél een logische route naar de E411 zou zijn. Heel lekker continu loopt het hoe dan ook niet. De twee borden met schildje staan beide in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Je wordt hoe dan ook naar Namur geleid over de E42, maar verderop in Vlaanderen en vervolgens Wallonië staat er helemaal geen E-schildje meer bij dit doel.
Die verwijzing naar Namen is een vrij recente toevoeging. Het blijft even wennen om die plaats daar tegen te komen.
De continuïteit zal verbeteren als andere borden verderop vervangen worden.
De verwijzing Namen (dan wel Namur of allebei) is volgens mij al continu. Alleen het bijbehorende wegnummer is dat niet. Inderdaad is het een doel dat je hier prima weg had kunnen laten. Vanaf Groot Bijgaarden is de route noordelijk langs Brussel naar de E411 nog logischer, dus je praat alleen over routes vanuit Anderlecht en omgeving. Vanaf Halle wordt de verwijzing logischer, want dan pik je ook verkeer vanuit de Vlaamse Ardennen en de E429-corridor op. Wel is het met deze vroege verwijzingen wat makkelijker omleiden bij calamiteiten op de R0-oost of de E411.