Wesso schreef: zo 22 dec 2019, 21:04
een uitsmijter als deze maar dan met 'ANWB' rechts onderin is dus geen NBA?
Ik geloof dat ik deze inderdaad maar geen NBA ga noemen. Onderstaand nieuw bord op de A1 laat een duidelijk verschil zien:
Dus: gecentreerd is niet NBA, links uitgelijnd is wel NBA. Ik hoop dat dat klopt.
Dat is nogal een gok. NBA kent zo veel afwijkingen of kleine ontwerpfoutjes dat je eigenlijk niet met zekerheid kunt zeggen dat sommige borden geen NBA zijn. Verder doel je met centreren op de naam of de symbolen?
Het lijkt me beter om vast te houden aan het ANWB-criterium voor niet-NBA of via de tijdlijn van Google Streetview zien hoe oud een bord is (en daar conclusies uit trekken).
harry schreef: wo 01 jan 2020, 20:09
Dus: gecentreerd is niet NBA, links uitgelijnd is wel NBA. Ik hoop dat dat klopt.
Dat links uitlijnen met afslaande pijl op dezelfde regel als de P lijkt de standaard bij verzorgingsplaatsen zonder verdere voorzieningen. Bij bemande verzorgingsplaatsen duiden de foto’s op jouw site toch wel heel vaak op centreren. Maar vaak ook niet; dit lijkt niet heel consistent aangepakt of de richtlijn is / sjablonen zijn op enig moment aangepast.
In centreer-gevallen is er hoe dan ook nog maar zeer weinig wat de NBA-borden nog onderscheidt van oud. Ik heb wel het idee dat het witte vlak waarin de naam van de VZP staat vroeger standaard zo breed was als het bord zelf (uiteraard wel ruimte latend voor bies en wat blauwvlak binnen de bies). Dat lijkt met NBA gewijzigd naar “zo breed als nodig om de naam erin te krijgen.” Dit zorgt zeker bij grotere verzorgingsplaatsen voor meer blauw om de naam heen dan vroeger.
De webserver is (weer eens) plat. En daarmee zijn ook alle foto's op die site die op dit forum gelinkt zijn onzichtbaar.
Geen idee hoe lang het deze keer duurt.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Dit jaar is het 15 jaar geleden dat de eerste NBA is geplaatst (als proef, op de A12 bij Velperbroek).
Inmiddels is bijna 80% van de aansluitingen voorzien van NBA (geheel of deels). 66,6% is volledig NBA.
Vanaf vorige week plaats ik ook foto's van "OBA", dus de oude borden van voor het NBA-tijdperk. Ik ben van plan in de loop van dit jaar van alle snelwegborden een foto te hebben. En daarmee dus van alle snelweg-wegwijzers in Nederland.
De OBA-foto's zijn meestal van mindere kwaliteit: ik doe veel minder moeite er een mooi plaatje van te maken. Bovendien zet ik ze kleiner op de website.
Tenslotte zouden al deze wegwijzers "binnenkort" vervangen moeten worden door NBA...
Bijvoorbeeld deze meuk op de A12. Daar ga ik geen mooiere foto meer van maken.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
harry schreef: ma 22 mar 2021, 12:54Bijvoorbeeld deze meuk op de A12. Daar ga ik geen mooiere foto meer van maken.
Mocht je nieuwe van dergelijke meuk tegenkomen, stuur ze dan ook direct naar mij. Ik zorg er dan voor dat ze nog dezelfde week bij de relevante personen bij RWS belanden.
A13 Kleinpolderplein, wacht op voltooiing A13-A16.
A15, direct na de kruising met de A2. Dat zulke afzichtelijke reclame is toegestaan...
De route naar Dordrecht was inderdaad afgesloten, afgelopen weekend. Maar ik vermoed dat deze borden er nu nog zo uitzien.
(Zal wel wachten op de verbreding van dit wegdeel.)
A10-west. Linksaf ging ooit ook naar Zaanstad!
Knooppunt Ressen. Lichte aftakeling.
Laatst gewijzigd door harry op ma 22 mar 2021, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
Veel bewegwijzering rondom Oudenrijn is er heel slecht aan toe. Het bord op de A12 met de vooraankondiging A2 naar Amsterdam vanuit Arnhem komend, is inmiddels onleesbaar.
Het zou mooi zijn dat we daar binnen niet al te lange tijd gloednieuwe borden zouden mogen aantreffen.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
Zullen wel meer lokale doelen bijkomen aangezien langeafstandsverkeer de A16 al heeft genomen.
Wellicht Rotterdamse stadsdelen voor de A20 tussen KPP en TBP?
Ik heb nu ook van alle borden van de N370-west een foto op de site.
Dat betekent dat ik van alle genummerde "afritten" nu alle wegwijzers op de foto heb. Zowel NBA/NBN als OBA/OBN als RBA/RBN (Rare Bewegwijzering).
Van een paar punten mis ik nog foto's (heel recente NBA, knooppunt Zurich, A28 Zuidwolde, A67 vzp De Beerze).
Op de site staan nu 8492 foto's.
Niet alle foto's zijn van even goede kwaliteit: net als 2 jaar geleden (toen ik met NBA begon) wil ik van sommige OBA-foto's nog een betere foto maken.
Zoals deze:
--Harry.
https://wegnummers.nl/nba/nba002z2.html#nba_002z_017p
Bij deze is overal de I afgedekt met een blauw vlakje. Servicebord ziet er nu niet meer uit met een groot blauwvlak bovenin. Tankstation is ook overstript met nieuw symbooltje zonder LPG.
Ik kon er niks over terugvinden, maar ik kwam van de week een genummerd fietspad tegen van de provincie Zuid-Holland.
Ik kon alleen een foto terug vinden van Willem van F370, maar er is dus ook provinciaal fietspad 1. En ik zag ook provinciaal fietspad 2 op een andere locatie.