Het Provinciaal fietspad 1 loopt van Noordwijkerhout door de duinen naar Zandvoort, waar het op Noord-Hollands gebied overgaat in de NP7 (die laatste staat niet genummerd). Langs dit fietspad is geen hectometrering te zien.
Provinciaal fietspad 2 loopt vanaf de N206 bij de Ruigenhoekerweg, langs de zweefvliegbaan, naar de Kapelleboslaan.
Beide fietspaden kun je met de auto bereiken om bij het begin een foto te maken.
Ik vermoed overigens niet dat het het hetzelfde fietspad is als op de foto hierboven. Het Westland ligt namelijk wel erg ver van Noordwijkerhout.
Jep. Voor mijn gevoel ligt dat ook in Noordwijkerhout, maar goed - mijn ouders gingen altijd daar naar het strand. Ik ken het vooral van het zweefvliegveld, een strandtent waar je een ijsje kon krijgen en verder.... rust en leegte
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Het zou logischer lijken om de F1 ten zuiden van Den Haag anders te nummeren aan de andere kant van de stad. Het is daar toch geen doorgaand fietspad.
In iets mindere mate geldt dat ook voor de stukken aan weerszijden van Katwijk en Noordwijk.
10096 foto's in totaal (waarvan 13 niet van mijzelf)
731 foto's van een verouderde situatie
1779 foto's van niet-NBA op het hoofdwegennet
929 foto's op het OWN (wegnummers beneden de 100)
De afgelopen weken maak ik trouwens veel nieuwe foto's met mijn nieuwe camera.
In april heb ik er 1176 gemaakt die op de website zijn terechtgekomen.
(En een veelvoud die ik niet geselecteerd heb voor publicatie.)
Die nieuwe foto's voldoen al of niet aan de snelwegfreak-norm, maar ik vind ze in veel gevallen merkbaar beter dan de oude.
Voorbeeld: oude foto van oude situatie:
Nieuwe foto van dezelfde plek, nieuwe situatie:
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Een mooi archief ook. over 10 jaar is zoiets al heel waardevol als je ziet hoeveel er toch verandert over zo'n periode. Dat zag je ook met de roadpics foto's van midden jaren 2000.
Rene schreef: wo 03 mei 2023, 10:31
Betekent dit dat je nu op een punt bent aangekomen dat je van elke autosnelweg van alle bordlocaties een foto hebt ? (NBA + niet-NBA)
Dat klopt. Dat is trouwens al ruim een jaar zo.
Behoudens missers.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Chris schreef: wo 03 mei 2023, 10:34
Een mooi archief ook. over 10 jaar is zoiets al heel waardevol als je ziet hoeveel er toch verandert over zo'n periode. Dat zag je ook met de roadpics foto's van midden jaren 2000.
Ik had de gewoonte om oude foto's weg te halen als er nieuwe borden kwamen.
De laatste paar jaar doe ik dat niet meer, tenzij het OBA is dat vervangen wordt door NBA.
Ik wil zelfs verouderde NBA gaan toevoegen.
--Harry.
De afgelopen weken heb ik (met een nieuwe camera en bijzonder zonnig weer) ruim 500 nieuwe foto's gemaakt van wegwijzers op de snelweg.
Met name trajecten waar ik geen zon tegen had hebben nu betere foto's dan ooit.
Bovendien maakte ik me eerder niet druk over slechte foto's van borden die geen NBA zijn. Nu maak ik me wel druk en probeer ik van alle wegwijzers een goede foto te krijgen.
Voorbeeld:
Ik heb wel het gevoel dat ik soms foto's neem terwijl de borden binnenkort vervangen worden. Dat zou ik hier in ieder geval wel verwachten.
--Harry.
Er staat inderdaad alleen een
te plaatsen NBA-bord in de database. Het duurt wel erg lang voordat dat geplaatst wordt, de ontwerpdatum is 20 mei 2021. Komt dat vaker voor?
Op verzoek van Harry worden alle "Harry topics" gecentraliseerd. Dat houdt in dat dit topic gesloten wordt en alle toekomstige berichten op één plek kunnen worden gepost, hier: viewtopic.php?t=130