Mwah, valt wel mee, denk ik. In de boog van de A12 naar de A30 zit dit ook. Adviessnelheid 50 km/h per uur.
Vrachtverkeer kan er inderdaad niet veel sneller doorheen.. personenautoverkeer kan dan mooi buitenom met zo'n 65 - 70 km/h per uur de bocht door.

Als je het weet, scheelt het wel iets in tijd, zeker als de weg vrij is en er niet even verderop nog een 'treintje' rijdt achter vrachtverkeer.. (na het rits gedeelte).
~~~~~~
Verder denk ik niet dat veel weggebruikers (ook 'beroepschauffeurs' ) erbij nadenken dat gebruik van de linker rijstrook in zo'n verbindingsboog, tijdens file, ervoor kan zorgen dat de file terugslag op de achterliggende snelweg(afrit) daarmee vermindert wordt.
Het komt gewoon niet zo sociaal over om de hele rij voorbij te rijden.
Toevallig vorige week nog zo iets meegemaakt op de A30 en dan de boog naar de A12 richting Arnhem toe.. tijdens spitsfile komt er aan het einde van de ritsperiode een (youngtimer) BMW 5 serie netjes met gepaste snelheid aan komen rijden.. duidelijk op zoek naar een ritsmoment aan het einde van de strook (zoals het ooit bedoelt is..).. Jammer alleen dat er achter hem nog 3 auto's rijden (drukken) die ook graag nog voor mijn neus ervoor willen...

Tja, op een gegeven moment is het wel een beetje klaar hé..