:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

Waze

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

Re: Waze

Bericht door mavas » ma 12 sep 2022, 9:31

En weer een probleem op de Rustenburgerlaan in Haarlem met de interpretatie van de kaartdata. Het staat zo te zien gewoon precies correct omschreven in de NDW-data.
De Rustenburgerlaan is in een richting afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Van oost naar west is de weg gewoon open, dus richting Kleine Houtweg/Houtplein is de weg gewoon open voor al het verkeer.

Afbeelding

Waze en Google zien het als een afsluiting in 2 richtingen!:

Afbeelding Afbeelding

Tomtom is de enige die de data correct interpreteert:
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 20 sep 2022, 18:54

Ik kreeg ineens een Waze pushmelding van een locatie waar ik 3 maanden geleden ben gepasseerd:

Afbeelding

Demassel
stadsweg

Bericht door Demassel » di 20 sep 2022, 21:02

Chris schreef:Ik kreeg ineens een Waze pushmelding van een locatie waar ik 3 maanden geleden ben gepasseerd:

Afbeelding
Denk dat het nog net geen 3 maand is geweest dan [emoji850]

sanderl
autoweg

Bericht door sanderl » ma 05 dec 2022, 11:04

Bij mij is Waze uit Android Auto verdwenen. Hebben meer mensen hier last van en/of weten wat hier aan te doen is?

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 08 dec 2022, 13:16

https://tweakers.net/nieuws/204286/goog ... paren.html
"Google gaat de ontwikkelteams achter Google Maps en Waze samenvoegen. De Amerikaanse zoekgigant wil daarmee kosten besparen en vermijden dat er dubbel werk wordt geleverd. Volgens Google zal de navigatieapp na deze herstructurering apart blijven bestaan."

Vraag is vooral of dat in de toekomst zo blijft, dat er 2 apps naast elkaar blijven bestaan.
Alhoewel beide apps wel echt anders werken. En Waze alleen voor "snelverkeer" is bedoeld, en Maps voor alle vormen van vervoer, maar ook als zoekapp. Ik zie niet zo snel dat die functies ook in Waze komen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 08 dec 2022, 13:49

De routeplannerfunctionaliteit moet niet lijden onder de zoekfunctie voor commerciële doeleinden.