Bremen is een plaats die niet ver op de borden mag komen zeker.
Noch Antwerpen en noch Vlissingen mogen daar op de borden komen.
Hoe kom je trouwens bij Antwerpen en Vlissingen?

ik had het nu over Bremen hoor

Moderator: Moderatoren
Bielefeld liegt nicht in Ostfalen, sondern in Ostwestfalen. Ostfalen liegt wo ganz anders, wird aber als Begriff so gut wie nicht gebraucht.Chris schreef:Dit speelt echter niet bij Bielefeld, toch wel een belangrijk centrum in Ostfalen.
Bremen ist eine Hafenstadt. Allein der Hafen als Schnittstelle zwischen den Weltmeeren und dem Kontinent verschafft der Stadt eine hohe Bedeutung im verkehrlichen Sinn, die es rechtfertigt, das Ziel Bremen auf Wegweisern auftauchen zu lassen.Pino schreef:Bremen is ook geen belangrijk knooppunt. Dus ga Bremen nou niet van verre bewegwijzeren en geef voorrang aan plaatsen met meer belang. Wat mij betreft geef je Bremen aan op de A1 vanaf het Ruhrgebiet en vanaf Hamburg, als kruisend doel van de A7 bij het naderen van Hamburg, en verder op min of meer regionale wegen als de A27 en vanaf Oldenburg. Niet al vanaf Drachten en ook niet op de Duitse A7.
Mooi hoor, zo'n knooppunt, maar het verkeer is beperkt. Havens trekken vrachtverkeer, en dat is doorgaans zeer wel op de hoogte van het verloop van routes. Voor die groep volstaat het om Bremen vanaf Hamburg en Dortmund op de borden te zetten. Hoef je echt geen gekke grappen uit te halen door Bremen al in het Ruhrgebiet of op de A7 vanaf Hannover neer te zetten.firefly schreef:Bremen ist eine Hafenstadt. Allein der Hafen als Schnittstelle zwischen den Weltmeeren und dem Kontinent verschafft der Stadt eine hohe Bedeutung im verkehrlichen Sinn, die es rechtfertigt, das Ziel Bremen auf Wegweisern auftauchen zu lassen.
Nou, Bremen is de eerste control city na Hamburg, om de continuteit te bewaren moet je Bremen vanaf Lubeck aangeven.Waarom vanaf Lübeck? Dat ligt bij de Oostzee; ik zie niet goed wat Lübeck met Bremen linkt![]()
Daar is niks geks aan. Vanaf Hannover naar het noorden zijn er 2 steden van belang; Bremen en Hamburg. Bovendien is Hannover-Bremen maar 103km, dus daar kan prima Bremen op de borden vanaf Kreuz Hannover-Ost.Pino schreef: Hoef je echt geen gekke grappen uit te halen door Bremen al in het Ruhrgebiet of op de A7 vanaf Hannover neer te zetten.
Ik bedoel daarmee dat er de hele tijd een belangrijke stad (op de A2 Berlijn of op de A1 Hamburg) aangegeven staat.Je punt over de A2 snap ik niet. Ik ken de route niet, maar kan me niet voorstellen dat daar Hamburg staat aangegeven. De route leidt immers naar Hannover, en voor Hamburg pak je vanuit Berlijn de A24. Magdeburg komt bij mijn weten op de borden bij het inrijden van Sachsen-Anhalt, niet al vanaf Hannover of Braunschweig. Op dezelfde manier dat je bij het inrijden van Rheinland-Pfalz op de A61 ineens Mainz en Ludwigshafen op de borden krijgt. Kortom, een typisch gevalletje van deelstaten die hun "eigen" doelen een beetje voorrang geven en achter de grens niet zoveel belangrijke doelen zijn.