De B500+ zijn pas in de jaren '80 toegevoegd.
Wat volgens mij wel meespeelt is dat op bewegwijzering bij vervanging gewoon het bestaande opnieuw wordt toegepast, en lang niet altijd wordt voorzien van nieuwe / andere bestemmingen of nummers.
[FOTO][A045] Dortmund - Aschaffenburg
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [FOTO][A045] Dortmund - Aschaffenburg
De laatste misschien. Ze zijn wel sequentieel toegevoegd. In mijn atlas van 1967 staat de B505 al, maar de B506 niet, wel in 1968. De B500 staat zelfs al in de Shell atlas van 1963.
Dat kan zeker een rol spelen. Maar in de meeste gevallen bestonden de nummers al bij de opening van de betreffende wegen.Wat volgens mij wel meespeelt is dat op bewegwijzering bij vervanging gewoon het bestaande opnieuw wordt toegepast, en lang niet altijd wordt voorzien van nieuwe / andere bestemmingen of nummers.
Maar ik weet nog steeds niet wanneer ze begonnen zijn met aansluitende B-nummers op Autobahnborden aan te geven.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik bedenk nu dat hier toch wel uitzonderingen op zijn. De B530 is uiterlijk 1971 geïntroduceerd, maar de B524 kwam later en de B528 zelfs pas in 2006.
Hoe dan ook, na 1975 zijn volgens mij alleen nog de B523, B524, B528, B532, B533, B535 en B588 toegevoegd.
-
- Voorzitter
Vanwege files bij Frankfurt en Keulen afgelopen zondag voor het eerst in jaren weer eens de A45 genomen, vanaf Seligenstädter Dreieck tot Gambacher Kreuz had ik deze weg zelfs nog nooit eerder gereden. En het viel me eerlijk gezegd reuze mee. Goed, het was een zondagmiddag/avond en er was dus nauwelijks vrachtverkeer, maar het reed goed door. Er zijn zeker wel de nodige wegwerkzaamheden (maar niet op het deel zuidelijk van Gießen), maar vrij on-Duits nergens met extreem smalle rijstroken en beperkingen waren hooguit met een Vmax 80 of soms zelfs 100. Al met al best een prettige ervaring, de A3 rijdt met het vele op en neer gaan en het drukkere verkeer soms ook wel wat nerveus.Chris schreef: ↑vr 28 dec 2018, 15:16 Voor ritten van en naar Nederland waarschijnlijk minder dan vroeger. De A45 is de laatste 10 jaar een gigantische bouwput geworden waar maar geen eind aan komt. De A3 heeft ook veel werkzaamheden maar op het traject Köln - Frankfurt leidt dit nauwelijks tot vertragingen.
Tussen

-
- 2x3 autosnelweg
Dat heb je goed gezien:Coen Tunnel schreef: ↑wo 02 okt 2019, 1:13 TussenDortmund-Hafen en
Castrop-Rauxel-Ost kwam ik nog een afstandenbord tegen waar volgens mij (ik zag het vluchtig) de E41 zonder prefix stond aangegeven, dus 41 in wit-op-groen in een schildje.
https://www.mapillary.com/app/?lat=51.5 ... v_-EgPmRng
-
- 2x2 autosnelweg

Verder westwaarts richting Wetzlar, 22 foto's toegevoegd aan bestaande set:

Ter oriëntatie:

Selectie:
1.Afstandenbord na het Gambacher Kreuz

2.Beslisportaal Gießener Südkreuz. Aansluiting op de A485/B3

3.Uitsmijter Gießen-Lützellinden

4.Wegenwerken op nadering van

5.Beslisportaal

6.Afstanden na

-
- polderweggetje
De waarschuwingslampjes knipperen wanneer de bewegwijzering is gewijzigd. Zolang de wegwijzer een andere richting aangeeft dan de normale, zijn de zwaailichten actief.13.Beslissers. Ik vermoed dat de waarschuwingslampen gaan knipperen wanneer de kantelwalsen in gang worden gezet
Er zijn veel van dergelijke variabele wegwijzers rond Frankfurt, zelfs waar er ook dWiSta is.
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.