Serieus, ik weet waar de campagne voor staat, maar ik vraag me af of dit wel begrepen wordt of landt. De Offline-acties waren in mijn optiek stukken duidelijker.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
GuteFahrt schreef: ↑zo 16 sep 2018, 23:48
Er staat meer dan alleen MONO. Er is dus heus wel uit op te maken waar het over gaat. Anders leven heel wat mensen onder een steen vandaag de dag.
BOB is een afkorting die te kust en te keur werd uitgelegd. Ik vermoed dat MONO een afkorting is, maar ik weet niet waar deze voor staat. Nog steeds niet.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Attietattie schreef: ↑ma 17 sep 2018, 17:32
BOB is een afkorting die te kust en te keur werd uitgelegd. Ik vermoed dat MONO een afkorting is, maar ik weet niet waar deze voor staat. Nog steeds niet.
Sinds BOB is er eigenlijk ook geen campagne meer geweest die dezelfde bekendheid en effectiviteit heeft bereikt denk ik. 'De bob zijn' is nog steeds een ding ondanks dat die campagne alweer 17 jaar oud is (zelfs 23 jaar in België).
MONO zou je kunnen uitleggen als Mobiel, No! Beetje vergezocht maar veel meer kan ik er ook niet van maken.
Mono is afgeleid van 'mono en stereo geluid' waarbij mono staat voor één. Rij mono wil zeggen dat je tijdens het rijden je maar met één ding moet bezig houden en dat is auto rijden.
Wat ook niet helpt is dat veel wegbeheerders parkeerhavens langs provinciale wegen hebben weggehaald. Vroeger zag je ze frequent, nu zijn ze in sommige gebieden helemaal verdwenen, dus zijn er bijna geen plekken meer waar je even kan stoppen. Appen tijdens het rijden op een smalle, weinig vergevingsgezinde provinciale weg lijkt me nog gevaarlijker dan op de autosnelweg.
30 jaar geleden waren we onderweg helemaal niet bereikbaar. Ik begrijp de noodzaak tot het constant maar bereikbaar moeten zijn niet zo. Waarom kon dat toen wel en nu niet? Ontvangen berichtjes kan je ook thuis lezen.
100 jaar geleden reed niemand auto. Waarom nu wel?
Ik verdien mijn geld met bereikbaar zijn. En ik rij veel. Dus 'moet' ik onderweg wel bereikbaar zijn. Nou app ik zelf niet tijdens het rijden, maar bellen doe ik bij de vleet.
Als ik ergens aankom, sta ik (soms) makkelijk 5 of 10 minuten lang mails en appjes te beantwoorden/behandelen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Potjandrie, net dat beetje media dat ik niet volg. Vandaag de mottoborden langs de A58 gezien. Kon er nog steeds weinig chocola van maken, ook omdat kleine witte letters op zeer lichte groen/blauwe achtergrond niet echt lekker leest
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge