Vinny schreef:Jij vindt de Oostenrijkse bewegwijzering altijd duidelijk en met 60 km/h kun je Cheratte ook wel nemen (of het verstandig is, is vers twee). Dit bewijst dus nog niets...
Je kan St. Michael ook wel met 70 à 80 km/h nemen. Heb ik ook min of meer gedaan en dat was zonder problemen duidelijk te volgen. Ik kom er binnenkort nog een paar keer langs, dus dan probeer ik eens een paar foto's te maken.
Mandelsoft schreef:Op Cheratte is dit de enige wegwijzer die ik enigzins onoverzichtelijk vindt. Echter zie je wel wat de essentie van dit probleem is: Er komen hier zo veel routes samen, dat ze allemaal bewegwijzerd moeten worden. Alleen op dat punt kan het maar moeilijk eenvoudiger, dit in tegenstelling tot het gros van de Oostenrijkse bewegwijzering...
Eerlijk gezegd was nu dit juist een punt dat bij Knoten St. Michael wél goed geregeld was. Boven elke rijstrook van de rotonde hingen borden met de bestemmingen per rijstrook. Je kon makkelijk wisselen als je ergens anders naartoe moest. Vervolgens stond er bij elke splitsing ter verduidelijking nog eens twee borden. Het kon eigenlijk niet misgaan, mits je natuurlijk wel actief blijft opletten en niet half slapend die rotonde oprijdt.
duikgek89 schreef:Zo erg is Cheratte nou ook weer niet...
Mee eens... Daar ben ik ook nog nooit fout gereden, maar het is m.i. wel minder overzichtelijk dan de variant van St. Michael.
Chris schreef:Je bedoelt denk ik de Tunnelkette Klaus, die ligt ten noorden van de Bosrucktunnel. Er zijn plannen om die tunnels tussen 2015 en 2019 te verdubbelen, daarna beschikt ook de Pyhrn Autobahn over doorgaand 2x2 rijstroken.
Dat zal zeker de doorstroming extra bevorderen, alhoewel het rustig genoeg was dat ik ook op dat enkelbaanse stuk gewoon lekker kon doorrijden. De plaatselijke verkeersintensiteiten zijn met rond de 16.000 voertuigen ook behoorlijk laag.
DjIdee schreef:Rij vrijwel altijd over de Pyrnpas trouwens ipv door de Bosrucktunnel, maakt niet zo heel veel uit in tijd, en zijn dan toch bijna op bestemming/net vertrokken, voor de wagen ook wel zo fijn. Echt een pas is het in mijn ogen ook niet te noemen trouwens.
Ik ben benieuwd. Op de kaart leek het inderdaad weinig spannend die Pyhrnpass, maar omdat ik snel op locatie wilde zijn koos ik voor het comfort van de tunnel. Binnenkort zal ik in deze regio nog wat roadtripjes maken en dan zal de Pyhrnpass ook nog wel aan de beurt komen.

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"