IQ[] schreef:Met de verandering van 2006 van het Bundesstraßengesetzes 1971 zijn de menige verschillen tussen Autobahnen en Schnellstraßen opgeheven.
Wat zou het nu dan nog voor nut hebben om nieuwe Schnellstrassen aan te leggen. Dan kan men in Oostenrijk toch net zo goed direct een Autobahn aanleggen of vergis ik mij daarin?
IQ[] schreef:Schnellstraßen dürfen mit niveaugleichen Kreuzungen ausgeführt werden. Viele Schnellstraßen sind jedoch wie Autobahnen kreuzungsfrei ausgeführt.
Volgens mij zijn op dit moment alle Schnellstrassen uitgevoerd met ongelijkvloerse kruisingen.
IQ[] schreef:Andere Schnellstraßen sind hingegen baulich wie Autobahnen ausgeführt und sind für den Straßenbenützer nicht von einer solchen unterscheidbar.
Volgens mij zijn op dit moment ook alle Schnellstrassen met blauwe borden bewegwijzerd, netzoals Autobahnen. Het enige verschil zit hem in het nummer, de A wegen hebben een A-nummer, de S wegen hebben een S-nummer.
IQ[] schreef:Die meisten Schnellstraßen im Sinne des Bundesstraßengesetzes sind Autostraßen im Sinne der Straßenverkehrsordnung, zum Teil aber auch Autobahnen (z. B. S6).
Volgens mij hebben op dit moment bijna alle S-wegen een stuk dat autosnelweg is, behalve de S16 (Arlberg Schnellstrasse) want dat is in zijn geheel een autoweg. Ik geloof dat de S35 (Brucker Schnellstrasse) ook helemaal of voor een groot deel een autoweg is. De S36 (Murtal Schnellstrasse) is in zijn geheel een autosnelweg.
IQ[] schreef:Die einfachste, kreuzungsfreie Variante ist eine vierspurige Straße ohne Mittelteilung, die umgangssprachlich auch als Sparautobahn bezeichnet wird.
Er zijn ook genoeg Schnellstrassen die maar enkelbaans zijn, zoals een stuk van de S16 en de S35. Ook zijn er nog Schnellstrassen met 2+1 rijbanen.
En je hebt nog Schnellstrassen, die officieel geen Schnellstrassen zijn. Bijvoorbeeld de B179 tussen Grenztunnel Füssen en Reutte-Süd. Het gedeelte is in zijn geheel ongelijkvloers, heeft wat bredere rijbanen als normaal, is een autoweg en heeft blauwe borden. Oftewel de B179 tussen Grenztunnel Füssen Reutte-Süd is een Schnellstrasse!
Volgens mij is dat stuk van de B179 een spoor van de ooit geplande S14 (Fernpass Schnellstrasse).

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"