Wanneer gaan die 10 dagen in? Vanaf de datum dat ie voor het eerst 'gesignaleerd' wordt, of vanaf het moment dat je hem koopt...?

Moderator: Moderatoren
Ik dacht dat er kastjes zouden hangen boven de weg...Chris schreef:En dat meten ze toch niet? Volgens mij gewoon controle mogelijk (nog nooit meegemaakt).
De Sondermautstrecken zijn gewoon stukken waar "gewoon" tol geheven wordt.Palance schreef:Oostenrijk kent stukken met "Sondermaut": Het vignet is daar dan niet nodig, maar je betaalt alsnog tol bij een tolstation. De A10 heeft zo'n stukje tusen de Tauern- en Katschbergtunnel.
54 cent per kilometer vind ik ronduit SCHANDALIG.nu.nl schreef:Brussel blokkeert Oostenrijkse tolverhoging
BRUSSEL - De Europese Commissie blokkeert Oostenrijkse plannen om de kilometerheffing voor vrachtwagens te verdubbelen naar 54 cent per kilometer.
"Zo'n verhoging is niet te rechtvaardigen en schendt de Europese richtlijn", zei een woordvoerder van de Europese Commissie donderdag. Volgens hem hanteert Oostenrijk nu al het maximumtarief.
De Oostenrijkse verkeersminister Werner Faymann wilde met de prijsverdubbeling het vrachtverkeer over de weg duurder maken dan het spoorvervoer. "Zolang het wegvervoer goedkoper is dan het spoor is een verschuiving naar spoorvervoer en dus lagere CO2-uitstoot niet realistisch", zei hij woensdag.
Brussel heeft het voortdurend aan de stok met Oostenrijk over vrachtverkeer. Vorige maand greep de Europese Commissie in toen deelstaat Tirol een vrachtwagenverbod invoerde op het begin van de belangrijkste doorgangsweg.
Momenteel loopt nog een onderzoek naar nieuwe zeer strenge regels voor binnenlands vrachtvervoer door buitenlandse bedrijven.
Wat een geldwolven zeg.54 cent per kilometer vind ik ronduit SCHANDALIG.
Ik heb ze deze zomer gehad bij het inrijden van de Landeckertunnel ('mautpflichtig', vignet voor nodig). Ze stonden daar met een autootje langs de kant en keken vluchtig of je een klever had. Volgens mij konden ze nooit zien of het correct geknipt was...Chris schreef:Volgens mij moet je een gaatje prikken in zo'n vignet.
En dat meten ze toch niet? Volgens mij gewoon controle mogelijk (nog nooit meegemaakt).
Inderdaad wordt er voor de Brennerautobahn apart tol geheven, het tolstation ligt bij Schönberg. Hier geldt het Oostenrijks wegenvignet dus nietnielske1990 schreef:Ik dacht dat er kastjes zouden hangen boven de weg...Chris schreef:En dat meten ze toch niet? Volgens mij gewoon controle mogelijk (nog nooit meegemaakt).![]()
Overigens: Weet er iemand of er op de A13 (Brenner) tol wordt geheven...Hebt 't op twee kaarten zien staan, maar lijkt me wel gek, want dan zijn er twee vormen van tol...![]()
Chris schreef:Corridorsticker voor Vorarlberg, van Duitsland naar Zwitserland:
Ik heb deze zomer het corridorvignet gebruikt bij Bregenz. Dat is een kartonnen kaartje wat je uit een automaat trekt, geen sticker. Die kun je dus niet automatisch controleren. Werd net voor de Oostenrijks/Duitse bij een controle er wel uitgepikt omdat men geen sticker had zien zitten. Bij stilstand was meteen duidelijk dat ik het kaartje wel voor de voorruit had liggen.Snelwegfreak schreef:Juist. Maar het kan toch ook zijn dat mens vervalste stickers gebruikt? Dan is het zichtbaar als sticker, terwijl men niet betaalt. Het lijkt mij dat het niet mogelijk is om door een camera te zien of een sticker echt is of niet. Het zal niet vaak voorkomen, maar het lijkt me voor ontduikers toch een oplossing...