[A][A008] A8 Innkreis Autobahn: Wels - Suben (D)

Moderator: Moderatoren

roylabruyere
stadsweg

[FOTO][AT][D] Passau-(Camping) Linz

Bericht door roylabruyere » zo 23 aug 2009, 13:14

Tja, we moesten ook nog is overnachten dus hier de laatste kilometers voor de overnachting in de buurt van Linz.
Afbeelding

De Foto's: http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... ampingLinz#

Veel Kijkplezier!
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!

Pino
4x3 autosnelweg

Re: [FOTO][AT][D] Passau-(Camping) Linz

Bericht door Pino » zo 23 aug 2009, 13:34

Mooie foto's, maar wat een waardeloze bewegwijzering daar aan de Oostenrijkse kant van de grens. Enkele dieptepunten.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 0809913714
Waarom zet je wel knooppunten op de borden en niet de plaatsen Linz en Wels zelf?

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 5578236338
Vorkborden op zijn slechtst

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 7079216370
Waarom hier Knoten Linz aangeven?

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 5046959650
Waarom moet uitgerekend de politie hier het meest in het oog springende doel zijn?

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 7915024578
Lelijk, die extra spatiëring.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 23 aug 2009, 13:49

Inderdaad mooie foto's Roy! :blauweduim:
Alleen is die Oostenrijkse bewegwijzering inderdaad om te janken...

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » zo 23 aug 2009, 13:59

Iemand enig idee wat dat I-GL in de signaleringsportalen betekent ?

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 23 aug 2009, 14:02

Immissionsschutzgesetz-Luft. Het gaat dus om een snelheidsverlaging in verband met de luchtkwaliteit: fijnstof e.d.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 23 aug 2009, 14:25

Prachtige fotoserie! :applaus2:

Vorig jaar kwam ik tot Knoten Wels ook hier langs naar Semmering. Opzich een aardige route, maar best druk. De bewegwijzering op de A8 gaat nog, alhoewel er ook flinke slechte borden er tussen staan. De A1 is echter zo te zien écht brandhout! Bah: Verschrikkelijk! :kotskots: Verschrikkelijk en zeker met die spaties tussen de letters. De A9 van Wels naar Graz is echter kwa bewegwijzering een heel stuk beter en op sommige punten zelfs mooi.

Eigenlijk zijn alle borden in Oostenrijk brandhout, behalve op de volgende routes: A12, S16, A9, A10, S6 en de S36. Uiteindelijk vind ik de S36 wellicht de mooiste, alhoewel de S16 er van mij ook prima eruit ziet. De A7 en de A14 hebben ook goede stukjes, maar heeft op enkele punten ook wel brandhout. Op het OWN vind ik de Oostenrijkse bewegwijzering in Tirol zelfs ontzettend goed (op diverse punten veel beter zelfs als in Beieren)!

Wat ik wel mooi vind gedaan van de Oostenrijkers, is dat ze al erg vroeg goed de landen schildjes aangeven. Je ziet het op deze foto's goed terug dat CZ, SLO en H optijd worden aangegeven.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » zo 23 aug 2009, 14:50

Pino schreef:Immissionsschutzgesetz-Luft. Het gaat dus om een snelheidsverlaging in verband met de luchtkwaliteit: fijnstof e.d.
Oke dat wist ik ook niet!

Ik vind de Oostenrijkse bewegwijzering niet slecht maar zeker ook niet goed, ik vind het gewoon normaal. Wel is handing dat ze inderdaad al vroegtijdig CZ of H aangeven, al wordt dit op de A3 te gek. Vlak voor de knoten met de A2 staat daar een D. Doe dat dan vanaf Wien en niet vanaf de A3... (CZ past daar beter).
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 23 aug 2009, 15:28

roylabruyere schreef:Ik vind de Oostenrijkse bewegwijzering niet slecht maar zeker ook niet goed, ik vind het gewoon normaal.
Dat ben ik helemaal met je eens, als je het totale plaatje van Oostenrijk bekijkt. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 23 aug 2009, 17:00

roylabruyere schreef:
Pino schreef:Immissionsschutzgesetz-Luft. Het gaat dus om een snelheidsverlaging in verband met de luchtkwaliteit: fijnstof e.d.
Oke dat wist ik ook niet!
En ik ook niet. Toen ik in mei over de Oostenrijkse A10 reed was er ook signalering met deze tekst eronder en Ma 100. Aangezien ik niet eens een vermoeden had waar dit voor diende en geen enkele personenwagen zich eraan hield, heb ik dat ook niet gedaan (ik ging er vanuit dat het iets voor vrachtverkeer was, maar vraag me niet waarom). Blijk ik dus toch flink in overtreding te zijn geweest :oops:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 23 aug 2009, 17:09

Ik wist het tot vanmiddag ook niet, maar omdat ik me al eerder afvroeg waar de afkorting IG-L vandaan kwam, heb ik het toch maar even opgezocht. Overigens was mij ook zonder die kennis in Oostenrijk wel duidelijk dat de bewuste snelheidslimiet ook op mij van toepassing was. Geloof alleen niet dat ik me eraan heb gehouden; dat deed namelijk helemaal niemand daar bij Innsbruck.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 23 aug 2009, 17:24

Wel, juist omdat het een onderschrift betrof waar ik niks van kon maken, heb ik besloten dat het niet voor mij wat. Wie weet was het een één of andere afkorting vaor bv. vrachtwagens, bussen of gevaarlijke stoffen (ik noem maar wat), iets dat je wel vaker tegenkomt.

Nou ja, ik zie de bekeuring wel binnenkomen als het zover komt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » zo 23 aug 2009, 19:44

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 3740219106
^De eerste afrit in Oostenrijk. Wat een verschrikking.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 0466290562
^De tweede afrit in Oostenrijk. Ik herhaal mijzelf: wat een verschrikking.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 0809913714
^Knooppunten worden tegenwoordig erg ver van tevoren aangegeven.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 4852360034
^In Oostenrijk doen ze dit precies andersom in vergelijking met Duitsland. Bestemmingen aan de huidige Autobahn onderaan.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 8828004418
^Dit vind ik dan weer een geslaagd knooppuntbord.

http://picasaweb.google.com/TreinSpotte ... 0656556738
^Ook hier hou ik wel van: bestemmingen op het wegdek.

Hele mooie fotoseire.
De autogordel: een band voor het leven.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 23 aug 2009, 20:49

Frits schreef:^Ook hier hou ik wel van: bestemmingen op het wegdek.
Dat vind ik inderdaad ook erg mooi! :) Ook in Italië en Zwitserland heb ik dat regelmatig gezien. Eigenlijk zouden ze het in meer landen moeten introduceren. Vooral bij belangrijke knooppunten en/of opritten is het mooi. Ook als het traject verloop raar loopt, geven bestemmingen op het wegdek zekerheid dat je de juiste kant op gaat.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 23 aug 2009, 21:07

Frits schreef:^De eerste afrit in Oostenrijk. Wat een verschrikking. (...) ^De tweede afrit in Oostenrijk. Ik herhaal mijzelf: wat een verschrikking.
Ach, dat zijn serviceborden. Die kun je gewoon negeren, tenzij je toevallig geïnteresseerd bent in wat voor dorpjes je via de afrit allemaal kunt bereiken. Problematischer vind ik dat de afritborden die er écht toe doen in Oostenrijk -de vorkborden en de uitsmijter- in Oostenrijk zo kris-kras staan ingedeeld. Met doelen naast elkaar, schuin onder elkaar, vaak ontbreekt het afritnummer en het geheel altijd op dezelfde omvang uitgevoerd als de Italiaanse vorkborden (alleen daarop staan vier doelen minder ...).

brandsrus
dorpsstraat

Bericht door brandsrus » di 01 sep 2009, 17:45

SnarfFlevoland schreef:
Frits schreef:[..]
[..] Eigenlijk zouden ze het in meer landen moeten introduceren. Vooral bij belangrijke knooppunten en/of opritten is het mooi. Ook als het traject verloop raar loopt, geven bestemmingen op het wegdek zekerheid dat je de juiste kant op gaat.
Komt in Denemarken ook voor, volgens mij ook in Zweden. Op sommige punten in Nederland ook.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 01 sep 2009, 18:13

In Nederland nauwelijks. De enige plek die me zo snel te binnen schiet zijn de wegnummers bij KP Kleinpolderplen, komende vanuit het oosten.

Autosnelwegen.net

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » di 01 sep 2009, 18:36

In Voorschoten staan wel bestemmingen op het wegdek. Maar daar zijn ze nu druk aan het asfalteren dus dat zal inmiddels wel geschiedenis zijn :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Chris
Moderator

[A][A008] A8 Innkreis Autobahn: Wels - Suben (D)

Bericht door Chris » vr 24 sep 2010, 18:42

Reizigers die deze zomer, of vorige zomer via Graz richting Slovenië/Kroatië of richting Hongarije hebben gereden, hebben vast de baustelle op de A8 gezien in het noordwesten van Oostenrijk.

De werkzaamheden zijn nu afgerond. De bouwtijd was 18 maanden, en kostte € 40 miljoen. In die tijd is een "sparquerschnitt" (zuinig-doorsnede) van 9,5 meter per rijbaan naar 12,5 meter verbreed. De vluchtstrook is verbreed van 2 naar 3,5 meter en de rijstroken zijn verbreed van 3,5 naar 3,75 meter. De verkeersintensiteiten op dit stuk zijn 45.000 voertuigen, met een zeer hoog aandeel vrachtverkeer van 40%.

Een foto van de baustelle in augustus 2009:
Afbeelding
img 274 by Chriszwolle, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door waldo79 » za 25 sep 2010, 14:44

Kan me uit 2008 niet herinneren dat er zo'n smal stukje in de A8 zat :shutup:

Chris
Moderator

Re: [A][A008] A8 Innkreis Autobahn: Wels - Suben (D)

Bericht door Chris » vr 15 nov 2019, 16:05

Morgen opent de nieuwe aansluiting Wels-Wirtschaftspark.

Het gehele project kostte € 10 miljoen, maar Asfinag hoefde eigenlijk alleen een toerit en afrit te bouwen, men heeft het bestaande kunstwerk van de Autobahnmeisterei gebruikt voor deze aansluiting.

Afbeelding