De SS27 is een 34 kilometer lange strada statale van Aosta tot de Colle del Gran San Bernardo op de grens met Zwitserland.
Ik heb een video gemaakt van de Italiaanse kant van de bergpas. Later heb ik ook nog wat foto's onderweg en vanaf de pashoogte.
Link
[I] SS 27 Aosta - Gran San Bernardo
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Autostrada
- autoweg
Re: [I] SS 27 Aosta - Gran San Bernardo
Een forse trap omhoog.
Op de SS27 wordt al een aantal jaren gewerkt aan de bypass van Étroubles en Saint-Oyen. Deze werkzaamheden hebben lang stil gelegen maar zijn in 2023 hervat. Toen wist men te melden dat de bypass op 19 december 2025 zou openen. In de lokale media kom ik nog helemaal niets tegen over een ophanden zijnde opening. Het zit er dik in dat dit (weer) vertraagd is.
Wanneer deze bypass geopend is, zitten er geen dorpspassages meer op de SS27 en daarmee tussen de A5 en Gr St Bernard.
Op de SS27 wordt al een aantal jaren gewerkt aan de bypass van Étroubles en Saint-Oyen. Deze werkzaamheden hebben lang stil gelegen maar zijn in 2023 hervat. Toen wist men te melden dat de bypass op 19 december 2025 zou openen. In de lokale media kom ik nog helemaal niets tegen over een ophanden zijnde opening. Het zit er dik in dat dit (weer) vertraagd is.
Wanneer deze bypass geopend is, zitten er geen dorpspassages meer op de SS27 en daarmee tussen de A5 en Gr St Bernard.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Re: [I] SS 27 Aosta - Gran San Bernardo
Voor wat het waard is: in de Zwitserse subforum zit een draad over de gehele Sint Bernard-route -beide kanten van de grens- waar eerdere berichten over Étroubles in zijn geplaatst.