Autodelen

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: Autodelen

Bericht door Durashift » ma 01 nov 2021, 22:23

^^^ zal wel van Hely zijn, Wesso. Staan al op de ENKA.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Geinig, toevallig had ik het gisteren met mijn moeder nog over de deelauto, als middel, voor haar. Ging ze niet aan beginnen (is ook niet zo digitaal vaardig, dus openen en sluiten van de auto kan al snel een beproeving worden).

Enfin, ik begreep uit dat gesprek wel dat een nicht van mij in de Hofstad een tijdje gebruik maakte van een deelautoconcept. Zolang je leven het maakt dat je weinig autokilometers nodig hebt, kán het interessant zijn. Echter, toen ze wat vaker langere ritten moest maken ivm familiebezoek (ziekte en zeer) werd de deelauto rekening toch wel wat begrotelijk.. dus nu heeft ze toch weer een auto in bezit.

Zelf heb ik nog wel een car2go pasje in mijn portemonnee zitten.. en een slapend SnappCar account. SnappCar heb ik een paar jaar terug vooral voor de busjes huren gebruikt. 1x bij een particulier, 1x bij een autobedrijf. Voor mij was het vooral de afweging van minder 'gedoe' met borgstellingen e.d. bij de reguliere verhuurders.

Toevallig zat ik vanavond nog achter een elektrisch aangedreven Seat Mii met een My Wheels sticker achterop. In Wageningen hebben ze dan weer een Leaf in gebruik.. maar ik zie bij My Wheels ook de brandstofauto Citroën C3 staan.

Volgens meneer van Wee, die ik over dit onderwerp hoorde bij Blok&Toine op radio 1 vanmiddag, blijft de auto toch voor veel mensen een stukje emotie., status, wat het delen van de auto in de weg kan zitten. Als voorbeeld stelde hij dat vele mensen hun eerste auto nog helder voor de geest hebben.. maar of zij ook nog weten wat hun eerste fiets was??
Zit wel wat in, denk ik.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » ma 01 nov 2021, 22:34

Chrysa schreef: ma 01 nov 2021, 14:17 Als 22-jarige is een normale auto huren absurd duur, ook al heb ik al meer dan 5 jaar mijn rijbewijs.

Wat ik heb gedaan was voor mijn vader een bo-rent autootje betaald in Nederland, en met zijn auto naar Zwitserland op en neer gereden. Scheelde veel geld. :lol:
Tot 25 jaar zal je indd de "jongere boete" blijven betalen: Of je hebt een regulier huur tarief met een borg opslag van "what the heck" of de boete zit verwerkt in de huurprijs.

Even muggenziften: Heel veel meer maanden dan 5 jaar zal het niet zijn. 17 is toch echt de ondergrens voor dat roze pasje :hap:

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » ma 01 nov 2021, 22:41

Jeff schreef: ma 01 nov 2021, 22:34 Even muggenziften: Heel veel meer maanden dan 5 jaar zal het niet zijn. 17 is toch echt de ondergrens voor dat roze pasje :hap:
Neuh, maar het is lang genoeg om in de meeste EU-landen niet meer als beginnend bestuurder te worden geteld, en toch word ik bestraft.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 21 dec 2021, 14:52

Deelauto’s zouden leiden tot minder autobezit, maar niets is minder waar. Ze worden nauwelijks gebruikt. Bijna een miljoen mensen hebben zich ooit ingeschreven bij een deelautodienst, maar 80 procent gebruikt vervolgens nooit zo’n deelauto.
Nooit? Ik heb een aantal jaar toch wel met plezier gebruik gemaakt van mijn Greenwheels abonnement. Toen ik in Friesland ging wonen was het minder praktisch, de dichtsbijzijnde deelauto stond in Leeuwarden :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 21 dec 2021, 14:56

Vinny schreef: di 21 dec 2021, 14:52Nooit? Ik heb een aantal jaar toch wel met plezier gebruik gemaakt van mijn Greenwheels abonnement.
n=1 dus dat ontkracht zijn stelling allerminst.
Vinny schreef: di 21 dec 2021, 14:52Toen ik in Friesland ging wonen was het minder praktisch, de dichtsbijzijnde deelauto stond in Leeuwarden :rofl2:
En daar woon(de) je niet?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 21 dec 2021, 19:43

Het is een vraag. Ik vind het gewoon gek dat je je aanmeldt en vervolgens niet ervan gebruik maakt. Nu zal dat bij abbonnementen vast wel een keer gebeuren, maar nooit vind ik wel heel weinig. Je moet toch moeite doen om een formulier op te sturen, je rijbewijs te laten zien en nog wat van die formaliteiten doen. Hoewel voor Amsterdam natuurlijk wel spreekt dat een abonnement een stuk goedkoper is dan een parkeerplaats in de buurt van je huis, misschien dat nogal wat mensen dan een abonnement 'voor het geval dat' afsluiten. Afijn, ik heb er wel dankbaar gebruik van gemaakt.
Nee, in Heeg. Dat is een kilometer of 40 uit de buurt... :roll:

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 21 dec 2021, 19:56

Vinny schreef: di 21 dec 2021, 19:43Ik vind het gewoon gek dat je je aanmeldt en vervolgens niet ervan gebruik maakt. Nu zal dat bij abbonnementen vast wel een keer gebeuren, maar nooit vind ik wel heel weinig.
Ik denk dat ik nog een Snappcaraccount (of iets vergelijkbaars) heb. Nooit gebruik van gemaakt.
Vinny schreef: di 21 dec 2021, 19:43Nee, in Heeg. Dat is een kilometer of 40 uit de buurt... :roll:
Toch maar een EUC kopen voor het voor- en natransport. ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 21 dec 2021, 20:10

Ik heb nog aan een quad gedacht, maar nee. Een eigen auto aanschaffen bleek binnen mijn financiële plaatje te passen. Dus dat was een betere optie. :yes:

Starlet
stadsweg

Bericht door Starlet » di 04 jan 2022, 10:40

Vinny schreef: di 21 dec 2021, 19:43
Het is een vraag. Ik vind het gewoon gek dat je je aanmeldt en vervolgens niet ervan gebruik maakt. Nu zal dat bij abbonnementen vast wel een keer gebeuren, maar nooit vind ik wel heel weinig. Je moet toch moeite doen om een formulier op te sturen, je rijbewijs te laten zien en nog wat van die formaliteiten doen. Hoewel voor Amsterdam natuurlijk wel spreekt dat een abonnement een stuk goedkoper is dan een parkeerplaats in de buurt van je huis, misschien dat nogal wat mensen dan een abonnement 'voor het geval dat' afsluiten. Afijn, ik heb er wel dankbaar gebruik van gemaakt.
Nee, in Heeg. Dat is een kilometer of 40 uit de buurt... :roll:
Veel deelauto abbonementen hebben een gratis variant, dus ja, het aanvragen is misschien even wat werk, maar daarna heb je er geen omkijken meer na.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 05 jan 2022, 0:46

^^^ klopt, ik sta nog in de database van het (voormalige) Car2Go (nu DriveNow). Het pasje in mijn geldbuidel zal wel niet meer werken, lijkt mij.. (ben al wat rijbewijsversies verder...).

.. en van SnappCar ben ik ook slapend lid. Maar dat hou ik nog ff slapend.. want ooit moet dat weer tot leven komen bij een verhuizing, verwacht ik...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik zag gisteren in Utrecht wel volop nieuwe MyWheels deelauto's. Geparkeerd staan, dat wel...
Hebben ook een nieuwe huisstijl, denk ik. Zwart is nu de basiskleur van de auto's. Nieuwe Clio's en verscheidene elektrische auto's.
De Citroën C3's zullen er wel uitgegaan zijn,

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 05 jan 2022, 6:46

Durashift schreef: ma 01 nov 2021, 22:23Volgens meneer van Wee, die ik over dit onderwerp hoorde bij Blok&Toine op radio 1 vanmiddag, blijft de auto toch voor veel mensen een stukje emotie., status, wat het delen van de auto in de weg kan zitten. Als voorbeeld stelde hij dat vele mensen hun eerste auto nog helder voor de geest hebben.. maar of zij ook nog weten wat hun eerste fiets was??
Zit wel wat in, denk ik.
Als we er al naar streven dat duurzamer te maken en als er oog is voor kwaliteit dat een auto lang mee gaat als je hem weinig gebruikt, is dat ook niet per definitie zo'n enorm probleem als geitenwollen sokken "politici" je willen doen geloven...

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 26 jan 2022, 0:39

Pointer heeft aandacht gezonken aan de lompigheden van de deelscooter/fiets gebruiker waardoor de mensen met een beperking ernstig gehinderd worden op de openbare weg.

Nu is het 'begrip' deelscooter al enkele jaren actief.. en toch hebben nog slechts 12 (van de 41 waar je een deelscooter / fiets kan gebruiken) gemeenten enkele regels en bepalingen in de APV opgenomen.. :s
(..)
Gemeente worstelen met beleid

In de meeste gemeenten doen handhavers niets met foutgeparkeerde deelscooters. Ze kunnen hoogstens een melding maken bij de aanbieder. Omdat de verantwoordelijkheid voor het verplaatsen van de deelscooters bij de aanbieder ligt, is het moeilijk voor gemeenten om de overlast aan te pakken.

Daarnaast hebben slechts 12 van de 41 gemeenten met deelscooters, regels in de Algemene Plaatselijke Verordening opgenomen omtrent het aanbieden van deelvervoer. In deze 12 gemeenten hebben bedrijven die deelscooters willen aanbieden daarvoor een vergunning nodig. De gemeente kan zo een maximum stellen aan het aantal scooters, ervoor zorgen dat er in bepaalde gebieden niet gereden of geparkeerd kan worden en de vergunning weigeren als blijkt dat de scooters veel overlast veroorzaken. Maar dit is dus in het overgrote gedeelte van de gemeenten nog niet geregeld. “Het is naïef dat zoveel gemeenten zich hier nog niet over hebben gebogen”, aldus lector City Logistiek Walther Ploos van Amstel, “Je moet ervoor zorgen dat je de scooters aan banden kunt leggen als er te veel problemen zijn, dat de scooters eruit gegooid kunnen worden als gebruikers zich niet gedragen. Ook moet je je als gemeente afvragen of je de openbare ruimte zomaar gratis beschikbaar stelt aan deelscooterbedrijven.” (..)
https://pointer.kro-ncrv.nl/mindervalid ... elscooters

Ik zag maandag in Amersfoort al drie verschillende kleuren deel EV fietsen op straat staan.. Oa. het groene van Go!. Alledrie dezelfde type fiets.
Staan wel op rare plekken.. in de zin van: niet voor een woonhuis ofzo.. maar ergens op een hoek van de straat.. waar je, naar mijn mening, nog niet op je bestemming bent..

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 jan 2022, 10:22

^^ Omdat er voor die deelscooters en deelfietsen gebieden zijn aangewezen waar je een rit wel/niet mag beëindigen. Op plekken waar het overlast veroorzaakt mag je een rit doorgaans niet beëindigen, dus zie je aan de randen van die aangewezen gebieden vaak veel van die deelfietsen/scooters staan.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 26 jan 2022, 14:43

Dan zijn er wel heel veel plekken waar je de rit mag beëindigen. Op de stoep. Op de rijbaan. Een paar dagen terug stond er eentje precies hier óp het kruispunt, op exact dezelfde plek waar je die 2 vrouwen met de fiets ziet staan.

Het is echt een plaag geworden. En ik denk mede daarom dat er, althans in Barendrecht, een hoop van die dingen die in de weg staan spontaan in de fik vliegen, in een sloot belanden of ineens zonder onderdelen staan. Dan wordt het letterlijk een deelscooter.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 01 nov 2022, 11:55

BNR: https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... uto-houden

Ongeveer veertig procent van de Nederlandse autobezitters is niet bereid om hun eigen auto op te geven. Dat blijkt uit een onderzoek dat deelautoplatform Greenwheels heeft laten uitvoeren. 'Dat betekent ook dat zestig procent van de autobezitters wel bereid is om afstand te doen van een eigen auto', aldus productmanager Colin Bom.

Dit klinkt wel een extreem onwaarschijnlijk hoog aantal.

Echter in het artikel wordt het ook direct aangegeven dat de realiteit wel extreem afwijkt van dit onderzoek:

Dat zou dus goed nieuws moeten zijn voor deelauto's, want precies een jaar geleden bleek uit een onderzoek dat deelauto's nog niet hard lopen: 0,02 procent van alle autoritten werd maar met een deelauto uitgevoerd. Een getal dat sinds 2014 niet is gegroeid.

Piles
autoweg

Bericht door Piles » di 01 nov 2022, 12:02

^^
Dat blijkt uit een onderzoek dat deelautoplatform Greenwheels heeft laten uitvoeren.
Tja, ik ben vooral benieuwd naar het onderzoek waar deze conclusie uit komt. Is dat een poll op hun website, of een gedegen onderzoek met niet-gestuurde vragen onder een representatieve groep?
Dat betekent ook dat zestig procent van de autobezitters wel bereid is
Is natuurlijk niet de conclusie die je zo kunt trekken. Wellicht heeft 50% 'Geen mening' ingevuld...

Egbert
expressweg

Bericht door Egbert » di 01 nov 2022, 13:16

Chris schreef: di 01 nov 2022, 11:55
'Dat betekent ook dat zestig procent van de autobezitters wel bereid is om afstand te doen van een eigen auto', aldus productmanager Colin Bom.

[...]

0,02 procent van alle autoritten werd maar met een deelauto uitgevoerd. Een getal dat sinds 2014 niet is gegroeid.
Die twee cijfers sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Misschien rijdt 60% van de autobezitters wel 0,02% van de autoritten. ;)

Natuurlijk zal het niet zo erg zijn, maar er zal zeker een correlatie zijn tussen het aantal autoritten die autobezitters maken en de bereidheid om afstand te doen van hun auto. Iemand die elke dag naar het werk moet en in het weekend de kinderen naar het voetbal en de hockey moet rijden zal niet gauw gaan autodelen.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 10 mei 2023, 23:27

Ik zet het hier maar ff neer maar het onderwerp gaat eigenlijk over parkeervergunningen voor deelauto's van SnappCar.

SnappCar wil graag een vaste parkeerplek in de (grotere) gemeenten van ons land. Zoals enkele concurrerende deelauto-platforms ook hebben.
Hiermee denkt SnappCar aan de zichtbaarheid van hun deelauto's (die door de leden verhuurt en gehuurd worden) te kunnen werken.

Nu stellen de gemeenten (A'dam en Utrecht worden genoemd) wel wat eisen. De beschikbaarheid moet in Amsterdam 100% zijn. Met andere woorden: als eigenaar van de auto die je wilt delen verhuren kan je er zelf niet meer over beschikken. Precies zoals het nu al met o.a. MyWheels gaat.

Utrecht is wat schappelijker en stelt 85% beschikbaarheid als voorwaarde (alhoewel ik de SnappCar eigenaar enigszins tegenstrijdig hoor spreken over het begrip beschikbaarheid: is dat 85% van de tijd per, zeg een, kalenderjaar OF is dat 85% van de tijd dat een SnappCar verhuurder zijn auto wenst te verhuren. Bijvoorbeeld 1 dag in de week op beschikbaar zetten in de applicatie. ;) ).

Enfin, de auto's moeten wel voorzien zijn van een zgn. keyless entry systeem zodat er sprake is van 'publieke toegang' zonder tussenkomst van de verhuurder. SnappCar vraagt de parkeervergunning, met bijbehorende vaste parkeerplek, aan bij de Gemeente Utrecht. Kost €40 euro per maand, hoor ik. Vind ik weinig geld eigenlijk :s

SnappCar wil einde van dit jaar zo'n 70 vergunningen in Utrecht hebben. Kortom, dat houdt dus in dat er 70 minder parkeerplaatsen zijn voor een passant die zoekt naar een parkeerplaats in de straat.. Lekker dan. :geenlach:

https://www.bnr.nl/podcast/bnr-mobility ... uwe-weg-in

Eerste 14 minuten.

Wat betreft het gebrek aan zichtbaarheid van SnappCar in het straatbeeld: ik kom toch met enige regelmaat een auto tegen met een SnappCar sticker erop.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 11 mei 2023, 0:34

Durashift schreef: wo 10 mei 2023, 23:27Wat betreft het gebrek aan zichtbaarheid van SnappCar in het straatbeeld: ik kom toch met enige regelmaat een auto tegen met een SnappCar sticker erop.
Ik denk dat ik er nog nooit één heb gezien. Althans, niet bewust. En laat dát nou net de bedoeling zijn. ;)

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 11 mei 2023, 0:44

^^ Ja, dat kan zeker. In de uitzending heeft die directeur het ook over de (grote) groep slapende leden. Daar ben ik er ook één van. In de beginjaren een aantal keer gebruikt vanwege verhuizingen.. maar de laatste jaren heb ik dat niet gedaan.. dus ook geen busje nodig gehad.
Ik denk dat als ik nu zou moeten huren.. op z'n minst een nieuw afschrift van mijn rijbewijs moet uploaden.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 11 mei 2023, 1:16

Durashift schreef: do 11 mei 2023, 0:44In de uitzending heeft die directeur het ook over de (grote) groep slapende leden. Daar ben ik er ook één van.
Ik heb volgens mij ook een account. Nog nooit een auto gehuurd.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 11 mei 2023, 1:49

^^ ja ja, zo spaart een mens toch ongemerkt een heel digitaal landschap aan accounts op.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 11 mei 2023, 9:47

Er werd eerder al gesteld dat deelauto's impopulair waren en impopulair blijven, en dat het aantal mensen met een account veel groter is dan het aantal daadwerkelijke gebruikers.

De vraag is of een deelauto reclame mag maken in de openbare ruimte. Want dat is dit eigenlijk. Geldt ook voor deelscooters en deelfietsen.

Vahalis
autoweg

Bericht door Vahalis » do 11 mei 2023, 16:28

Durashift schreef: wo 10 mei 2023, 23:27

SnappCar wil graag een vaste parkeerplek in de (grotere) gemeenten van ons land. Zoals enkele concurrerende deelauto-platforms ook hebben.
Apart is dat ik Mywheels nu regelmatig zie kiezen voor zone-auto's, die op iedere plek binnen een bepaald gebied neergezet kunnen worden. Geen vaste plek dus.

Utrecht is wat schappelijker en stelt 85% beschikbaarheid als voorwaarde (alhoewel ik de SnappCar eigenaar enigszins tegenstrijdig hoor spreken over het begrip beschikbaarheid: is dat 85% van de tijd per, zeg een, kalenderjaar OF is dat 85% van de tijd dat een SnappCar verhuurder zijn auto wenst te verhuren. Bijvoorbeeld 1 dag in de week op beschikbaar zetten in de applicatie. ;) ).
85% van de tijd zou nog altijd betekenen dat je als eigenaar de auto één dag in de week (of meerdere dagdelen die optellen) zelf kan gebruiken.
Kost €40 euro per maand, hoor ik. Vind ik weinig geld eigenlijk :s
Als ik het goed zie zelfs 42,69-72,24 per kwartaal. Ter vergelijk, een eerste vergunning kosten in Utrecht 37,17-144,48 per kwartaal.
70 minder parkeerplaatsen zijn voor een passant die zoekt naar een parkeerplaats in de straat.. Lekker dan. :geenlach:
Ik verwacht dat deze auto's al een plek hebben, zijn immers van particulieren. Per saldo zal er niet veel veranderen.
Chris schreef: do 11 mei 2023, 9:47

De vraag is of een deelauto reclame mag maken in de openbare ruimte. Want dat is dit eigenlijk. Geldt ook voor deelscooters en deelfietsen.
Ik zie dat niet anders dan een willekeurig auto met logo's en teksten van een bedrijf. Anders hebben heel wat loodgieters etc. een probleem.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 11 mei 2023, 16:30

Vahalis schreef: do 11 mei 2023, 16:28
Chris schreef:De vraag is of een deelauto reclame mag maken in de openbare ruimte. Want dat is dit eigenlijk. Geldt ook voor deelscooters en deelfietsen.
Ik zie dat niet anders dan een willekeurig auto met logo's en teksten van een bedrijf. Anders hebben heel wat loodgieters etc. een probleem.
Het verschil is denk ik dat het bij deze deelauto's om gaat dat ze een vaste plek krijgen, en een stuk openbare ruimte dus eigenlijk gratis bedrijfsruimte wordt.

Bij deelscooters heb je ook dat ze eigenlijk reclameobjecten zijn op plekken die daar niet voor bedoeld zijn, zoals troittoirs.

Vahalis
autoweg

Bericht door Vahalis » do 11 mei 2023, 16:42

^^ in ieder geval in Utrecht betaal je altijd voor een deelautoplek. Volgens mij zelfs als het een gebied zonder betaald parkeren is.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 11 mei 2023, 20:34

Durashift schreef: wo 10 mei 2023, 23:27
Apart is dat ik Mywheels nu regelmatig zie kiezen voor zone-auto's, die op iedere plek binnen een bepaald gebied neergezet kunnen worden. Geen vaste plek dus. (..)
Dat zal een groep gebruikers aantrekken, denk ik. Wellicht dat die zonering ook komt door de overnames die (het moederbedrijf achter MyWheels) de laatste tijd gedaan heeft?

Durashift schreef: wo 10 mei 2023, 23:27 70 minder parkeerplaatsen zijn voor een passant die zoekt naar een parkeerplaats in de straat.. Lekker dan. :geenlach:
Ik verwacht dat deze auto's al een plek hebben, zijn immers van particulieren. Per saldo zal er niet veel veranderen.
Ja, maar niet een vaste plek in de druk bevochten Utrechtse straatparkeergronden. Dit kan een SnappCar gebruiker door de weeks, bij terugkomst van werk bijvoorbeeld, een stuk tijd schelen waarvoor dan, indien de controle op de 85% beschikbaarheid niet waterdicht is, in het weekend de auto een dag beschikbaar is. Is dat maatschappelijk verdedigbaar?
Chris schreef: do 11 mei 2023, 9:47 De vraag is of een deelauto reclame mag maken in de openbare ruimte. Want dat is dit eigenlijk. Geldt ook voor deelscooters en deelfietsen.
Chris schreef: do 11 mei 2023, 9:47 (..)
Het verschil is denk ik dat het bij deze deelauto's om gaat dat ze een vaste plek krijgen, en een stuk openbare ruimte dus eigenlijk gratis bedrijfsruimte wordt.
Over de openbare ruimte als (oneigenlijke) bedrijfsruimte gebruik kan wellicht een heel nieuw draadje gevuld worden.
Want dat wordt door veel bedrijven / werknemers gedaan. Ik ben er zelf ook één van. :oops:

Wat te denken van al die witte pakketbezorgbusjes die aan de randen van steden op parkeerplaatsen staan. De werkbusjes in woonwijken van de vakmensen. :idea:

Chris schreef: do 11 mei 2023, 9:47 (..)
Bij deelscooters heb je ook dat ze eigenlijk reclameobjecten zijn op plekken die daar niet voor bedoeld zijn, zoals troittoirs. (..)
Nu ja, of al die overlast gevende, geparkeerde, deelscooters nu zo'n goede reclame zijn? Zullen voorbijgangers het aantrekkelijk vinden om zo'n scooter te gaan gebruiken?

Ik kan je redenatie wel enigszins volgen, alleen denk ik wel: wat is reclame eigenlijk? Ja, er staat een scooter in een herkenbare kleur en bedrijfsnaam. Er staat geen bordje bij met reclame voor de plaatselijke notaris.

Ik was in het begin van mijndomein.nl niet zo bekend met hun werkwijze. Dat ze dus private lease auto's aanboden met of zonder reclame van hun internetbedrijf. Op een gegeven moment zag ik wel erg veel C1's / Aygo's met 123inkt.nl reclame rijden. Ik dacht toen inderdaad een tijdje: zo, met printertoner kan je nog een aardig bedrijf opbouwen... :roll:

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 12 mei 2023, 7:58

Als particulier kun je ervoor kiezen om je auto met reclame te laten bestickeren. Krijg je dan ook geld voor van de adverteerder.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 12 mei 2023, 9:40

Durashift schreef: do 11 mei 2023, 20:34Ik was in het begin van mijndomein.nl niet zo bekend met hun werkwijze. Dat ze dus private lease auto's aanboden met of zonder reclame van hun internetbedrijf. Op een gegeven moment zag ik wel erg veel C1's / Aygo's met 123inkt.nl reclame rijden. Ik dacht toen inderdaad een tijdje: zo, met printertoner kan je nog een aardig bedrijf opbouwen... :roll:
Ik sta zeker voor schut als ik zeg dat ik dit nu voor het eerst hoor? :shutup:

Vahalis
autoweg

Bericht door Vahalis » vr 12 mei 2023, 11:12

Durashift schreef: do 11 mei 2023, 20:34

Wellicht dat die zonering ook komt door de overnames die (het moederbedrijf achter MyWheels) de laatste tijd gedaan heeft?
Bij ons in de wijk deden ze dat al voor de overname van bijvoorbeeld Amber.

Ja, maar niet een vaste plek in de druk bevochten Utrechtse straatparkeergronden. Dit kan een SnappCar gebruiker door de weeks, bij terugkomst van werk bijvoorbeeld, een stuk tijd schelen waarvoor dan, indien de controle op de 85% beschikbaarheid niet waterdicht is,
Ik vraag me ook af of en hoe de gemeente op de 85% gaat handhaven.

Parkeerdruk verschilt ook in Utrecht sterk per wijk. Grote delen van de stad hebben geen of nauwelijks een probleem, terwijl er in andere flinke druk is en er wachtlijsten kunnen zijn voor een vergunning. Voor de invoering van betaald parkeren werden, een paar straten van ons vandaan, ruzies inderdaad fysiek.