~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Geinig, toevallig had ik het gisteren met mijn moeder nog over de deelauto, als middel, voor haar. Ging ze niet aan beginnen (is ook niet zo digitaal vaardig, dus openen en sluiten van de auto kan al snel een beproeving worden).
Enfin, ik begreep uit dat gesprek wel dat een nicht van mij in de Hofstad een tijdje gebruik maakte van een deelautoconcept. Zolang je leven het maakt dat je weinig autokilometers nodig hebt, kán het interessant zijn. Echter, toen ze wat vaker langere ritten moest maken ivm familiebezoek (ziekte en zeer) werd de deelauto rekening toch wel wat begrotelijk.. dus nu heeft ze toch weer een auto in bezit.
Zelf heb ik nog wel een car2go pasje in mijn portemonnee zitten.. en een slapend SnappCar account. SnappCar heb ik een paar jaar terug vooral voor de busjes huren gebruikt. 1x bij een particulier, 1x bij een autobedrijf. Voor mij was het vooral de afweging van minder 'gedoe' met borgstellingen e.d. bij de reguliere verhuurders.
Toevallig zat ik vanavond nog achter een elektrisch aangedreven Seat Mii met een My Wheels sticker achterop. In Wageningen hebben ze dan weer een Leaf in gebruik.. maar ik zie bij My Wheels ook de brandstofauto Citroën C3 staan.
Volgens meneer van Wee, die ik over dit onderwerp hoorde bij Blok&Toine op radio 1 vanmiddag, blijft de auto toch voor veel mensen een stukje emotie., status, wat het delen van de auto in de weg kan zitten. Als voorbeeld stelde hij dat vele mensen hun eerste auto nog helder voor de geest hebben.. maar of zij ook nog weten wat hun eerste fiets was??
Zit wel wat in, denk ik.