Ik zag vandaag in bij Nieuwleusen op de Jagtlusterallee richting het zuiden een vooraankondigingsbord van de rotonde met de Prinses Beatrixlaan. Op zich weinig bijzonders, ware het niet dat het bord een bordcode had met N758 en iets wat op een hectometerwaarde leek. Het viel me te laat op om te lezen wat er precies stond. Het was wel een vrij nieuw bord, maar volgens mij geen Ddesign. Het wegnummer stond verder niet aangegeven.
Nogal opmerkelijk, omdat de Jagtlusterallee niet de N758 is, en de provinciale N758 vanuit Zwolle gezien ook pas een stuk voorbij de Jagtlusterallee ophoudt. Ook staat het kruispunt niet in de openbare NBd-database.
Overigens: Nieuwleusen grossiert in verkeersdrempels. het ergst is de Prinses Beatrixlaan die vanaf de ETW Jagtlusteralleen als GOW begint (wel zone-60 volgens mij) met vrijliggend fietspad, wordt op een ogenschijnlijk willekeurige plek ineens ETW met fietssuggestiestroken en zodra je de bebouwde kom binnenrijdt is het zone-30 met binnen 500 meter maar liefst 6 flinke drempels! En dat voor een weg die mede is aangelegd om te voorkomen dat het verkeer uit de nieuwbouwwijk door het dorp naar de N377 rijdt...