Nou, in vind hier heel veel van.
De bus is daar inderdaad niet gevangen doordat een doorgetrokken streep minimaal 20m moet zijn voor er juridische consequenties aanhangen. En die ontheffing zou de toegang tot die rijstrook moeten oplossen. Ik wil die ontheffing heel graag eens lezen om te weten wat er precies in staat. Het is mij ook onduidelijk waarvoor je allemaal een ontheffing kunt krijgen.
Voor zover ik het interpreteer zou een bus daar inderdaad voorrang moeten krijgen. (Later hierover meer) Aan de overkant vind ik de belijning al wel beter omdat daar de doorgetrokken lijn en haaientanden nog gescheiden zijn door een driehoek, terwijl ze op dit punt ineens overgaan van het een op het ander.
Ik kom daar geregeld, maar het was me nog niet opgevallen. Wat me wel opvalt is dat als ik op de rotonde rijd ik twee

zie staan en ook twee rijbanen. Dan zal ik denken dat beide rijstroken zijn voorzien van

. Maar ze hebben de rijstrook voor auto's voorzien van

aan beide zijden.
En dat maakt de voorrang weer onduidelijk. Een bord geld namelijk voor de gehele weg, dus in dit geval ook voor de busbaan. Als je

slechts voor de linkerrijstrook zou willen laten gelden, zou het bord boven de rijstrook aangebracht moeten zijn.
Waar ik mij wel ook over verbaas is dat het nu prima mogelijk is om rechtsaf de rijbaan en de 'busbaan' op te gaan. Dit is bij alle/veel rotondes zo. Ja, het is een vervelende draai, maar in mijn ogen niet illegaal. Aan de andere kant hebben ze wel netjes een

staan. Volgens mij ook heel zeldzaam, maar wel noodzakelijk. De busbaan is daar echter wel vrij om in te draaien.