[I] Zuid-Tirol • Südtirol • Alto Adige
Moderator: Moderatoren
-
- woonerf
Re: [I] Zuid-Tirol • Südtirol • Alto Adige
Beter dan dat kan je de Stelvio volgens mij niet krijgen, zeker met die strakblauwe lucht erbij. Wanneer was je er? Toen ik de Stelvio eind juni 2017 heb gereden was het zeker aan de Zuid-Tiroolse kant enorm druk met wielrenners en campertjes. Het had toen de highlight van mijn eerste vakantie dat ik in het buitenland mocht rijden moeten zijn, maar de drukte maakte het, op het uitzicht na, een van de minste paservaringen van die vakantie.
-
- 2x2 autosnelweg
Bij het eerste gedeelte vanaf Prad am Stilfser Joch in zuidelijke richting valt de pas wat 'tegen', maar op een gegeven moment rij je in westelijke richting, passeer je de boomgrens en dan zie je de top van Stelvio liggen. Het mooie is dan dat je al die haarspeldbochten ziet liggen en dat dan nog een verschrikkelijk eind rijden is.
-
- Moderator
Het Staller Sattel is onbereikbaar vanuit Antholz na een lawine van modder en rotsen in de Antholzer See, over de weg heen.

https://www.stol.it/artikel/chronik/str ... e-gesperrt

https://www.stol.it/artikel/chronik/str ... e-gesperrt
-
- Moderator
Het besluit is genomen om de tunnel Virgl (Virgolo) van de SS12 in Bolzano te verdubbelen.
Deze bergrug ligt straks vol met tunnelbuizen, met twee buizen van de A22, nu één, straks twee buizen van de SS12 en kennelijk komt de spoorlijn daar ook nog in te liggen met twee buizen.

Deze bergrug ligt straks vol met tunnelbuizen, met twee buizen van de A22, nu één, straks twee buizen van de SS12 en kennelijk komt de spoorlijn daar ook nog in te liggen met twee buizen.