Migratie en ook gewoon algemene verkeerscontrole. Ze pikken er ook mensen uit die niets met potentiële migratie van doen hebben, om vervolgens allerlei andere zaken te controleren. Van drugs tot contant geld etc. Dat werd ook trots zo bij TV programma's als "Achtung Kontrolle" gepresenteerd, met een soort van: "Zie je wel, we moeten eigenlijk overal permanente grenscontroles hebben, en wij in Bayern doen het extra goed."Pino schreef: di 27 feb 2024, 9:21 Waar het ze echt om gaat is migratie, en omdat ze maar op twee bekende plekken controleren misschien nog wel het meeste aan je bevolking laten zien dat je iets doet tegen illegale migratie.
Overigens wordt zowel op de A7 bij Füssen, als A93 bij Kiefersfelden, A8 bij Bad Reichenhall en op de A3 bij Pocking gecontroleerd. Op de A3 schijnbaar nog steeds ná de eerste afrit op Duits grondgebied. Lekker zinvol...
Deze grenscontroles zijn er overigens al sinds de grote migratiegolf van 2015. M.a.w. ze zijn stelselmatig en dat de EU dit nog steeds pikt, is diep triest te noemen. De A7 bij Füssen was er niet vanaf het begin bij, maar sinds Covid ook stelselmatig geworden.

