[A] Rijverboden in Tirol

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6553
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door SnarfFlevoland »

Pino schreef: di 27 feb 2024, 9:21 Waar het ze echt om gaat is migratie, en omdat ze maar op twee bekende plekken controleren misschien nog wel het meeste aan je bevolking laten zien dat je iets doet tegen illegale migratie.
Migratie en ook gewoon algemene verkeerscontrole. Ze pikken er ook mensen uit die niets met potentiële migratie van doen hebben, om vervolgens allerlei andere zaken te controleren. Van drugs tot contant geld etc. Dat werd ook trots zo bij TV programma's als "Achtung Kontrolle" gepresenteerd, met een soort van: "Zie je wel, we moeten eigenlijk overal permanente grenscontroles hebben, en wij in Bayern doen het extra goed."

Overigens wordt zowel op de A7 bij Füssen, als A93 bij Kiefersfelden, A8 bij Bad Reichenhall en op de A3 bij Pocking gecontroleerd. Op de A3 schijnbaar nog steeds ná de eerste afrit op Duits grondgebied. Lekker zinvol... :roll: (En ook super irritant voor de mensen in Pocking, die via de snelweg richting Passau steeds een checkpoint moeten passeren.) Alleen op de A96 wordt eigenlijk niet gecontroleerd, maar als ze dat tijdelijk mobiel doen, dan ook na de eerste afrit (Lindau) bij afrit 3 Sigmarzell. De Oostenrijkers willen niet dat de Duitsers al op de voormalige grensposten op Oostenrijks grondgebied controleren, dus moeten ze overal improviseren. Op de A96 is amper plaats om voor de eerste afrit te controleren, maar op de A3 is dat zeer zeker wel mogelijk. Men heeft het gemak van de eerste parkeerplaats gezocht, die pas na de afrit Pocking ligt. Een slimme mensensmokkelaar gaat natuurlijk echt niet die checkpoints langs... :facepalm:

Deze grenscontroles zijn er overigens al sinds de grote migratiegolf van 2015. M.a.w. ze zijn stelselmatig en dat de EU dit nog steeds pikt, is diep triest te noemen. De A7 bij Füssen was er niet vanaf het begin bij, maar sinds Covid ook stelselmatig geworden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 24901
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door Pino »

^^ Tja, laat ze maar eens dag in dag uit zo'n algemene verkeerscontrole houden bij het uitrijden van München. Kijken wat voor drugs, contant geld etc je dán vindt. Ik zou zeggen: doe het op de A995 en de A8 tegelijk, tussen de Mittlerer Ring en de A99, mooi in de buurt bij de gevangenis van Stadelheim (die van de Spider Murphy Gang: "gestern hamma g'hascht, heidstag schnupfma Kokain, und morgen sitzma in Stadelheim, aber Hauptsach mia san in"). Daar zullen veel mensen vermoedelijk ook helemaal mee weglopen, want kijk eens wat we pakken, maar met dat soort permanente fuiken ben je gewoon aan het afglijden naar politiestaat. Waarmee in ieder geval in het Beierse parlement meer dan genoeg te doen zal zijn over zo’n permanente fuik bij München. Het hele punt van Schengen is dat een soort fuiken dat in het binnenland niet opportuun wordt geacht ook niet zomaar op de grens mag worden opgetuigd. Maar dat soort discussies wordt dan onder de tafel geveegd met een "als je niets te verbergen hebt, moet je niet zo moeilijk doen", terwijl degene die het echte principe aanroert snel wordt weggeframed als een softie, als woke risico voor de samenleving.

Overigens doet het A3-verhaal natuurlijk wel denken aan wat de Fransen een tijdje hebben gedaan op de route Brussel-Parijs. Omwille van de terrorismebestrijding alle verkeer er op de eerste afrit af geleiden, een rondje over een rotonde laten maken en dan weer terug de snelweg op. Dat deden ze ook bewust niet op het voormalige grens-emplacement van Hensies, en daar hadden op dezelfde manier de mensen in de dorpen rond die eerste afrit in Frankrijk last van. Maar goed, de Fransen rekken de beperkte periode waarin je dit soort controles mag houden niet zo frivool op als de Duitsers dat doen.
martwout2
stadsweg
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 12:56

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door martwout2 »

martwout2 schreef: di 19 dec 2023, 9:33 Ik zie dat Zillertal ook wordt genoemd. Is zo'n verbod dan ook half juni 24? We komen 15-6 aan in Maria Alm maar willen het rustig aan doen. De dag ervoor overnachten we in Silbertal om dan andere dag bij goed weer via de Silvretta te rijden en dan via Zillertal en Gerlospas naar Maria Alm. Neem toch aan dat dat geen probleem moet zijn als je dat uitlegt. Is gewoon ook 1 van de mogelijkheden richting Zell am See van die kant.
Even mezelf quote maar weet iemand hoe het zit met rijverbod in Zillertal in juni? Is dat van kracht op 15 juni en zo ja zouden we er last mee kunnen krijgen als we via Zillertal en Gerlospas willen rijden? In principe is binnendoor ook de kortste route als we vanuit Voralberg rijden.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door Chris »

Het rijverbod geldt alleen voor de secundaire wegen. Dus niet de B169. Men wil voorkomen dat verkeer over landweggetjes gaat rijden daar.

Wel wordt de Brettfalltunnel vanaf 8 april gerenoveerd. Er zal dan 3 jaar lang gesplitst verkeer zijn, richting Zillertal door de tunnel en richting A12 via de oude weg door het dorp.

Locatie van de tunnel: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 93/11.8192
martwout2
stadsweg
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 12:56

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door martwout2 »

Chris schreef: vr 08 mar 2024, 9:50 Het rijverbod geldt alleen voor de secundaire wegen. Dus niet de B169. Men wil voorkomen dat verkeer over landweggetjes gaat rijden daar.

Wel wordt de Brettfalltunnel vanaf 8 april gerenoveerd. Er zal dan 3 jaar lang gesplitst verkeer zijn, richting Zillertal door de tunnel en richting A12 via de oude weg door het dorp.

Locatie van de tunnel: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 93/11.8192
Bedankt voor de reactie. Helaas hebben we moeten besluiten Oostenrijk een jaar uit te stellen. Vakantie zou samen met mijn ouders zijn maar mijn vader is nog herstellend van de enkelbreuk eind januari. Begin maart dachten we het nog te halen maar ivm operatie eind april/begin mei voor verwijdering metaal (huid wil niet sluiten, is te strak) vonden we het niet handig. Dan maar eind juni week naar Limburg om rustig op te bouwen voor zomervakantie midden aug.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door Chris »

https://www.tirol.gv.at/meldungen/meldu ... schlossen/

Een evaluatie van doseerlichten op de B181 Achenseestraße. Dit is een binnendoorroute die als uitwijkroute voor de A93 wordt gebruikt. Ze zeggen dat het doseren nuttig is op de drukste zaterdagen als er meer dan 700 voertuigen per uur richting zuiden rijden. Dat is op 5 zaterdagen per jaar voor meerdere uren het geval. De wachttijd vanaf Achenwald (de noordelijkste plaats in Oostenrijk aan de B181, achter het doseerlicht) bleef acceptabel tot 12 minuten.

Op drukke weekenddagen passeren 16.500 voertuigen de B181. Ze zeggen dat het doseren een afschrikkende werking van circa 1.000 voertuigen per dag heeft.

De B181 is vanaf de Duitse A8 bij Holzkirchen tot het Zillertal ongeveer 20 kilometer korter dan de snelwegroute. In combinatie met congestie op de A93 bij de Oostenrijkse grens kiest verkeer dus de kortere route via de Achensee. In Duitsland zijn er daar ook weer twee alternatieven bij elkaar, de B307 langs de Tegernsee en de B13 via Bad Tölz. De B13 is langer maar wat hoogwaardiger.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door Chris »

Vanaf 9 mei gelden weer rijverboden voor uitwijkverkeer voor de zomerperiode.

Nieuw is de omgeving Seefeld. Er maakt steeds meer verkeer van de B177 naar Innsbruck gebruik vanwege de congestie op de Fernpass.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Rijverboden in Tirol

Bericht door Chris »

https://www.hna.de/welt/konkreten-vorst ... 02954.html

Tirol wil het systeem van de LKW-dosering aanpassen. Italië heeft een rechtszaak gestart bij het Europese Hof van Justitie, en Tirol ziet de bui al hangen en stelt nu voor het eerder voorgestelde systeem van slots in te voeren. In dit systeem zouden transporteurs een slot kunnen boeken om op een bepaald tijdstip de grens over te mogen.

Ik vraag mij wel af hoe dit in de praktijk zal werken, ze zeggen dat het files zal verminderen, wat zou betekenen dat er meer / op meer tijdstippen vrachtverkeer toegelaten zal worden dan nu. Maar wat doe je met vrachtverkeer dat te vroeg of te laat aankomt voor zijn tijdsslot?