:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

Infrastructuur in Den Haag

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Re: Infrastructuur in Den Haag

Bericht door Palance » za 25 sep 2021, 16:00

Willem schreef: di 20 jul 2021, 17:24 Maar hoeveel borden etc. moeten er geplaatst worden voor de boodschap overkomt? :roll:

Mensen kijken alleen naar hun eventueel verouderde navigatie en de rest schijnt niet meer relevant te zijn ofzo.
Ik ben hier vandaag geweest. Mét de bus, dus legaal over dit stuk weg gereden :)

Ik weet niet of er nog aanrijdingen zijn met de poller, maar als je die nu nog raakt dan heb je echt veel gemist: Veel borden (waaronder fluoriscerende) op in ieder geval 80 meter en op 25 meter en bij de poller staat een rood licht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » za 25 sep 2021, 20:22

^^ Er zijn nog wel aanrijdingen. Maar gezien de weginrichting mag de beheerder zich ook wel achter de oren krabben.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » za 04 dec 2021, 10:40

Zit iedereen klaar met z'n :facepalm: ? 3, 2, 1...
ad.nl schreef: Peperdure futuristische parkeergarage in Den Haag op slot door geldgebrek

Maar nu, vijftien jaar later, blijkt het onderhoud een onoverkomelijk struikelblok. Dat is met 4 tot 5 miljoen euro te duur en niet alle onderdelen zijn meer te krijgen. ,,Er is sprake van corrosie en softwareproblemen. De parkeermachine blijft daardoor soms hangen, of werkt helemaal niet", verklaart de gemeentewoordvoerder. De broodnodige reserveonderdelen blijken bovendien niet altijd beschikbaar te zijn.

Geen geld opzij gezet
Daarom ziet de gemeente zich genoodzaakt de 126 parkeerplekken tellende garage begin volgend jaar op slot te gooien.
Ze kunnen het misschien slim verkopen als geniale innovatieve duurzame noodwaterberging :emo:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 04 dec 2021, 10:57

^^ Ik denk niet dat die robot de gevulde regentonnen goed op en van de plaats krijgt. :twisted:

Zou ook wel leuk zijn als escaperoom. Dat als het je lukt om zo'n aftandse robot een auto heelhuids naar buiten te krijgen je de auto mag houden. :lol:

Iets serieuzer: als het als parkeerkelder niet meer kan dienen, zou je het dan kunnen ombouwen tot een self storage? Of anders een lasergame-hal als je ècht niks beters meer weet... :rofl2:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » za 04 dec 2021, 14:46

En waarom zou de gemeente zo'n futuristische garage moeten exploiteren ?
:denk:

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » za 04 dec 2021, 15:07

Ik zou dit soort garages niet futuristisch noemen, ze bestaan al 10 tot 15 jaar. Zie ook hier. Ze hebben echter heel veel beweegbare en los van elkaar werkende delen en dat maakt ze kwetsbaar en onderhoudsgevoelig. Ik kom zelf geregeld in zo’n soort garage en daar vindt elke maand een dag onderhoud plaats. En nog steeds zijn er geregeld ernstige en langdurige storingen.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » za 04 dec 2021, 22:27

New York had in de jaren twintig al dit soort systemen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 06 dec 2021, 10:45

Daar liep vermoedelijk iedere dag een mannetje met een oliesmeerspuit. Probleem met dit soort garages in Den Haag is dat ze te klein zijn om een bewegend systeem te onderhouden of vervangen of om er een mannetje neer te zetten om klein onderhoud te plegen. Nu zal er in de winter allemaal strooizout mee naar binnen komen en niemand die de de boel schoonspuit met schoon (warm) water. Men praat over een vervangingsinvestering van een paar miljoen op een garage van 100-200 auto's. En vervangen omdat er geen reserveonderdelen zijn. Geen contract ? Geen slijtdelen op voorraad gelegd ? Een fabriek die geen onderdelen meer maakt, maar wel patent heeft (zodat je het niet kan namaken) ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » ma 06 dec 2021, 16:41

^^
In hoeverre zou zo'n patent nog geldig zijn als de patenthouder het vertikt om reservedelen te maken? Dan zou iedereen gedwongen kunnen worden om nieuwe dingen te kopen omdat men het vertikt het "verouderde type" nog te onderhouden. Het lijkt me eerder een kwestie van enorme onderhoudskosten aan het huidige systeem waarbij ofwel sluiten ofwel geheel vervangen nog de enige opties zijn. Niet omdat men het niet kán repareren maar omdat de verwachte onderhoudskosten nog altijd hoog zouden blijven.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 07 dec 2021, 12:50

Steyn_E schreef: ma 06 dec 2021, 16:41 In hoeverre zou zo'n patent nog geldig zijn als de patenthouder het vertikt om reservedelen te maken?
Volgens mij is er geen leveringsplicht bij een patent.
Bedrijven houden ook een patent vast om te voorkomen dat iemand een product überhaupt maakt.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » di 07 dec 2021, 14:41

^^

Dat is mij bekend; hier is echter al wél geleverd en dat maakt het natuurlijk een interessante casus.
En bijvoorbeeld bij aftermarket auto-onderdelen geldt dat die door meerdere producenten worden gemaakt. Anders gezegd; je hebt misschien een patent op het systeem als geheel maar dat maakt nog niet dat een onderdeel van een machine ook gepatenteerd is. Bijvoorbeeld een tandwiel na laten maken zou volgens mij niet onder het patentrecht vallen.