Sven_engelen's wegenvideo's

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

sven_engelen
expressweg

Re: Sven_engelen's wegenvideo's

Bericht door sven_engelen »

Weer een set video's for your pleasure:

De A2 tussen Bielefeld en Bad Oeynhausen
Link
De A3 tussen Köln en Dernbach
Link
De A13 Rotterdam - Den Haag
Link
De N89 Betrix - Champlon
Link
De B311 tussen Zell am See en Saalfelden
Link
sven_engelen
expressweg

De N62 vanaf de Grens tot knooppunt Stelleplas
Link
De A8 tussen München en Dreieck Inntal
Link
sven_engelen
expressweg

Een aantal nieuwe video's weer te melden:

De E313 van Hasselt naar Liège:
Link
De A7 van Groningen naar de Duitse grens die overigens echt een boost in views heeft gehad binnen 1 week:
Link
De N14 rondom Den Haag:
Link
En voor wie een dagje mee wil rijden met mijn bijbaan:
Link
Ik heb echt veel content klaar staan van mijn roadtrip van afgelopen week maar ook nog wat van vorig jaar. Genoeg spul dus om mijn kanaal te vullen! Volgende week komt de D8 tussen Petrovice en Praag al online en ik ben nu bezig met het editen van de A2 tussen Ljubljana en Bled :top:
sven_engelen
expressweg

Van mijn vakantie (en niet mijn vakantie) is er inmiddels een goed ladinkje video's online gekomen:

Als eerste de D8 tussen Petrovice en Praag
Link
De tweede is de A2 van Ljubljana naar Bled
Link
Dan gaan we even terug naar West-Europa voor de A2 tussen Dortmund en Oberhausen
Link
En zelfs even terug naar eigen land voor de N278
Link
Dan kun je een dagje met mijn bijbaan meerijden naar Zuid-Limburg en de ardennen:
Link
En dan gaan we terug op vakantie, om precies te zijn naar Slowakije waar ik de nieuwe D4 om Bratislava heen op beeld heb gezet:
Link
sven_engelen
expressweg

Ik heb inmiddels een kaartje gemaakt met alle wegen die ik tot nu toe heb opgenomen met mijn GoPro. Dat zijn er nogal wat dus have fun met klikken! https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 635345&z=6
sven_engelen
expressweg

In de trant van we doen een lekker mysterieus: Waar ga ik naartoe?
Link
jdb2
autoweg

Bericht door jdb2 »

Geen idee, maar je was wel enorm aan het linksplakken op het einde. :p
🍉
sven_engelen
expressweg

^^ Had de rest geen erg in want in dat land bleven er ontzettend veel in het midden hangen :lol:
CasablancaMarocco
verkeersader

Bericht door CasablancaMarocco »

Links rijden is niks voor mij, ik denk dat de reflex om naar rechts te sturen op boerenwegen erg groot is bij tegenmoet komend verkeer. :lol:
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

Het opdoemen van die hoge tuiconstructies (vanaf 5.35) begeleid door het tweede nummer maken het wel erg filmisch, alsof je naar een andere planeet op weg bent. Het had een raketlanceerbasis kunnen zijn. Maar een reis door de Kanaaltunnel is ook best een bijzondere ervaring, dat blijkt maar weer. 8-)
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

CasablancaMarocco schreef: ma 06 mei 2024, 15:55 Links rijden is niks voor mij, ik denk dat de reflex om naar rechts te sturen op boerenwegen erg groot is bij tegenmoet komend verkeer. :lol:
Mijn ervaring is dat je er heel snel aan went. Alleen de eerste paar rotondes voelen even wat gek aan. En na de eerste keer is het een volgende keer in het VK eigenlijk heel makkelijk en gaat het als vanzelf. Ik was er eind 2022, dat was voor het eerst sinds 2014 dat ik weer met een linksgestuurde auto in het VK kwam, maar gelijk vanaf de veerhaven van Harwich (met enkele rotondes) ging het probleemloos.
sven_engelen
expressweg

Het is ook wel geluk hebben dat je vanuit de Kanaaltunnel gelijk de snelweg op word begeleid. Dat maakte het voor mij al heel snel normaal om links te rijden. Moet wel zeggen dat na een week links rijden, het rechts rijden weer wennen was :lol:
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

sven_engelen schreef: di 07 mei 2024, 2:03 Het is ook wel geluk hebben dat je vanuit de Kanaaltunnel gelijk de snelweg op word begeleid. Dat maakte het voor mij al heel snel normaal om links te rijden. Moet wel zeggen dat na een week links rijden, het rechts rijden weer wennen was :lol:
Dat herken ik beiden wel, vooral van mijn eerste keer naar Engeland en dus ook de eerste keer links rijden. Ook ik ben toen via de Kanaaltunnel gegaan, het helpt dat je gelijk zonder rotondes de M20 op gaat. Toen ik naar een verzorgingsplaats ging, die bij een afrit zat, was het wel even wennen, want toen pas kreeg ik mijn eerste rotonde rechtsom voor de kiezen. Maar uiteindelijk went dat na een paar keer ook wel. En inderdaad, terug in Calais moest ik weer even omschakelen om weer rechts te rijden.

De keren daarna dat ik met mijn eigen auto naar Engeland ben gegaan, ging het een stuk makkelijker. Eigenlijk is het met mijn eigen voertuig niet eens zo moeilijk, ik kon er sneller aan wennen dan aan een rechtsgestuurde auto, zoals ik die in Ierland en Malta als huurauto had.
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

CasablancaMarocco schreef: ma 06 mei 2024, 15:55 Links rijden is niks voor mij, ik denk dat de reflex om naar rechts te sturen op boerenwegen erg groot is bij tegenmoet komend verkeer. :lol:
Dat went enorm snel. Het voordeel is dat in landen die ooit onder Brits bewind gezeten hebben, zelfs op de meest afgelegen weggetjes uitgebreid wegmarkering toepassen. Je blijft dan automatisch links.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Ook rijden in een auto met het stuur rechts stelt niks voor. Ik heb dat al vaker gedaan: Ierland, Cyprus en Nieuw-Zeeland. In dat laatste land reed ik in een campertje, maar ook dat went snel.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo »

Ik heb links gereden in een voertuig met links en rechts stuur. Bij links rijden is een rechts stuur praktischer, maar links rijden met het stuur links valt best mee. Het is de eerste twee uur wat vreemd, maar het went snel.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Dat klopt. Het enige lastige is inhalen, omdat je dan geen goed overzicht hebt op tegemoetkomend verkeer.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Allan C
verkeersader

Bericht door Allan C »

sven_engelen schreef: ma 06 mei 2024, 12:01 In de trant van we doen een lekker mysterieus: Waar ga ik naartoe?
Link
The second music reminds me when I was a child. It is from the Need for Speed: Undercover (Amon Tobin - Mighty Micro People). I really like it bravo! :top:
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Hoeveel ladingen rondjes laten ze je draaien over dat Shuttle-terrein? En wat zijn de tussenstops? Iets van:
1. (0.51) Terrein op, dus laten zien dat je een kaartje hebt
2. (twee keer parkeren tussen hier en volgende poort) een keer ontbijt halen en daarna wachten tot je voor jouw trein een boarding call kreeg?
3. (3.27) Paspoortcontrole
4. (4.00) Check op kaartje om trein op te mogen?
5. (5.42) Alleen wachten om trein op te mogen, geen controle?
sven_engelen
expressweg

Pino schreef: wo 08 mei 2024, 21:37 Hoeveel ladingen rondjes laten ze je draaien over dat Shuttle-terrein? En wat zijn de tussenstops? Iets van:
1. (0.51) Terrein op, dus laten zien dat je een kaartje hebt
Klopt, reserveringsnummer invoeren in de computer met geboortedatum etc.
Pino schreef: wo 08 mei 2024, 21:37 2. (twee keer parkeren tussen hier en volgende poort) een keer ontbijt halen en daarna wachten tot je voor jouw trein een boarding call kreeg?
Was iets te vroeg weggereden omdat ik naar het verkeerde nummer keek vandaar dat ik twee keer parkeerde.
Pino schreef: wo 08 mei 2024, 21:37 3. (3.27) Paspoortcontrole
Franse controle
Pino schreef: wo 08 mei 2024, 21:37 4. (4.00) Check op kaartje om trein op te mogen?
Engelse paspoortcontrole en die was wel een stukje heftiger. Kreeg een buttload vragen en paspoort werd heel goed gecontroleerd. Zal me niet verbazen als het te maken heeft met de vluchtelingencrisis in Engeland, heb mijn uiterlijk daarin niet mee maar goed, alle vragen beantwoord en ik mocht gewoon mee.
Pino schreef: wo 08 mei 2024, 21:37 5. (5.42) Alleen wachten om trein op te mogen, geen controle?
Klopt.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

sven_engelen schreef: wo 08 mei 2024, 23:23 Engelse paspoortcontrole en die was wel een stukje heftiger. Kreeg een buttload vragen en paspoort werd heel goed gecontroleerd. Zal me niet verbazen als het te maken heeft met de vluchtelingencrisis in Engeland, heb mijn uiterlijk daarin niet mee maar goed, alle vragen beantwoord en ik mocht gewoon mee.
Los van jouw specifieke situatie: uitgaand checkt vooral of er een reden is om jou vast te houden. Openstaande boetes, je staat gesignaleerd, dat soort werk (en als je kinderen bij je hebt mogelijk nog kinderontvoering). Dat is een relatief beperkte check. Het land dat je binnen moet laten zal in die zin altijd beter kijken of ze je wel willen hebben. Er zijn meer redenen om die vraag negatief te beantwoorden en het is geen vlugge computer-check (en de immigratie loopt hier natuurlijk ook een beetje over in de invoercontrole - als de antwoorden niet bevallen, mag je je koffers open maken, al heb je het magische lokale paspoort). Dus dan kun je er méér voor gaan als douanier.
boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! »

Dit is ook een buitengrens van de Europese Unie. Daar kan je sowieso meer controles verwachten.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

^^ Dat verschilt ook.

Bij UA -> PL waar je meer "foute" dingen zou verwachten, lieten de Polen de ene keer iedereen alles uitpakken en een andere keer was het met de vragen: "Heb je alcohol bij je?" "Heb je Salo bij je?" En "Heb je tabak bij je?" klaar... En ook wel gehad dat een vlugge blik in de kofferbak genoeg was.
marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel »

Ik heb deze route al heel vaak genomen, leuk om er eens een video van te zien.
Hoeveel ladingen rondjes laten ze je draaien over dat Shuttle-terrein?
Dat vind ik irritant, waarom moet je nou altijd zo een ingewikkelde omweg over dat terrein rijden i.p.v. gewoon direct naar de pascontrole als je niet naar het restaurant of zo wilt?
Ik heb ook een keer meegemaakt dat het ergens tijdelijk zo afgezet was dat je er eigenlijk helemaal niet meer uit kwam. Ik ben dan maar ergens doorgereden waar eigenlijk een verbodsbord stond. Ik denk dat zoiets alleen aan de Franse kant gebeurt ...
sven_engelen schreef: wo 08 mei 2024, 23:23 Was iets te vroeg weggereden omdat ik naar het verkeerde nummer keek vandaar dat ik twee keer parkeerde.
Ik ben meestal veel te vroeg. In de praktijk kun je bij het begin kiezen of je de gereserveerde tijd wilt of een trein eerder (zonder kosten), maar als je nog eerder wilt, moet je een flink bedrag bijbetalen (zeg 100-150 euro). Maar als je gewoon doorrijdt naar het wachtterrein (daar bij 5.30), dan laten ze je in de praktijk ook gewoon eerder door, al heb ik dat maar zelden meegemaakt (zoveel te vroeg kom ik ook weer niet).
Engelse paspoortcontrole en die was wel een stukje heftiger. Kreeg een buttload vragen en paspoort werd heel goed gecontroleerd. Zal me niet verbazen als het te maken heeft met de vluchtelingencrisis in Engeland, heb mijn uiterlijk daarin niet mee maar goed, alle vragen beantwoord en ik mocht gewoon mee.
Valt nog mee, ik word vaak geselecteerd voor een 'speciale controle' en ben dan bang dat dat zo lang duurt dat ik de aangewezen trein mis. Ik ben altijd blij als ik echt de trein inrijd.
sven_engelen
expressweg

Een nieuwe intro voor mijn video's! Mijn vorige intro was alweer uit 2021 dus ik vond het tijd voor een nieuwe. Nu met beelden uit Wales, Kroatië, Tsjechië, Frankrijk, Nederland en nogmaals Frankrijk op die volgorde :woop:
Link
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Lekkere tune eronder ook (net als de vorige trouwens).
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

sven_engelen schreef: wo 08 mei 2024, 23:23 Engelse paspoortcontrole en die was wel een stukje heftiger. Kreeg een buttload vragen en paspoort werd heel goed gecontroleerd. Zal me niet verbazen als het te maken heeft met de vluchtelingencrisis in Engeland, heb mijn uiterlijk daarin niet mee maar goed, alle vragen beantwoord en ik mocht gewoon mee.
Jaren geleden was ik ooit op weg naar een mede-forummer in Birmingham en reed ik net voor de kerstperiode die kant op. Heb toen een controle gehad in zo'n hok daar waar met een hond de auto werd doorzocht en ook allerlei vragen werden gesteld over wanneer ik had geboekt, reisbestemming, etc. Ik reed toen ook alleen dus denk dat je dan sowieso al een veel grotere kans hebt op uitgebreide controle, vergeleken als je met een compleet gezin op vakantie gaat.
sven_engelen
expressweg

Ik wist even niet waar ik dit het beste kon posten dus dan maar in mijn eigen wegenvideo-topic. Dit keer dronebeelden van alle bruggen en knooppunten die ik met de drone heb kunnen filmen tijdens mijn grote trip van afgelopen twee weken. Geniet ervan!
Link
sven_engelen
expressweg

Een areaal aan Dronebeelden uit Venlo tijdens de sneeuw:
Link