Dank U!

Moderator: Moderatoren
Dank U!
We hebben die gehad van 1 november tot een paar weken geleden. Zo'n 6 maanden dus.
Verdorie. Was vorige week 4 dagen in Maastricht. Daarbij ook in het Belgische Kanne geweest voor een mooi uitzicht over het dorp en Maastricht. Fort Eben-Emael echter gemist...paolie schreef: ↑vr 21 mei 2021, 21:39Tip voor het post-coronatijdperk: bezoek eens fort Eben-Emael, net ten zuiden van Maastricht. Indrukwekkend en onneembaar geacht fort dat door de Duitsers binnen 24u werd veroverd.mhkamp schreef: ↑vr 21 mei 2021, 20:42 Komende vrijdag gaan ik en een kameraad van mij naar het mooie Limburg voor 10 dagen vakantie. Gezien mijn interesse voor WW2 wilde ik Margraten (die ik net op het moment van schrijven weer open zie gaan) maar ook naar Henri-Chapelle en als het even kan naar Saint Avold, met natuurlijk, als het even kan, tanken in Luxemburg.
Als ik zo zie kan ik België gewoon bezoeken, de 48 uurs regeling., maar Frankrijk moet ik als ik begrijp een PCR test hebben? Gebouwen worden bij voorkeur niet bezocht en anders met zo'n lapje voor de mond (wat ik tijdens mijn vakantie zo veel mogelijk probeer te vermijden).
Edit: had beter moeten lezen op dit tijdstip.verfmeer95 schreef: ↑vr 21 mei 2021, 16:42Laag-risicoland zal nog wel even duren, maar volgens de Duitse normen zijn we geen zeer-hoog-risicoland meer. Die ligt namelijk op 200 positieve testen per 100.000 per week en daar zitten we nu onder. Dus zodra ze de nieuwe lijsten bekend maken kunnen we weer zonder test Duitsland in.
Naast Belgische eenheden zijn zelfs Nederlandse, Duitse en Franse eenheden naar hem op zoek. En dat gaat niet met zachte hand. Met pantservoertuigen door ingangspoorten heen en mensen onder schot houden. hln.be
Tsja... Damned if they do, damned if they don't. Leuk voor ze hoor, maar dat maakt het nog geen vrijbrief.Jeff schreef: ↑za 22 mei 2021, 22:32 Geenstijl on Tour (NL, BE, FR, SP & PT). 0 controle, wel "stevig" doorgaan. (NL - Irun in 1 dag, voor 22.00 de grens over met SP)
Meer hier: https://www.geenstijl.nl/5159253/je-ben ... -je-denkt/
Moeilijk doen ja, maar behalve een (forse) boete, wat zou je redelijkerwijs nog meer kunnen verwachten? Zeker als je op doorreis bent naar een andere bestemming lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze je tot een verplichte quarantaine gaan dwingen.brytje008 schreef: ↑zo 23 mei 2021, 1:27Ik geloof best dat er weinig controle is en dat je prima kan reizen, maar je moet daarin ook wel mazzel hebben. Want stel ze zetten je wel aan de kant en je hebt geen test gedaan (het er maar op gegokt) en de agent heeft geen beste dag, reken er maar op dat ze dan moeilijk gaan doen.
Er wordt toch vooral gezegd dat er best veel werkzaamheden zijn? Dat is op de A10 ook daadwerkelijk het geval op het moment: hoofdzakelijk uitbouw, maar zo hier en daar ook onderhoud. De A10 is toch ook alweer een 40-50 jaar oud.
Resteert dit steekje in de tekst over Spanje: “in tegenstelling tot Frankrijk zijn de wegen zeer goed, de tolprijzen laag en de versmallingen voor werkzaamheden schaars.” Als je je vergelijking zó maakt, kan ik hem best volgen. Want het Spaanse stuk gaat over nieuwe wegen, dus zonder werkzaamheden, en grotendeels tolvrij. Maar goed, een minieme steekproef, dus verder meteen terzijde te schuiven.Niemand, echter, die [naar een negatieve test] vraagt en nog voor lunchuur ligt vliegveld Charles de Gaulle al aan de linkerkant, begint de périphérique en glijdt Parijs voorbij. Dwars door het midden, druk maar geen stilstand om slechts drie kwartier later aan de zuidkant van de Seine begint de vrije weg door De Rest van Frankrijk. De avondklok is precies vandaag opgeschoven van 19:00 naar 21:00 uur en dat geeft net genoeg tijd om San Sebastián, net over de Spaanse grens, als einddoel in de navigatie te programmeren. Want daar is de horeca gewoon open. Na Parijs nog steeds veel Nederlandse kentekens: C-Max'en, Opel Grandlands en een enkele Citroen DS7 verraadt de gemiddelde leeftijd van op de Loire of Dordogne koersende Nederboomers. Geprikt en gemazzeld laten ze zich de toegang tot hun tweede huis niet ontzeggen. Oude mensen vliegen niet, jonge mensen rijden niet meer.
Tot Bordeaux nog steeds niemand die om pcr-testen vraagt. Wel veel machines die om geld vragen voor toegang tot brede wegen door het tamelijk saaie midden van Frankrijk, waarop om de haverklap afgeremd moet worden voor werkzaamheden. Tot Bordeaux echter ook weinig verkeer, waaronder steeds minder Nederlanders. Pas in de avondspits van de Zuid-Franse havenstad is het voor het eerst filerijden. Daarna is het even double time maken om via Bayonne de grens met Spanje te halen: om tien minuten vóór avondklok is Baskenland bereikt, een half uurtje later na krap 1400 kilometer in 15 uur de baai van San Sebastián, waar zwemmers het water uit komen en meteen een mondkapje op doen.
Ik las verkeerd, maar op mijn screenshot is ook duidelijk een file te zien Duitsland in.
Dat is grappig, exact dezelfde detour maakte ik anderhalf jaar geleden ook