Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

paolie
expressweg

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » wo 26 mei 2021, 20:03

^^ dat was het enige positieve aan de avondklokrellen: de roadblocks waren na één avond alweer meteen verdwenen...

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » wo 26 mei 2021, 20:13

Palance schreef: wo 26 mei 2021, 20:01 Nou, toen de avondklok in Nederland werd ingevoerd was men er als de kippen bij om roadblocks op te werpen. Dat had ik ook niet verwacht. Zeg dus nooit nooit.
Voor de avondklok was de politie immers ook structureel onderbezet en liet daarom veel werk - waar vooral de burger last van heeft - dan ook maar om die reden liggen. :nuts:

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 26 mei 2021, 20:59

En mede daardoor heeft de politie nu te weinig mankracht zodat er minder festivals kunnen komen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-festival
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 26 mei 2021, 21:43

verfmeer95 schreef: vr 21 mei 2021, 16:42
mavas schreef: vr 21 mei 2021, 16:10 Wanneer kunnen we eigenlijk verwachten dat Nederland een laag-risicoland wordt?
Laag-risicoland zal nog wel even duren, maar volgens de Duitse normen zijn we geen zeer-hoog-risicoland meer. Die ligt namelijk op 200 positieve testen per 100.000 per week en daar zitten we nu onder. Dus zodra ze de nieuwe lijsten bekend maken kunnen we weer zonder test Duitsland in.
En wanneer worden die lijsten nou eens bijgewerkt?
Volgens het coronadashboard zitten we nu op 14,5 per 100.000 gemiddeld; dat is 101,5 per week.
Volgens our wolrd in data zitten we nu op 210,7 per 1 miljoen inwoners gemiddeld, dat is 147 per week.

Dan zouden we toch al op de gele lijst kunnen?
En ook zou op https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -kleurcode meerdere landen toch weer een gele kleur kunnen krijgen?
Waarom gaat dit zo traag?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mvalkenburg
autoweg

Bericht door mvalkenburg » wo 26 mei 2021, 21:52

mavas schreef: wo 26 mei 2021, 21:43 Waarom gaat dit zo traag?
De noodzaak tot handelen is er niet. Je scoort beter met de terrassen en kroegen openen. En bovendien, we zijn met de maatregelen meegegroeid.
Palance schreef: wo 26 mei 2021, 20:59 En mede daardoor heeft de politie nu te weinig mankracht zodat er minder festivals kunnen komen
Als ik zie hoeveel er nog overdag geflitst kan worden op overzichtelijke snelwegen om die “rotmaatregel” van 100 km/h te handhaven, zal het met de handhavingscapaciteit wel meevallen.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 26 mei 2021, 22:15

Inmiddels schijn je toch weer twee prikken voor een vaccinatiepaspoort nodig te hebben.
Het wordt zo flink gezwabber.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 mei 2021, 22:21

^^ Ja, Hugo wekte de suggestie dat er een Europese afspraak zou komen dat één prik wel voldoende zou zijn voor een groen vinkje in het Europese digitale vaccinatiepaspoort. Die eerste prik kunnen de meeste mensen wel voor of aan het begin van de zomervakantie krijgen, dus dat zou veel gedoe schelen voor de vakantieganger. Maar nu wordt het alsnog testen, testen, testen voor de meeste Nederlanders die naar het buitenland willen.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » wo 26 mei 2021, 22:38

^^ Hugo stelt dat mensen die nog geen tweede prik hebben zich waarschijnlijk gratis mogen laten testen. Maar of dat ook gaat gelden voor mensen die bewust geen vaccin genomen hebben, laat hij vooralsnog in het midden, maar de suggestie wordt gewekt dat deze mensen hun heil mogen gaan zoeken bij de commerciële aanbieders. Hoewel ikzelf hier geen last van zal hebben, want dat vaccin neem ik gewoon, voelt dit gesuggereerde onderscheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden heel ongemakkelijk.

carman6
dorpsstraat

Bericht door carman6 » wo 26 mei 2021, 23:19

^^

Suggereer je nu dat de overheid aan een verkapte vacinatieplicht werkt? Nee joh, zouden ze nooit doen. Iedereen is vrij om daar een goed overwogen keuze in te maken. Alleen moet je dan in je beslissing meenemen dat je tot volgend jaar thuis moet blijven :rofl2:

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 26 mei 2021, 23:21

^^^ tot in de pruimentijd, vrees ik.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 mei 2021, 23:24

paolie schreef: wo 26 mei 2021, 22:38 ^^ Hugo stelt dat mensen die nog geen tweede prik hebben zich waarschijnlijk gratis mogen laten testen. Maar of dat ook gaat gelden voor mensen die bewust geen vaccin genomen hebben, laat hij vooralsnog in het midden, maar de suggestie wordt gewekt dat deze mensen hun heil mogen gaan zoeken bij de commerciële aanbieders. Hoewel ikzelf hier geen last van zal hebben, want dat vaccin neem ik gewoon, voelt dit gesuggereerde onderscheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden heel ongemakkelijk.
En alsnog zullen mensen die zich moeten laten testen toch met meer gedoe te maken krijgen. Als je met de auto naar Portugal of Griekenland gaat is de test in veel gevallen niet lang genoeg geldig en zul je je onderweg weer moeten laten testen. Daar zullen gevaccineerden in veel gevallen minder last van hebben.

En hoe vaak krijg ik een gratis test? Als ik in die periode tussen mijn beide prikken meerdere keren naar het buitenland ga en daar een testverplichting is, krijg ik de test mét certificaat dan elke keer gratis?

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » do 27 mei 2021, 6:14

Coen Tunnel schreef: wo 26 mei 2021, 22:21 ^^ Ja, Hugo wekte de suggestie dat er een Europese afspraak zou komen dat één prik wel voldoende zou zijn voor een groen vinkje in het Europese digitale vaccinatiepaspoort. Die eerste prik kunnen de meeste mensen wel voor of aan het begin van de zomervakantie krijgen, dus dat zou veel gedoe schelen voor de vakantieganger. Maar nu wordt het alsnog testen, testen, testen voor de meeste Nederlanders die naar het buitenland willen.
We zitten hier wel te roepen vakantie, vakantie, maar in deze hele discussie vraag ik mij af of er dan een uitzondering voor grenswerkers gaat komen. Het gaat hier om honderdduizenden mensen, en ik vraag mij af of deze groep gewoon lekker buiten de boot gaat vallen.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » do 27 mei 2021, 6:26

Ik bekijk als grensarbeider dat paspoort ook niet met een gerust hart momenteel...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 7:03

de_Aristocraat schreef: do 27 mei 2021, 6:14 We zitten hier wel te roepen vakantie, vakantie, maar in deze hele discussie vraag ik mij af of er dan een uitzondering voor grenswerkers gaat komen. Het gaat hier om honderdduizenden mensen, en ik vraag mij af of deze groep gewoon lekker buiten de boot gaat vallen.
Grenswerkers, familiebezoek, mensen die grensoverschrijdende relaties hebben. Maar de discussie wordt (zoals vaker dit soort discussies) alleen nog maar zwart-wit gesteld: Of je blijft in Nederland, of je zit in een volgepakt vliegtuig naar Spanje. Een tussenweg bestaat in de optiek van veel mensen nu eenmaal niet meer.
mavas schreef: wo 26 mei 2021, 21:43
verfmeer95 schreef: vr 21 mei 2021, 16:42 maar volgens de Duitse normen zijn we geen zeer-hoog-risicoland meer
En wanneer worden die lijsten nou eens bijgewerkt?
Volgens de Duitse procedures a la wegenbouw, wordt dit in 2029 in overweging genomen :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » do 27 mei 2021, 7:17

Palance schreef: do 27 mei 2021, 7:03
de_Aristocraat schreef: do 27 mei 2021, 6:14 We zitten hier wel te roepen vakantie, vakantie, maar in deze hele discussie vraag ik mij af of er dan een uitzondering voor grenswerkers gaat komen. Het gaat hier om honderdduizenden mensen, en ik vraag mij af of deze groep gewoon lekker buiten de boot gaat vallen.
Grenswerkers, familiebezoek, mensen die grensoverschrijdende relaties hebben. Maar de discussie wordt (zoals vaker dit soort discussies) alleen nog maar zwart-wit gesteld: Of je blijft in Nederland, of je zit in een volgepakt vliegtuig naar Spanje. Een tussenweg bestaat in de optiek van veel mensen nu eenmaal niet meer.
Omdat het mij direct raakt, val ik waarschijnlijk wederom in herhaling, excuus daarvoor heren.

Niet alleen in maatschappelijke optiek, maar ook het bestuurlijke en journalistieke apparaat heeft komt uit de Randstad en heeft zijn blik op de Randstad gericht. En daar speelt het niet, dus in de politieke besluitvorming worden dergelijke overwegingen helemaal niet eens meegenomen.

Momenteel haal ik mijn meest relevante nieuws ook uit communities van grenswerkers / mensen die over de grens wonen, of van de regionale omroepen die aan de grens liggen. Omdat in hun regio het nieuws wel speelt, kan je daar nog wel e.e.a. aan informatie verkrijgen. Gelukkig ook op bestuurlijk vlak, zowel aan Nederlandse en Duitse kant, omdat de regionale politici nog wel hun best doen om te trachten tenminste iets van een werkbare situatie te scheppen. Wat dat betreft staat mij het beeld nog voor ogen van de grens tussen Duitsland en Tsjechië, want die zat gewoon helemaal potdicht. Dat vervolgens het bedrijf in Duitsland moest sluiten omdat een belangrijk deel van de werknemers niet meer naar het werk kon komen, dat bestond in de politieke besluitvorming (in Berlijn) natuurlijk niet.

Wat mij dan weer boos maakt is dat men tientallen jaren lang heeft gepropageerd om zoveel mogelijk een "grensoverschrijdend" leven op te bouwen in Europa, de grens was immers wat van het verleden, en men stimuleerde op allerlei wijzen dat mensen (regionaal) over de grens gingen werken / wonen / studeren / whatever. Nu hebben een heleboel mensen op die wijze een leven opgebouwd, en opeens gaan we heel arbitrair een administratieve streep trekken. Op nationaal niveau gaat het misschien niet om een grote groep, maar toch trek je ook opeens een streep midden door het leven van veel mensen. En nu zijn diezelfde politici die anders staan te schreeuwen om Europa en die bij allerhande grensoverschrijdende initiatieven vooraan staan om allerlei lintjes door te knippen en een goede sier te maken, die zijn nu weer nergens te bekennen.

En inderdaad, het zit mij nog steeds heel erg diep. :redangry:

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 27 mei 2021, 7:29

de_Aristocraat schreef: do 27 mei 2021, 7:17Wat mij dan weer boos maakt is dat men tientallen jaren lang heeft gepropageerd om zoveel mogelijk een "grensoverschrijdend" leven op te bouwen in Europa, de grens was immers wat van het verleden, en men stimuleerde op allerlei wijzen dat mensen (regionaal) over de grens gingen werken / wonen / studeren / whatever. Nu hebben een heleboel mensen op die wijze een leven opgebouwd, en opeens gaan we heel arbitrair een administratieve streep trekken. Op nationaal niveau gaat het misschien niet om een grote groep, maar toch trek je ook opeens een streep midden door het leven van veel mensen. En nu zijn diezelfde politici die anders staan te schreeuwen om Europa en die bij allerhande grensoverschrijdende initiatieven vooraan staan om allerlei lintjes door te knippen en een goede sier te maken, die zijn nu weer nergens te bekennen.
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is ook waarom het niet te doen is om grenzen te sluiten, zoals sommige mensen nog steeds propageren ("We hadden het net zoals Australië moeten doen!"). Die mensen, die vaak niet in de buurt van een grens wonen, stellen het veel te simpel. De grens die steeds verder vervaagde is nu ineens weer keihard getrokken, met vooral de mensen die in de nabijheid van die grens wonen als voornaamste slachtoffers.

Het Verdrag van Schengen was één van de meest belangrijke mijlpalen in de Europese eenwording, maar het is schokkend om te zien hoe makkelijk zoveel landen dat verdrag zo bij het grofvuil hebben gezet. En dan heeft het de verspreiding van het virus eigenlijk nauwelijks beïnvloed, want uiteindelijk zijn alle Europese landen wel getroffen en is het verloop van de pandemie in grote lijnen overal gelijk. Al die beperkingen voor reizen binnen Europa hebben nauwelijks zin gehad, en nog gaat men er maar mee door, met een "Digital Green Pass", een mooie naam voor iets wat in feite verder formaliseren van strikte reisbeperkingen betekent.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 7:38

Ik woon niet bij een grens, maar wel in de Randstad. Maar wees gerust, ik onderschrijf de posts van bovenstaande heren volledig :)

Mensen die echt denken dat grenzen sluiten helpt snappen er echt niks van. Het heeft enkel maar nadelen. Ook voor landen als Australië want die krijgen hun portie wel. Eerst de weerstand tegen het uitblijven van buitenlandse toeristen (dus inkomen) of seizoenwerkers (dus moet de rest aan de slag) of familiebezoek van of naar het buitenland (dus emotioneel). En daarna komt echt nog wel een besmettingsgolf omdat er amper immuniteit is door besmetting of vaccinaties.

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » do 27 mei 2021, 8:00

Palance schreef: do 27 mei 2021, 7:38 Ik woon niet bij een grens, maar wel in de Randstad. Maar wees gerust, ik onderschrijf de posts van bovenstaande heren volledig :)

Mensen die echt denken dat grenzen sluiten helpt snappen er echt niks van. Het heeft enkel maar nadelen. Ook voor landen als Australië want die krijgen hun portie wel. Eerst de weerstand tegen het uitblijven van buitenlandse toeristen (dus inkomen) of seizoenwerkers (dus moet de rest aan de slag) of familiebezoek van of naar het buitenland (dus emotioneel). En daarna komt echt nog wel een besmettingsgolf omdat er amper immuniteit is door besmetting of vaccinaties.
Inderdaad, Taiwan was ook een land wat in 1 adem werd genoemd met Australië en Nieuw Zeeland, maar die kampen nu toch met een grote uitbraak van het virus: https://www.trouw.nl/buitenland/taiwan- ... ~bd1481fe/

Daarnaast, in de vluchtelingencrisis van 2015 werd geroepen dat de sluiting van grenzen niet mogelijk was, en dat is nu diezelfde groep politici die heel hard het reizen over grenzen beperkt. De dubbele moraal van de politiek is in de coronacrisis ook weer eens zo duidelijk naar voren gekomen, weer een kras op het blazoen van de politiek.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » do 27 mei 2021, 9:11

Coen Tunnel schreef: do 27 mei 2021, 7:29
de_Aristocraat schreef: do 27 mei 2021, 7:17Wat mij dan weer boos maakt is dat men tientallen jaren lang heeft gepropageerd om zoveel mogelijk een "grensoverschrijdend" leven op te bouwen in Europa, de grens was immers wat van het verleden, en men stimuleerde op allerlei wijzen dat mensen (regionaal) over de grens gingen werken / wonen / studeren / whatever. Nu hebben een heleboel mensen op die wijze een leven opgebouwd, en opeens gaan we heel arbitrair een administratieve streep trekken. Op nationaal niveau gaat het misschien niet om een grote groep, maar toch trek je ook opeens een streep midden door het leven van veel mensen. En nu zijn diezelfde politici die anders staan te schreeuwen om Europa en die bij allerhande grensoverschrijdende initiatieven vooraan staan om allerlei lintjes door te knippen en een goede sier te maken, die zijn nu weer nergens te bekennen.
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is ook waarom het niet te doen is om grenzen te sluiten, zoals sommige mensen nog steeds propageren ("We hadden het net zoals Australië moeten doen!"). Die mensen, die vaak niet in de buurt van een grens wonen, stellen het veel te simpel. De grens die steeds verder vervaagde is nu ineens weer keihard getrokken, met vooral de mensen die in de nabijheid van die grens wonen als voornaamste slachtoffers.

Het Verdrag van Schengen was één van de meest belangrijke mijlpalen in de Europese eenwording, maar het is schokkend om te zien hoe makkelijk zoveel landen dat verdrag zo bij het grofvuil hebben gezet. En dan heeft het de verspreiding van het virus eigenlijk nauwelijks beïnvloed, want uiteindelijk zijn alle Europese landen wel getroffen en is het verloop van de pandemie in grote lijnen overal gelijk. Al die beperkingen voor reizen binnen Europa hebben nauwelijks zin gehad, en nog gaat men er maar mee door, met een "Digital Green Pass", een mooie naam voor iets wat in feite verder formaliseren van strikte reisbeperkingen betekent.
Die groene pas is volgens mij een compromis tussen de EU en de landen. Veel EU landen willen namelijk de grenzen het liefst zo veel mogelijk dichthouden, omdat de angsthazen te bang zijn geworden. Verder slaat dit ook nergens op. Het vaccineren verloopt goed en naar verwachting is de boel in augustus afgerond. Waarom in vredesnaam nog de woede van de samenleving je op de hals halen.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 27 mei 2021, 9:27

^^ (@ de_Aristocraat) Tja landen als Taiwan zijn nu helaas het haasje ondanks alle maatregelen. Dat ging goed met SARS, maar deze SARS is nu zo ver wereldwijd verspreid dat je het simpelweg niet meer buiten kan houden, of je moet een kluizenaarsbestaan gaan leven. De ontbrekende immuniteit doet de rest. Hetzelfde zag je eigenlijk dit jaar ook met Tsjechië. Vorig jaar er redelijk goed vanaf gekomen, dit jaar dubbel zo hard getroffen.
de_Aristocraat schreef: do 27 mei 2021, 7:17Wat mij dan weer boos maakt is dat men tientallen jaren lang heeft gepropageerd om zoveel mogelijk een "grensoverschrijdend" leven op te bouwen in Europa, de grens was immers wat van het verleden, en men stimuleerde op allerlei wijzen dat mensen (regionaal) over de grens gingen werken / wonen / studeren / whatever. Nu hebben een heleboel mensen op die wijze een leven opgebouwd, en opeens gaan we heel arbitrair een administratieve streep trekken. Op nationaal niveau gaat het misschien niet om een grote groep, maar toch trek je ook opeens een streep midden door het leven van veel mensen.
Helemaal gelijk. Zelfde schuitje hier. Het ergste was nog wel dat je bij elke passage je complete doopceel gelicht werd. Aan de grens van de E42 van Duitsland > België hebben ze me vaak gewoon 15 minuten staande gehouden (Nederlandse collega was transit en kon gelijk doorrijden). Gelukkig hebben de burgemeesters van de Belgische Limburgse grensregio vorig jaar op een gegeven moment gezegd, dit kan niet meer. En hebben ze de opgelegde grensmaatregelen vanuit Brussel niet meer gehandhaafd met de lokale politie (die wuifden je vrolijk door). Daarna werd de federale politie aan de grens gezet :shutup: Nu ja, dit jaar met die negatieve reisadviezen is er nul controle meer geweest hier aan de brug over de Maas. Gelukkig maar.

Dat coronapaspoort kan me nog steeds volledig gestolen worden. Zoals al vaak aangehaald hier, dat gele boekje zou gewoon voldoende moeten zijn om vaccinaties bij te houden voor op reis te gaan naar verre landen. Zo een app gaat alleen maar grenscontroles / checkpoints in de hand werken (kost minder tijd om te controleren). Ik denk dat nu eenmaal deze stap gezet is, we veel vrijheden gaan zien verdwijnen. Plus liefst heb ik m'n medische data gewoon in eigen hand i.p.v. in een of andere "veilige" Europese database. Nog een reden dat het me gestolen kan worden is dat het pure schijn is. Ik las het hierboven al van iemand, maar ook volledig gevaccineerd kan je gewoon nog steeds goed ziek worden en dus al helemaal virusdrager zijn. Misschien minder besmettelijk dan iemand die voluit loopt te proesten, maar besmettelijk desalniettemin. Om te illustreren, uit eigen hand, mijn opa en oma zijn gevaccineerd, maar allebei al een week behoorlijk ziek, waarbij ze een paar dagen niet uit bed zijn gekomen. Ja, ze zijn gelukkig nog niet doodgegaan (al is dat op hun leeftijd slechts een kwestie van tijd). Ook daarom hebben paspoorten en privileges helemaal geen zin. Maar daar gaan vele mensen nog achter komen, die nu niet verder denken dan hun vakantie. En zoals Rogier hierboven ook schrijft, wat is het nut nog als het leeuwendeel toch al gevaccineerd is?

Overigens. Heeft er iemand hier enig idee hoe je aan zo een bewijs "genezen van corona" kan komen? Gewoon door de huisarts laten opstellen?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 9:28

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 9:11 Waarom in vredesnaam nog de woede van de samenleving je op de hals halen.
Omdat dat variant B.1.617.2 tegenhoudt. Denkt men.

Dat het al rondwaart zou de dames en heren politici te denken geven om te concluderen dat het geen zin meer heeft. Maar ja, als je niet in staat bent realistisch te denken en niet weet wat er echt speelt in de maatschappij (behalve dan wat twittertokkies volgen), dan krijg je dit .

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 27 mei 2021, 9:33

Palance schreef: do 27 mei 2021, 7:38. Ook voor landen als Australië want die krijgen hun portie wel. Eerst de weerstand tegen het uitblijven van buitenlandse toeristen (dus inkomen) of seizoenwerkers (dus moet de rest aan de slag) of familiebezoek van of naar het buitenland (dus emotioneel). En daarna komt echt nog wel een besmettingsgolf omdat er amper immuniteit is door besmetting of vaccinaties.
En niet geheel toevallig vanochtend het bericht dat Melbourne voor de VIERDE keer in lockdown gaat, voor een week. :!:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 9:39

Deze lockdownellende is niks, maar allerzins nog beter dan hoe ze daar mee omgaan.
Hier weet je nog min of meer waar je aan toe bent, maar daar kun je nergens op bouwen: Je kan niks afspreken, niks organiseren, want vanwege een paar besmettingen kan de situatie van 'normaal' naar 'op slot' ook van de ene op de andere dag veranderen.
NOS schreef:Melbourne in lockdown na uitbraak Indiase variant
De Australische deelstaat Victoria, waarin de miljoenenstad Melbourne ligt, gaat voor een week in lockdown na een uitbraak van de Indiase variant van het coronavirus. Sinds begin deze week waren er zeker 26 besmettingen. Volgens premier Merlino van Victoria is de variant zeer besmettelijk: "Een variant om bezorgd over te zijn, een die sneller werkt dan we ooit hebben geregistreerd."

De inwoners van de Australische deelstaat moeten zeven dagen thuisblijven en mogen alleen voor essentiële zaken het huis uit. Het is inmiddels de vierde keer dat de inwoners van Melbourne in lockdown moeten sinds het begin van de pandemie vorig jaar.
Maar het toont ook wel aan dat grenzen sluiten niet werkt, ook niet als je afgezonderd zit op een eiland. Alleen dringt dat nog niet zo door bij politici, twittertokkies en nujijneuzelaars.

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 27 mei 2021, 13:00

Het reizen van Roemenië is versoepeld van code oranje naar code geel.

sanderl
autoweg

Bericht door sanderl » do 27 mei 2021, 13:02

Nou lekker, dat schiet op zeg. Wat moeten we met die prutlanden.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 27 mei 2021, 13:04

Palance schreef: do 27 mei 2021, 7:38 Ik woon niet bij een grens, maar wel in de Randstad.
Ook in de Randstad zijn twee belangrijke buitengrenzen: Schiphol en Europoort. Maar die zijn wel iets makkelijker dicht te houden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 13:17

sanderl schreef: do 27 mei 2021, 13:02 prutlanden.
???

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » do 27 mei 2021, 13:18

harry schreef: do 27 mei 2021, 13:04
Palance schreef: do 27 mei 2021, 7:38 Ik woon niet bij een grens, maar wel in de Randstad.
Ook in de Randstad zijn twee belangrijke buitengrenzen: Schiphol en Europoort. Maar die zijn wel iets makkelijker dicht te houden.
En ik denk dat het probleem van grenswerkers etc. daar ook veel minder speelt.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 27 mei 2021, 13:20

^^ Iedereen heeft natuurlijk liever dat een Frankrijk, Duitsland en België op geel gaan ipv zo'n land waar bijna niemand op vakantie gaat.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 13:32

"Iedereen"?

Er zullen heel wat mensen zijn die echt niet alleen in de zomer in een volgepakt vliegtuig naar Spanje dan wel in een volgepakte auto naar Frankrijk rijden.

Autosnelwegen.net