Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

mvalkenburg
autoweg

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » di 13 jul 2021, 9:36

Als het een beetje meezit ga je helemaal niet op vakantie omdat je geen paspoort hebt:

https://nos.nl/artikel/2389101-onmacht- ... rechaussee

En als je dan toch een paspoort hebt, faalt het testen ook hopeloos:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... e-wachtrij

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...

Skoda Fabia
zandpaadje

Bericht door Skoda Fabia » di 13 jul 2021, 10:00

Coen Tunnel schreef: ma 12 jul 2021, 20:16
Skoda Fabia schreef: ma 12 jul 2021, 16:28 Duitsland maakt het helemaal bont:
https://www.auswaertiges-amt.de/de/quar ... se/2371468
Er bestaan hoogrisicogebieden en virusvariantgebieden. In het eerste geval is o.a. een bewijs van vaccinatie in orde maar in het tweede geval geldt er altijd een quarantaine van 14 dagen. Men gaat er dan kennelijk al van uit dat de vaccinatie niet goed werkt!
Met virusvariantgebieden bedoelen ze natuurlijk de Delta variant maar feitelijk zijn het allemaal varianten en er zullen er vast nog wel diverse komen...
Ik verwacht dat Nederland binnenkort een virusvariant gebied wordt :neenee:
Dat zal vermoedelijk zo'n vaart niet lopen, want het Verenigd Koninkrijk en Portugal zijn dat ook niet, alleen een reeks Afrikaanse landen en Brazilië en Uruguay:
RKI schreef:1. Folgende Staaten gelten aktuell als Virusvariantengebiete:
Botsuana (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 22. November 2020 einfaches Risikogebiet)
Brasilien (Virusvariantengebiet seit 19. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Eswatini (Virusvariantengebiet seit 31. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Lesotho (Virusvariantengebiet seit 31. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Malawi (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Mosambik (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Namibia (Virusvariantengebiet seit 20. Juni 2021; Hochinzidenzgebiet seit 13. Juni 2021; bereits seit 14. Februar 2021 einfaches Risikogebiet)
Sambia (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Simbabwe (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Südafrika (Virusvariantengebiet seit 13. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Uruguay (Virusvariantengebiet seit 6. Juni 2021; bereit seit 21. März 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
We hebben wel de kans een Hochinzidenzgebiet te worden.

Als Duitsland een Hochinzidenzgebiet wordt is er niets aan de hand, het hele gezin is gevaccineerd!

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 13 jul 2021, 12:17

Peter schreef: di 13 jul 2021, 7:56
Coen Tunnel schreef: di 13 jul 2021, 1:06 Ik werd een paar maanden geleden op dit forum door sommigen niet serieus genomen omdat ik zei dat het vaccinatiepaspoort de opmaat was om onderscheid te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Dat zou niet gebeuren werd er gezegd, want niet-gevaccineerden zouden immers nog altijd de mogelijkheid hebben om zich te laten testen.
Is er iemand op dit forum, die door iedereen altijd serieus wordt genomen ? :hap:
Een paspoort is per definitie een middel om te discrimineren (jij mag erin en jij niet).
Binnen de EU hebben (of hadden?) we ooit afgesproken dat er 'freedom of movement' is, elke EU-burger mag naar andere EU-landen gaan en mag daar ook gaan wonen.

Die 'freedom of movement' staat momenteel zeer zwaar onder druk, nog veel meer dan vorig jaar in het begin van de crisis. Er is een medische apartheid ontstaan, waarbij ongevaccineerden minder rechten hebben.
exroosje schreef: di 13 jul 2021, 9:08Nog even over Malta, zoals ik al eerder meldde wordt in het corona paspoort de enkele Pfizer bij eerdere besmetting als "volledige" inenting geregistreerd door hem als 1 uit 1 vast te leggen, net als Janssen.

Als Malta hier weer wil gaan afwijken moeten ze dus ook het coronapaspoort overboord gooien. Door een extra check of 1 uit 1 wel overeenkomt met het vaccin type oid...

ben benieuwd of Malta hier mee wegkomt, omdat dit tegen de afspraken is .

In je gele boekje overigens staat wel maar 1 prik en daarmee kun je niet aantonen dat je inenting volledig is.... Dus voor reizen buien europa geldt dit probeem al... Ik zou zeggen bel de GGD en plan een 2e prik afspraak....
Iedereen die maar één prik heeft gehad vanwege een coronainfectie kan inderdaad gewoon een tweede prik krijgen (behalve bij Janssen natuurlijk), en dat is voor Malta ook nodig. In het reisadvies staat duidelijk dat Malta één inenting niet accepteert (behalve bij Janssen), ook niet als je al een infectie hebt doorgemaakt.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 14:30

- Richt een testmaatschappij op
- Verplicht iedereen zich te laten testen of vaccineren om iets te mogen doen
- Laat de jongsten het laatst aan de beurt
- Geef hen de kans om weg te gaan
- Duizenden testen
- Explosie "besmettingen"
- Gebruik dat argument om de boel nog harder dicht te gooien en nog verder richting Orwelliaanse samenleving te gaan

-?

= Profit.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 13 jul 2021, 14:36

^^ Ik geloof niet in een complot, want dan had men echt wel een capabeler iemand neergezet op de plek waar we nu in Nederland die vreselijke Hugo de Jonge hebben.

Maar met de leiders die we nu hebben, heb ik totaal niet het idee dat ze hun best doen om ons uit deze crisis te loodsen. Ik krijg echt het gevoel dat ze die toegenomen macht wel best vinden. We hebben verkiezingen gehad in maart, het kabinet was al afgetreden vanwege de toeslagenaffaire, maar er wordt totaal geen haast gemaakt met de formatie, dat wordt alweer over de zomer getild. Volgens mij vinden de huidige kabinetspartijen het wel best en regeren ze formeel demissionair door, waarbij wel grote beslissingen worden gemaakt.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 13 jul 2021, 14:46

Coen Tunnel schreef: di 13 jul 2021, 14:36 Volgens mij vinden de huidige kabinetspartijen het wel best en regeren ze formeel demissionair door, waarbij wel grote beslissingen worden gemaakt.
Als het hen uitkomt. Als het lastig wordt, zoals de discussie over kosten voor anti-conceptie voor vrouwen, dan is het ineens wel iets voor een volgend kabinet https://www.ad.nl/binnenland/advocaten- ... ~adc42cc5/
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 14:47

Coen Tunnel schreef: di 13 jul 2021, 14:36 ^^ Ik geloof niet in een complot, want dan had men echt wel een capabeler iemand neergezet op de plek waar we nu in Nederland die vreselijke Hugo de Jonge hebben.

Maar met de leiders die we nu hebben, heb ik totaal niet het idee dat ze hun best doen om ons uit deze crisis te loodsen. Ik krijg echt het gevoel dat ze die toegenomen macht wel best vinden. We hebben verkiezingen gehad in maart, het kabinet was al afgetreden vanwege de toeslagenaffaire, maar er wordt totaal geen haast gemaakt met de formatie, dat wordt alweer over de zomer getild. Volgens mij vinden de huidige kabinetspartijen het wel best en regeren ze formeel demissionair door, waarbij wel grote beslissingen worden gemaakt.
De Jonge is een amateur in verhouding met wat Macron net heeft geïmplementeerd. Dat is écht wel niet enkel voor augustus/september alleen.

mark0
woonerf

Bericht door mark0 » di 13 jul 2021, 17:10

Afgelopen twee weken ben ik met een vriend door Bulgarije en Servie gereisd. Dit hadden we al gepland in de winter dus dat voor beide landen een geel reisadvies gold was wel een aardige meevaller. Zaterdag 26 juni vlogen we van Schiphol naar Sofia. Allebei op vrijdag een sneltest gedaan en daar werd zowel op Schiphol als bij aankomst in Sofia naar gevraagd. Van corona was verder weinig te merken in, alleen in de metro van Sofia droeg vrijwel iedereen een mondkapje. Daarbuiten vrijwel niemand. Na een week in Bulgarije zijn we bij Dimitrovgrad de grens overgestoken. De rechstreekse trein van Sofia naar Nis reed niet, dus pakten we de trein naar Dragoman, vandaar een taxi naar de grens. Lopend de grens over en vanaf daar weer verder met een taxi. Wij hadden gelezen dat we Servie vanuit Bulgarije zonder test binnen mochten, en dat bleek te kloppen. We kregen een stempel in ons paspoort en konden meteen doorlopen. Ik vloog zelf vanuit Belgrado rechtstreeks terug naar Schiphol en hoefde me dus niet te laten testen, maar mijn reisgenoot vloog met Easyjet met een overstap in Basel. Omdat hij maar een paar uur op het vliegveld moest zijn namen we aan dat hij ook geen test nodig had, maar dat bleek niet te kloppen. Gelukkig kon hij kostenloos een sneltest doen, en zijn reis naar Schiphol voortzetten.

Al met al een heerlijke reis, ik kan Bulgarije en Servie iedereen aanraden die even geen covid wil zien of horen. Mondkapjes zie je bijna niet, afstand houden is ook niet belangrijk en in Belgrado zijn de clubs ook gewoon tot diep in de nacht open. :woop:

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 13 jul 2021, 18:20

^^ Dank voor je verslag! Een bestemming om in het achterhoofd te houden. Ik heb in september nog twee weken vrij, en voormalig Joegoslavië vind ik altijd wel leuk.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » di 13 jul 2021, 23:48

mark0 schreef: di 13 jul 2021, 17:10 (..)

Al met al een heerlijke reis, ik kan Bulgarije en Servie iedereen aanraden die even geen covid wil zien of horen. Mondkapjes zie je bijna niet, afstand houden is ook niet belangrijk en in Belgrado zijn de clubs ook gewoon tot diep in de nacht open. :woop:
.. en dat kan gewoon zonder dat er een fikse stijging in positief geteste personen is??

Wat doet NL dan verkeerd... ;)

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 13 jul 2021, 23:57

^^ Nederland heeft geld voor steunpakketten om zaken te compenseren bij een gedwongen sluiting.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » wo 14 jul 2021, 7:10

Zucht, en nog maar eens een verstrenging:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/14 ... ties-voor/

Gaat specifiek over vliegverkeer.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 14 jul 2021, 7:43

Mooi, dus voor een dagje België met de auto heb ik die flauwekul dus niet nodig.
Maar o wee als ik een dagje Antwerpen zou willen doen met de trein...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 14 jul 2021, 9:34

Nu beginnen de Fransen ook al te zwabberen á la Nederland. Met als argument dat ze de vakanties voor jongeren niet willen verpesten???
RTLNieuws schreef:Frankrijk wil 'vakanties niet bederven': coronaregels aangepast

Niet-gevaccineerde jongeren hoeven zich toch niet iedere 48 uur te laten testen als ze in Frankrijk naar een bar, restaurant of museum willen. Voor kinderen van 12 tot en met 17 jaar worden de aangescherpte regels voorlopig opgeschort, heeft de Franse minister Olivier Véran van Volksgezondheid bekendgemaakt.

Frankrijk had afgelopen maandag nieuwe, strenge regels aangekondigd vanwege het toenemend aantal besmettingen en het relatief lage vaccinatietempo. Ook jongeren zouden er niet aan ontkomen.

Mondkapje
Zouden, want de Franse regering krabbelt terug. De strenge nieuwe regels voor restaurants, musea, terrassen, pretparken en winkelcentra gaan niet gelden voor jongeren van 12 tot 17 jaar. Voor jongeren gaan de nieuwe regels pas in op 30 augustus.

Volgens Véran is hiertoe besloten 'om vakanties niet te bederven'. Tieners zullen wel een mondkapje moeten blijven dragen 'waar het nodig zal zijn'
Maar goed, voor Nederlandse (gevaccineerde) vakantiegangers met tieners biedt het weer wat mogelijkheden.

Autosnelwegen.net

mvalkenburg
autoweg

Bericht door mvalkenburg » wo 14 jul 2021, 9:37

Ik denk dat ze het Nederlandse “lekken naar de pers” a.k.a. proefballonnetjes beleid hebben toegepast.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 14 jul 2021, 9:40

Ze zullen er wel achter zijn gekomen dat ze anders heel veel miljoenen aan inkomsten zullen missen als ze deze actie niet doen. Ik heb zo maar het vermoeden dat de reisbranche hiervoor heeft gelobbyd, specifiek de campingbranche.

Overigens zijn de regels in Malta net op tijd veranderd; Je mag Malta vrij binnen als je volledig gevaccineerd bent. Maar als je dat niet bent moet je 14 dagen in quarantaine.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » wo 14 jul 2021, 15:36

Dus vanaf 1 augustus ziet de absurditeit er zo uit in Frankrijk voor dit voorbeeldgezin:

- Vrouw van 42 is volledig gevaccinneerd, inclusief de 2 weken extra time = geen tests nodig, enkel het certificaat moesten ze er naar vragen
- Kind van 11 hoeft zich van niks aan te trekken, gelden geen tests of vaccins voor
- Man van 38 heeft z'n eerste prik wel al gehad, maar de 2de pas in augustus. Hij "moet" wel testen

Dus als de man positief test, mag hij z'n vrouw en kind het restaurant zien betreden, en hij moet dan maar naar de Drive-In van McDo?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 14 jul 2021, 15:48

Afbeelding

Autosnelwegen.net

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 14 jul 2021, 17:34

Km357 schreef: wo 14 jul 2021, 15:36 Dus vanaf 1 augustus ziet de absurditeit er zo uit in Frankrijk voor dit voorbeeldgezin:
......
Zo fictief is dit voorbeeld niet. Met mijn francofiele broer had ik afgesproken om in augustus een lang weekend naar (Noord-)Frankrijk te gaan. Zelf ben ik dan volledig gevaccineerd, inclusief die twee weken wachttijd. Mijn broer zit in de hoek van de virusontkenners en laat zich niet vaccineren.
De door jou beschreven toestanden zie ik al levendig voor me. Het uitje moeten we denk ik maar uitstellen tot 2022...

Overigens: hoe gaan de Fransen dan om met niet gevaccineerden die het virus gehad hebben en daarom toch immuniteit hebben opgebouwd? Of wordt die categorie genegeerd?

paolie
expressweg

Bericht door paolie » wo 14 jul 2021, 18:21

^^ het gegeven dat mensen op natuurlijke wijze immuniteit kunnen opbouwen, of een dusdanig goed immuunsysteem hebben dat ze bij voorbaat al beschermd zijn tegen dit virus, schijnt er niet toe te doen. Dat feit wordt simpelweg genegeerd (door sommigen zelfs ontkend). Wereldwijd.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » wo 14 jul 2021, 19:05

Volgens ik heb gelezen telt een recente besmetting ook in Frankrijk op de "gezondheidspas".

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » wo 14 jul 2021, 20:58

^^ Dus een positieve test dan ook? Want dat is toch een recente "besmetting"?

Waar zijn we dus in **** mee bezig?

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 14 jul 2021, 21:21

Spanje gaat verder op slot. Tenminste, voor wie de reisadviezen van de Nederlandse overheid (nog) volgt. De Balearen en de Canarische Eilanden krijgen net als de rest van Spanje een negatief oranje reisadvies. Dit betekent ook weer testverplichtingen voor terugkerende reizigers die nog niet volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs hebben.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » wo 14 jul 2021, 21:32

Liggen de lijken al in de straten in Barcelona dan?

exroosje
verkeersader

Bericht door exroosje » do 15 jul 2021, 8:43

Willem schreef: wo 14 jul 2021, 17:34
Km357 schreef: wo 14 jul 2021, 15:36 Dus vanaf 1 augustus ziet de absurditeit er zo uit in Frankrijk voor dit voorbeeldgezin:
......
Zo fictief is dit voorbeeld niet. Met mijn francofiele broer had ik afgesproken om in augustus een lang weekend naar (Noord-)Frankrijk te gaan. Zelf ben ik dan volledig gevaccineerd, inclusief die twee weken wachttijd. Mijn broer zit in de hoek van de virusontkenners en laat zich niet vaccineren.
De door jou beschreven toestanden zie ik al levendig voor me. Het uitje moeten we denk ik maar uitstellen tot 2022...

Overigens: hoe gaan de Fransen dan om met niet gevaccineerden die het virus gehad hebben en daarom toch immuniteit hebben opgebouwd? Of wordt die categorie genegeerd?
Dat is toch precies wat Frankrijk wil bereiken, dat virusontkenners Frankrijk links laten liggen? Doel bereikt.

Spanje gaat verder op slot. Tenminste, voor wie de reisadviezen van de Nederlandse overheid (nog) volgt. De Balearen en de Canarische Eilanden krijgen net als de rest van Spanje een negatief oranje reisadvies. Dit betekent ook weer testverplichtingen voor terugkerende reizigers die nog niet volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs hebben.
TUI heeft alle reizen al geannuleerd vanaf vrijdag. Mijn buren gaan met sunweb maar hebben nog niets gehoord. Kunne ze er van uit gaan vandaag een telefoontje te krijgen (of nog erger morgen ochtend op schiphol de annulering horen?)

Dit is natuurlijk precies de reden waarom je in deze tijden juist niet moet gaan vliegen. Veel meer handhaving op maatregelen en niet zelf je beslissingen kunnen nemen. Al snap ik ook wel weer dat de touroperators het risico niet willen nemen, vanwege de hier gisteren al aangehaalde "zorgplicht". Voor je het weet heb je een claim aan je broek.

sanderl
autoweg

Bericht door sanderl » do 15 jul 2021, 8:49

Dat heeft niets met vliegen te maken, maar met reizen via een touroperator. Zal met een busreis via een touroperator hetzelfde zijn. Overigens gaat Corendon wél door naar Oranje gebieden.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 15 jul 2021, 9:05

exroosje schreef: do 15 jul 2021, 8:43Dit is natuurlijk precies de reden waarom je in deze tijden juist niet moet gaan vliegen. Veel meer handhaving op maatregelen en niet zelf je beslissingen kunnen nemen. Al snap ik ook wel weer dat de touroperators het risico niet willen nemen, vanwege de hier gisteren al aangehaalde "zorgplicht". Voor je het weet heb je een claim aan je broek.
Je kunt prima vliegen, maar je hebt meer kans op annulering van je vakantie als je van een pakketaanbieder zoals TUI gebruikmaakt. Wie zelf los de vlucht en het hotel boekt kan gewoon gaan. Ik ben net iets meer dan een week terug van Curaçao, maar ik heb wel bewust een los vliegticket bij KLM geboekt, direct bij het resort van keuze zelf geboekt, en ook zelf een huurauto geboekt. Alles met de mogelijkheid tot annulering kort voor vertrek, bij KLM krijg je dan weliswaar een voucher als je dat zou doen. Maar het gaf mij voldoende flexibiliteit en ik hou de touwtjes dan in eigen handen, ook bij een code oranje, en ik kan dan zelf de beslissing nemen of ik wel of niet ga, in plaats van dat de touroperator dat voor mij doet. Of dat ze het in hun hoofd krijgen reizigers eerder op te halen als het reisadvies verandert gedurende het verblijf.

Ik heb nog vergeleken met de prijzen van touroperators. Onder de streep was ik eigenlijk niet eens duurder uit (ook niet goedkoper, het was ongeveer om het even), het is uiteraard even iets meer regelen. Maar het is een fijn idee dat niemand de beslissing voor mij neemt om wel of niet te gaan.

Natuurlijk, een vlucht kan nog altijd gecanceld worden, of een hotel of resort kan besluiten de deuren dicht te doen. Of landen kunnen op slot gaan voor Nederlanders. Maar die kans achtte ik voor mijn reis naar Curaçao zeer klein.

Stel dat ik komend weekend naar de Canarische Eilanden of Balearen zou zijn gegaan, dan had ik vlucht, verblijf en hotel allemaal zelf los geboekt. En was ik gewoon gegaan. Dan had ik niet met een organisatie zoals TUI gezeten, die alles ineens afblaast, waarbij de vakantie op het laatste moment in het water valt.

Ik snap best dat mensen voor het gemak via een touroperator boeken, maar je bent dan aan de grilligheden van dat bedrijf overgeleverd. Dat is mij te onbetrouwbaar, dat wil ik niet, en daarom boek ik altijd alles zelf.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 15 jul 2021, 9:08

Coen Tunnel schreef: do 15 jul 2021, 9:05 Ik ben net iets meer dan een week terug van Curaçao, maar ik heb wel bewust een los vliegticket bij KLM geboekt, direct bij het resort van keuze zelf geboekt, en ook zelf een huurauto geboekt.
Ik heb de afgelopen jaren zelden nog via een touroperator geboekt, ik ben gewend ook alles los te boeken, zelfs mijn fly-drive door Marokko heb ik helemaal zelf geregeld. Alleen een weekje in een resort in Kaapverdië heb ik maar wel eens als pakketreis geboekt, als ik toch moet relaxen dan maar ook bij het boeken :mrgreen:
exroosje schreef: do 15 jul 2021, 8:43 Dat is toch precies wat Frankrijk wil bereiken, dat virusontkenners Frankrijk links laten liggen? Doel bereikt.
Iemand die zich niet wil laat vaccineren (of de gelegenheid nog niet heeft gehad) is natuurlijk niet per definitie een virus-ontkenner.

Autosnelwegen.net

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 15 jul 2021, 9:33

Palance schreef: do 15 jul 2021, 9:08
exroosje schreef: do 15 jul 2021, 8:43 Dat is toch precies wat Frankrijk wil bereiken, dat virusontkenners Frankrijk links laten liggen? Doel bereikt.
Iemand die zich niet wil laat vaccineren (of de gelegenheid nog niet heeft gehad) is natuurlijk niet per definitie een virus-ontkenner.
Inderdaad. Heb het zelf gehad, maar gezien het milde verloop, zie ik geen reden om me te laten vaccineren (en nog wat andere redenen, o.a. dat ik liever de kat uit de boom kijk in dit wereldwijde vaccinatie-experiment en de politiek voor geen meter vertrouw). Bewuste keuze, maar een virusontkenner? Nee, absoluut niet.

exroosje
verkeersader

Bericht door exroosje » do 15 jul 2021, 11:14

Het voorbeeld was toch echt
Mijn broer zit in de hoek van de virusontkenners en laat zich niet vaccineren.
Ik ontken niet dat je daarmee ook anderen raakt. Dat je je niet wilt vaccineren om andere redenen kan voor jezelf een prima reden zijn, een ander land kijkt niet naar jouw beweegredenen maar naar het potentiele gevaar wat jij bent voor hun burgers. Ook al wordt jij niet heel erg ziek, jij kan wel iemand in Frankrijk besmetten die daar wel heel erg ziek wordt. Zeker omdat het daar met de vaccinaties niet zo op schiet.

En als je reden is dat je het al gehad hebt, dan kun je toch een groene pas krijgen op basis van je genezen verklaring (binnen 180 dagen) . Overigens ken ik al gevallen van herbesmetting na Covid , maar dat was wel net mmeer dan 180 dagen.