Mijn boekje is al ouder, ik denk uit 2005. Ik heb er bij de corona vaccinatie verder ook niet bij stilgestaan en ik weet eerlijk gezegd ook niet of er wel een paspoortnummer in staat.de_Aristocraat schreef: ↑ma 09 aug 2021, 7:06Als jij drie paspoorten verder bent, hoeveel boostershots ben jij dan al niet verder?
En dan kunnen ze op z´n laatst bij een boostershot het nieuwe documentnummer invullen, dan loop je dus nooit meer dan 6 maanden achter.
En als je dan nog twee keer van paspoort wisselt?paolie schreef: ↑ma 09 aug 2021, 8:00In mijn gele boekje, dat ik afgelopen mei kocht, ook geen regel voor het paspoortnummer. Maar voor degenen die dat wel hebben: een nieuw nummer schrijf je er dan toch gewoon onder of naast?Palance schreef: ↑ma 09 aug 2021, 7:10Klopt, mijn versie is ook gekocht in 2018 en daar ook geen mogelijkheid om je paspoortnummer in te vullen. Ik wist ook niet eens dat er nieuwere versies op de markt waren.Coen Tunnel schreef: ↑zo 08 aug 2021, 20:23Inderdaad, het gele boekje heeft geen beperkte geldigheidsduur. Ik heb mijn paspoortnummer er niet in staan. In mijn boekje, dat ik in 2018 heb aangeschaft, is niet eens een regel om het paspoortnummer in te vullen.
Ik kan ook wel een nieuw boekje aanschaffen, maar dan moet ik weer zien dat ik de vaccinaties van het ene in het andere boekje krijg.
Ik heb mijn ID ook bijna alleen maar nodig gehad op plekken waar je dat van tevoren kan weten. Bürgerbüro, ophalen van pakketjes (kan in principe ook met rijbewijs),... Maar als je veel buiten Nederland rondloopt dan heb ik hem voor die paar euro per jaar liever gewoon in de portemonnee zitten. Is me het risico op gezeur niet waard. En om nu altijd een paspoort mee te slepen... Dat is minstens even duur want als je je paspoort zoveel meesleept gaat hij geen 10 jaar mee. Zeker niet als je hem als niet-vrouw niet in je handtas kan stoppen maar gewoon in een broekzak ofzo.Peter schreef: ↑ma 09 aug 2021, 11:10 Zoals gezegd is een ID kaart hoogstens handig als je veel door de EU reist omdat ie in je portemonnee past. Aan de andere kant heb je je ID zelden nodig in het Schengen buitenland. Hoe vaak wordt je door de politie gecheckt ? Mij nog nooit gebeurd in het EU-buitenland en 3 keer in 35 jaar rijbewijs in NL. En dan nog kom je vermoedelijk weg met je rijbewijs, want het gaat ze meestal daarom of om drugs, auto-eigendom of smokkelwaar. Alleen soms bij het inchecken in een hotel of het huren van een auto heb je een ID (niet zijnde rijbewijs) nodig (en daarna leg ik een paspoort in de kluis als die er is).