Zwitsers moeten daar dan ook voor betalen, omdat er een negatief reisadvies is.
Reizen in Europa ten tijde van COVID-19
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19
-
- polderweggetje
Mijn ervaringen met reizen in de corona-zomer van 2021 (2 volledig gevaccineerde personen):
juli 2021 - Reis naar Italië:
NL>D geen paspoort of covid-controle (N35)
D>FR>D geen paspoort of covid-controle(Lauterbourg/Roppenheim)
D>CH geen paspoort of covid-controle (bij Konstanz-Kreuzlingen)
CH>IT geen paspoort of covid-controle (op Splugenpass) - wel op voorhand het Italiaanse PLR-formulier ingevuld.
IT>A geen paspoort of covid-controle (op Brenner-autobahn)
A>D geen paspoort of covid-controle (A12-BAB93). Geen vraag naar vaccinatiestatus in hotel, wel vraag in restaurant of wij een bewijs hadden cf. de 3G-regel (geimpft, getestet oder genesen) - de kelner hoefde dit niet te zien. Dit vormde voor een Nederlandse familie met 2 kinderen wel een probleem, zij hadden de documenten niet bij zich.
D>NL geen paspoort of covid-controle
augustus 2021 - Reis naar Kreta in Griekenland via Berlijn:
NL>D geen paspoort of covid-controle (A1-BAB30), op de tweede dag nadat het RKI Nederland niet meer als Hochinzidenzgebiet had verklaard, anders hadden we ons vooraf moeten aanmelden. In hotels werd niet naar de QR-code of de '3G-status' geïnformeerda (geimpft, getestet oder genesen)
D>GR (met EasyJet via BER), geen paspoortcontrole, wel werd bij het boarden aan de gate in BER aan 1 van ons gevraagd om de QR-code te laten zien. We reisden zonder check-in bagage dus daar volgde geen controle of navraag, noch bij de poortjes voor security.
Onze eigen keuze was het om in de luchthaven en in het vliegtuig continue een FFP2-masker te dragen, wat alleen voor een blikje drinken een minuut is afgeweest.
In Griekenland aangekomen (HER) werden we met de bus voor de douane-hal gedumpt (op Kreta Iraklion, dus het was allemaal klein). De douane vroeg ons zeer dringend om paspoort en Griekse PLR gereed te houden. Zwaaien met het uitgeprintte PLR-formulier was voldoende, de gegevens werden niet gelezen, niet gematched met paspoort gegevens en de QR-code werd niet gescand. Veel Grieken in openbare functies (buschauffeurs etc.) droegen het kapje pro forma op de kin. Kelners droegen het wisselend correct/niet goed, maar gezegd moet worden dat het openbare leven zich vrijwel volledig in de buitenlucht afspeelt.
Als we binnen wilden zitten in een horeca-gelegenheid in Griekenland werd de QR-code daadwerkelijk gescand, dat werkte gewoon goed. In Duitsland aangemeld met de Luca-app zoals hierboven al is geschreven.
GR>D geen paspoort of covid-controle op HER. Wel enorm druk dus direct in de terminal FFP2-masker opgezet. NB: Heraklion had van 11.8-18.8 een mini-lockdown gehad vanwege 250 besmettingen, wij zaten in Rethymno en hebben daar niets van meegekregen.
Wij verwachtten bij aankomst in Duitland op vliegveld BER een strenge controle, maar bij de douane vroeg niet naar onze QR-code of vaccinatieboekje, noch naar een matching met paspoort.
We hebben gedurende de reis 2-3x de reisapp van het 'Auswärtiges amt' gebruikt om aanvullende eisen te volgen, aangezien de BuZa reisapp voor onze reisroute nutteloos was. Die was duidelijk en begrijpelijk opgesteld (vergelijkbaar met de app van BuZa-Wijsopreis).
Ik had echt meer van de controles verwacht, zeker bij onze vliegreis en zeker bij terugkomst in Duitsland.
CH>IT geen paspoort of covid-controle (op Splugenpass) - wel op voorhand het Italiaanse PLR-formulier ingevuld.
A>D geen paspoort of covid-controle (A12-BAB93). Geen vraag naar vaccinatiestatus in hotel, wel vraag in restaurant of wij een bewijs hadden cf. de 3G-regel (geimpft, getestet oder genesen) - de kelner hoefde dit niet te zien. Dit vormde voor een Nederlandse familie met 2 kinderen wel een probleem, zij hadden de documenten niet bij zich.
augustus 2021 - Reis naar Kreta in Griekenland via Berlijn:
NL>D geen paspoort of covid-controle (A1-BAB30), op de tweede dag nadat het RKI Nederland niet meer als Hochinzidenzgebiet had verklaard, anders hadden we ons vooraf moeten aanmelden. In hotels werd niet naar de QR-code of de '3G-status' geïnformeerda (geimpft, getestet oder genesen)
D>GR (met EasyJet via BER), geen paspoortcontrole, wel werd bij het boarden aan de gate in BER aan 1 van ons gevraagd om de QR-code te laten zien. We reisden zonder check-in bagage dus daar volgde geen controle of navraag, noch bij de poortjes voor security.
Onze eigen keuze was het om in de luchthaven en in het vliegtuig continue een FFP2-masker te dragen, wat alleen voor een blikje drinken een minuut is afgeweest.
In Griekenland aangekomen (HER) werden we met de bus voor de douane-hal gedumpt (op Kreta Iraklion, dus het was allemaal klein). De douane vroeg ons zeer dringend om paspoort en Griekse PLR gereed te houden. Zwaaien met het uitgeprintte PLR-formulier was voldoende, de gegevens werden niet gelezen, niet gematched met paspoort gegevens en de QR-code werd niet gescand. Veel Grieken in openbare functies (buschauffeurs etc.) droegen het kapje pro forma op de kin. Kelners droegen het wisselend correct/niet goed, maar gezegd moet worden dat het openbare leven zich vrijwel volledig in de buitenlucht afspeelt.
Als we binnen wilden zitten in een horeca-gelegenheid in Griekenland werd de QR-code daadwerkelijk gescand, dat werkte gewoon goed. In Duitsland aangemeld met de Luca-app zoals hierboven al is geschreven.
GR>D geen paspoort of covid-controle op HER. Wel enorm druk dus direct in de terminal FFP2-masker opgezet. NB: Heraklion had van 11.8-18.8 een mini-lockdown gehad vanwege 250 besmettingen, wij zaten in Rethymno en hebben daar niets van meegekregen.
Wij verwachtten bij aankomst in Duitland op vliegveld BER een strenge controle, maar bij de douane vroeg niet naar onze QR-code of vaccinatieboekje, noch naar een matching met paspoort.
We hebben gedurende de reis 2-3x de reisapp van het 'Auswärtiges amt' gebruikt om aanvullende eisen te volgen, aangezien de BuZa reisapp voor onze reisroute nutteloos was. Die was duidelijk en begrijpelijk opgesteld (vergelijkbaar met de app van BuZa-Wijsopreis).
Ik had echt meer van de controles verwacht, zeker bij onze vliegreis en zeker bij terugkomst in Duitsland.
-
- woonerf
Wat me opvalt aan jouw verhaal (en ook op basis van andere en eigen ervaringen) is dat er vooral heel hard geroepen wordt door overheden (in de media) dat er gecontroleerd gaat worden. In de praktijk komt daar (om logische redenen) vrijwel niets van terecht.
Het heeft sterke parallellen met de terugkerende ANWB-roeptoeterverhalen in april/mei/juni over dashcams die verboden zijn in DE en dezelfde verhalen in november/december/januari over de verplichte winterbanden.
Op mij komt het over als 'cry wolf', ofwel: hard roepen, zodat het grootste deel van de mensen angst ontwikkeld en uit voorzorg allerlei dingen gaat doen/niet doen. En daarmee heb je de meute waar je ze hebben wilt, de rest zal wel.
Nu heb ik altijd tot de meute behoort (dwz de groep die zich netjes gedraagt naar de gestelde regels), maar na 2 jaar COVID-19-paniekverhalen tijdens de vakantieperiode denk ik dat ik volgend jaar tot 'de rest' ga behoren.
Het heeft sterke parallellen met de terugkerende ANWB-roeptoeterverhalen in april/mei/juni over dashcams die verboden zijn in DE en dezelfde verhalen in november/december/januari over de verplichte winterbanden.
Op mij komt het over als 'cry wolf', ofwel: hard roepen, zodat het grootste deel van de mensen angst ontwikkeld en uit voorzorg allerlei dingen gaat doen/niet doen. En daarmee heb je de meute waar je ze hebben wilt, de rest zal wel.
Nu heb ik altijd tot de meute behoort (dwz de groep die zich netjes gedraagt naar de gestelde regels), maar na 2 jaar COVID-19-paniekverhalen tijdens de vakantieperiode denk ik dat ik volgend jaar tot 'de rest' ga behoren.

-
- expressweg

Precies dezelfde verhalen verneem ik vanuit Duitsland en Oostenrijk.
-
- dorpsstraat
In Frankrijk is mij bij hotels niets gevraagd bij inchecken (voor enkel logies). Ik denk dat bij de ontbijtzaal wel zal worden gevraagd naar de code.paolie schreef: ↑ma 23 aug 2021, 10:14Aan de grenzen wordt nauwelijks gecontroleerd. Neemt niet weg dat ik in Frankrijk bij inchecken hotel/camping en bij het bezoeken van musea etc. de QR- code wel degelijk meermaals heb moeten laten scannen. En toen was deze in de horeca nog niet verplicht, hetgeen inmiddels wel het geval is.
Precies dezelfde verhalen verneem ik vanuit Duitsland en Oostenrijk.
-
- expressweg
Bij mij wel degelijk, bij het inchecken. En niet een keer, maar meerdere keren.
-
- 2x2 autosnelweg
In Frankrijk is men sowieso wat dubieus over die pass, bij hotelketens ga je hem sowieso moeten tonen, maar bij een chambre d'hôte...die personen gaan zich daar écht niet mee bezighouden.
-
- 2x4 autosnelweg
De politie/marechaussee of de douane heeft daar ook helemaal de mankracht niet voor om meer dan incidenteel te controleren op landsgrenzen. Dan had het reguliere leger ingezet moeten worden, en dat heeft geen enkel EU land gedaan denk ik, los van de vraag of die bevoegd zijn om te controleren of om boetes uit te schrijven.
Benieuwd of de Covid opleving in Duitsland (west-Duitland heeft nu voor het eerst Nederlandse cijfers) wordt toegeschreven aan vakantiegangers in landen met hoge besmettingscijfers (Spanje, Turkije, etc). Ook Duitsland zal terugkeerders met de auto nauwelijks getest hebben. De Covidmaatregelen (mondkapjes, horeca) zijn nog wel strenger dan in NL.
Benieuwd of de Covid opleving in Duitsland (west-Duitland heeft nu voor het eerst Nederlandse cijfers) wordt toegeschreven aan vakantiegangers in landen met hoge besmettingscijfers (Spanje, Turkije, etc). Ook Duitsland zal terugkeerders met de auto nauwelijks getest hebben. De Covidmaatregelen (mondkapjes, horeca) zijn nog wel strenger dan in NL.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 4x5 autosnelweg
Dat waren vast vakantiegangers die in het lakse Nederland waren geweest 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
In NRW wordt gesproken dat een kwart van de besmettingen te herleiden zijn naar mensen die naar Turkije zijn geweest.Peter schreef: ↑ma 23 aug 2021, 10:24Benieuwd of de Covid opleving in Duitsland (west-Duitland heeft nu voor het eerst Nederlandse cijfers) wordt toegeschreven aan vakantiegangers in landen met hoge besmettingscijfers (Spanje, Turkije, etc). Ook Duitsland zal terugkeerders met de auto nauwelijks getest hebben. De Covidmaatregelen (mondkapjes, horeca) zijn nog wel strenger dan in NL.
In Duitsland wordt wel het meest actief gecontroleerd op de 'Turkije-route'. Op de A3 bij Passau staan ze kennelijk permanent. Ook Oostenrijk heeft controles aan de grenzen met Slovenië en Hongarije. Dat zullen geen 100% controles zijn, maar ze staan er wel.
-
- 2x2 autosnelweg
Mijn ervaringen tijdens een autorondreis zijn vrijwel identiek:N371 schreef: ↑zo 22 aug 2021, 20:20 Mijn ervaringen met reizen in de corona-zomer van 2021 (2 volledig gevaccineerde personen):
* NL > B: geen paspoort of covid-controle
* B > L: geen paspoort of covid-controle
* L > F: geen paspoort of covid-controle
* F > CH: geen paspoort of covid-controle
* CH > A: geen paspoort of covid-controle
* A > CH: geen paspoort of covid-controle
* CH > F: geen paspoort of covid-controle
* F > B: geen paspoort of covid-controle
* B > NL: geen paspoort of covid-controle
Wel in A verzoek om vaccinatiebewijs te tonen in een restaurant en na 8 augustus in F diverse scans van de QR-code via de app in musea en restaurants.
-
- autoweg
Samengevat op onze reis ook niet:
NL-DE: niets
DE-SE (ferry): niets
SE-PL (ferry): niets
PL-DE: niets
DE-NL: niets
Overigens in de weken daarvoor ook nog een aantal keren naar België en Duitsland geweest en toen ook geen enkele keer iets gecontroleerd.
Hoe het in Duitsland er aan toe gaat weet ik niet; het bevalt mij prima om het land zelfvoorzienend door te rijden en er geen geld uit te geven, dus ik ben netjes nergens naar binnen geweest.
NL-DE: niets
DE-SE (ferry): niets
SE-PL (ferry): niets
PL-DE: niets
DE-NL: niets
Overigens in de weken daarvoor ook nog een aantal keren naar België en Duitsland geweest en toen ook geen enkele keer iets gecontroleerd.
Hoe het in Duitsland er aan toe gaat weet ik niet; het bevalt mij prima om het land zelfvoorzienend door te rijden en er geen geld uit te geven, dus ik ben netjes nergens naar binnen geweest.
-
- dorpsstraat
Afgelopen donderdag teruggekomen uit Frankrijk. Wij hebben de QR-code ook alleen moeten tonen bij binnenkomst in restaurants en bij aankomst op de camping (eenmalig).
Meest opvallende: Bij de McDonald's in Nancy hing na binnenkomst een ketting die de doorgang versperde. In het halletje moesten wij wachten tot iemand van het personeel onze QR-code kwam scannen. Het duurde even voor hier iemand voor beschikbaar was. Uiteindelijk hebben wij bijna 10 minuten staan wachten. Inmiddels stond het halletje volgepropt met meer mensen die naar binnen wilden, lekker knus bij elkaar...
Meest opvallende: Bij de McDonald's in Nancy hing na binnenkomst een ketting die de doorgang versperde. In het halletje moesten wij wachten tot iemand van het personeel onze QR-code kwam scannen. Het duurde even voor hier iemand voor beschikbaar was. Uiteindelijk hebben wij bijna 10 minuten staan wachten. Inmiddels stond het halletje volgepropt met meer mensen die naar binnen wilden, lekker knus bij elkaar...
-
- dorpsstraat
Volgens de site van Accor (hotelketen in Frankrijk) is de pass sanitaire niet vereist voor uitsluitend overnachting (conform mijn ervaring in Lyon vorige week):
https://help.accor.com/s/article/Dans-q ... 000GqiGWAS
https://help.accor.com/s/article/Dans-q ... 000GqiGWAS
In Accor-hotels in Frankrijk moet u een gezondheidspas tonen om toegang te krijgen tot de volgende delen van het hotel:
Bars en restaurants binnen of op het terras, met uitzondering van de ontbijtservice.
Vrijetijdsactiviteiten: zwembaden, sporthallen, spa's, enz. (als de toegang meestal wordt gecontroleerd, bijvoorbeeld via een betaald toegangsbewijs). Houd er rekening mee dat de privéclubs (sport, spa, zwembad, enz.) die aanwezig zijn in de hotels onderworpen zijn aan de gezondheidspas.
[...]
De Sanitairpas is niet verplicht voor toegang tot de hotellobby/lobby (zolang de bar gescheiden is van de foyer/lobby), gangen en hotelkamers.
-
- polderweggetje
Begrijp me niet verkeerd. Aan de grenzen werd er weinig gecontroleerd, maar zonder code/geel boekje reizen had me niet prettig geleken. In Italië geen QR-code hoeven laten zien omdat de regels daar in augustus zijn veranderd. We hoefden in Griekenland weinig met de QR-code, omdat we nooit binnen zaten. Was het er 22*C geweest en half bewolkt, dan had ik de QR-code waarschijnlijk elke dag nodig gehad.wellproc schreef: ↑ma 23 aug 2021, 10:01 Wat me opvalt aan jouw verhaal (en ook op basis van andere en eigen ervaringen) is dat er vooral heel hard geroepen wordt door overheden (in de media) dat er gecontroleerd gaat worden. In de praktijk komt daar (om logische redenen) vrijwel niets van terecht.
Nu heb ik altijd tot de meute behoort (dwz de groep die zich netjes gedraagt naar de gestelde regels), maar na 2 jaar COVID-19-paniekverhalen tijdens de vakantieperiode denk ik dat ik volgend jaar tot 'de rest' ga behoren.![]()
-
- woonerf
Mee eens hoor, maar het is wel opvallend.
Wij voldeden ook aan alle regels, ondanks dat we nergens gecontroleerd zijn.

-
- verkeersader
Je wilt ook echt niet in de problemen komen als je er wél wordt uitgepikt...
Ikzelf ben de nodige grenzen overgestoken de afgelopen maanden en alleen bij binnenkomst in Denemarken moest ik alles laten zien, en bij één restaurant in Salzburg. Voor het overige werd in Oostenrijk geregeld gevraagd of ik een bewijs van vaccinatie bij me had, maar hoefde ik het niet te laten zien.
Nu in Denemarken heeft nog verder niemand er om gevraagd. Ook nergens mondkapjes gezien, zelfs niet op een binnenlandse veerdienst.
Ikzelf ben de nodige grenzen overgestoken de afgelopen maanden en alleen bij binnenkomst in Denemarken moest ik alles laten zien, en bij één restaurant in Salzburg. Voor het overige werd in Oostenrijk geregeld gevraagd of ik een bewijs van vaccinatie bij me had, maar hoefde ik het niet te laten zien.
Nu in Denemarken heeft nog verder niemand er om gevraagd. Ook nergens mondkapjes gezien, zelfs niet op een binnenlandse veerdienst.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- woonerf
Mijn ervaringen van onze huidige vakantie, misschien heeft iemand er wat aan:
HU -> SV: geen controles
SV -> HR: id- én covid-controle (hoewel deze niet gescand werd)
HR -> HU: id-controle, geen covid-controle
HU -> SK: gevraagd of ik doorreisde, nee geantwoord omdat ik weer terug naar HU zou gaan. Niets hoeven laten zien.
SK -> HU: geen controles
HU -> SV: geen controles
SV -> HR: id- én covid-controle (hoewel deze niet gescand werd)
HR -> HU: id-controle, geen covid-controle
HU -> SK: gevraagd of ik doorreisde, nee geantwoord omdat ik weer terug naar HU zou gaan. Niets hoeven laten zien.
SK -> HU: geen controles
-
- expressweg
Mijn ervaringen met de landen waar ik de afgelopen 3 weken ben geweest:
Zowel in Duitsland, Italië, als Oostenrijk is mijn QR-vaccinatiebewijs op meerdere plekken gescand om ergens naar binnen te kunnen. Zwitserland geen controles gehad.
Eén grenscontrole gehad op de Oostenrijks-Duitse grens bij Füssen. Er werd daar echter (voor zover ik kon zien) niemand staande gehouden.
Zowel in Duitsland, Italië, als Oostenrijk is mijn QR-vaccinatiebewijs op meerdere plekken gescand om ergens naar binnen te kunnen. Zwitserland geen controles gehad.
Eén grenscontrole gehad op de Oostenrijks-Duitse grens bij Füssen. Er werd daar echter (voor zover ik kon zien) niemand staande gehouden.
I'm average height... in Thailand.
-
- 2x3 autosnelweg
Morgen om 08.15 uur vertrek ik vanuit mijn woonplaats Zeist naar Waterloo (museum) en Brussel voor een overnachting.
Vervolgens:
26/8: Brussel - Charleroi - Reims (lunch, kathedraal en het overgave museum 2e Wereldoorlog) - Troyes. Overnachting.
27/8: naar Lyon, stad verkennen, Place Belcour etc. Overnachting.
28/8: Grenoble en dan door de Franse Alpen, langs Alpe d'Huez en naar de top van de Gallibier, verder binnendoor via o.a. Gap naar Marseille voor een overnachting.
29/8: Autoroute naar en onder Toulon door, vervolgens via de kustweg via, met stop, St.-Tropez, Cannes en Nice naar Monaco / Monte-Carlo. Overnachting.
30/8: Monaco verkennen en via snelwegen naar Genua, dineren en overnachting.
31/8: Van Genua via E717 naar Turijn (auto museum, lunch) en door naar Valtournenche, overnachting.
1/9: via de St.-Bernhardpas naar Montreux, Lausanne en de A5 naar Bern, overnachting.
2/9: Binnendoor naar Zürich, vervolgens de Rijn over naar Duitsland en via de B500 naar Freudenstadt en overnachting.
3/9: Naar Luxemburg, overnachting
4/9: via snelwegen naar Köln, overnachting
5/9: naar huis
En dan zit het erop. Na naar schatting 3.500 - 4.000 km.
Vervolgens:
26/8: Brussel - Charleroi - Reims (lunch, kathedraal en het overgave museum 2e Wereldoorlog) - Troyes. Overnachting.
27/8: naar Lyon, stad verkennen, Place Belcour etc. Overnachting.
28/8: Grenoble en dan door de Franse Alpen, langs Alpe d'Huez en naar de top van de Gallibier, verder binnendoor via o.a. Gap naar Marseille voor een overnachting.
29/8: Autoroute naar en onder Toulon door, vervolgens via de kustweg via, met stop, St.-Tropez, Cannes en Nice naar Monaco / Monte-Carlo. Overnachting.
30/8: Monaco verkennen en via snelwegen naar Genua, dineren en overnachting.
31/8: Van Genua via E717 naar Turijn (auto museum, lunch) en door naar Valtournenche, overnachting.
1/9: via de St.-Bernhardpas naar Montreux, Lausanne en de A5 naar Bern, overnachting.
2/9: Binnendoor naar Zürich, vervolgens de Rijn over naar Duitsland en via de B500 naar Freudenstadt en overnachting.
3/9: Naar Luxemburg, overnachting
4/9: via snelwegen naar Köln, overnachting
5/9: naar huis
En dan zit het erop. Na naar schatting 3.500 - 4.000 km.

Laatst gewijzigd door Hajo op di 24 aug 2021, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg
Maar Hajo vindt het blijkbaar wel belangrijk om in minstens 100 posts te laten zien hoeveel geld hij al dan niet uitgeeft. 

-
- 2x3 autosnelweg

Maar de één kan zich nu eenmaal wat meer permitteren dan de ander. Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee. Het is allemaal maar betrekkelijk en ik zie er geen kwaad in. Als je je eraan stoort lees je het niet of haal je je schouders op.

Ja, er zijn mensen die het met minder moeten doen. Dat is ook helemaal niet erg. In zekere zin kan ik er zelfs bewondering voor opbrengen. Enigszins krap bij kas, maar ondanks dat wel van het leven genieten. Een roadtrip met bescheiden middelen. Geen hotel, maar een camping. Niet dineren, maar langs de supermarkt. Nou én? Wat zou het? Misschien heeft die persoon een leukere trip dan ik. Ik geef nu eenmaal de voorkeur aan hotels, uit de luxere klasse, dankzij mijn punten betaalbaar.
Er zijn mensen met nog meer geld. Ik heb altijd zoiets van: ok, nou én? Leuk, geinig, gefeliciteerd, zal wel, mooi zo en geniet ervan. Persoonlijk trek ik het mij niet aan en vind ik het allemaal best.

Laatst gewijzigd door Hajo op di 24 aug 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Wegnummerfotograaf

Maar als we wel een vriendin hadden, was dat geldprobleem direct opgelost.

Ofwel: het is maar net waar je je levensgeluk vandaan haalt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg

Laatst gewijzigd door Hajo op di 24 aug 2021, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Dat is nou ook weer wat overdreven. Het maakt mij ook allemaal niets uit, ik vind het prima om te lezen. Ging me puur op de voortdurende herhaling.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
Ik zou ook graag wat meer van de wereld willen zien, maar ik moet behoorlijk op de centen letten. Zo'n roadtrip als Chrysa maakt is verrassend en betaalbaar. Rondtoeren in een huisje op wielen (camper) is eigenlijk ook mijn droom. Moet alleen wel wat geld bij elkaar sprokkelen en geluk hebben met het aanbod 

-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb ooit een rondreis gemaakt in een camper.
Maar daarvoor ben ik wel naar Nieuw-Zeeland gevlogen
Maar daarvoor ben ik wel naar Nieuw-Zeeland gevlogen

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg
Zelf gisteren weer thuisgekomen van een 3-weekse reis in m'n eentje. Reed met m'n Fiat door een deel van Europa en verbleef in hostels. Relatief goedkoop!
I'm average height... in Thailand.
-
- verkeersader
Waar haal jij vliegende campers vandaan?

Ik houd het dit jaar bij dagtripjes naar Duitsland, ook goed.

Ik houd het dit jaar bij dagtripjes naar Duitsland, ook goed.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.