Ik ben afgelopen hemelvaart een lekker stuk wezen fietsen met mijn broertje en daar kwam ik wat opmerkelijke en mooie dingen tegen. Ze staan in de spoiler.
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Omgekeerd zie je het inderdaad vaker. Er zijn dan ook meer Duitse en Belgische buslijnen die de grens naar Nederland overgaan dan omgekeerd. Maar in enkele gevallen zie je wel Nederlandse bordjes in het buitenland, zoals in Antwerpen.sven_engelen schreef: ↑ma 25 mei 2020, 16:07Een Nederlands haltebordje in Kaldenkerken. Nederlandse haltebordjes zie je niet vaak in Duitsland. Deze is van Arriva lijn 1...
Ja, veel van die Duitse stations zien er nog uit alsof het nog de jaren '60 of '70 is. Een flinke opknapbeurt zou voor veel van die kleinere stations geen kwaad kunnen en de uitstraling zoveel verbeteren.Het inmiddels helaas goed verpauperde station van Kaldenkerken
Volgens mij doelt dat symbool uitsluitend op vrachtwagens die gevaarlijke stoffen vervoeren.We gaan terug. Vrachtwagens mogen hier ook met maar 20 km/u naar beneden.
DIN 1451 dateert al uit 1931 (en heeft een geschiedenis die teruggaat tot een standaardlettertype van de Preußische Staatseisenbahnen uit 1905), dit is gewoon een oudere variant van hetzelfde lettertype.Oud bord. (Broertje er even uit geknipt) Hier is de oude A2 die nu A40 is nooit verwijderd. Ook zit hier nog het oude font op. Wat voor font is het eigenlijk?
Nee, de Nederlandse lijnen in Aken (21, 44 en 350) staan daar bijgeplakt bij de Duitse lijnen.Coen Tunnel schreef: ↑ma 25 mei 2020, 16:22 In Duitsland zijn ze inderdaad niet zo gangbaar. Ik meen dat ze eerder wel in Aken stonden, op de lus van de Interliner/snelbus vanaf Maastricht,
SInds twee maanden loop ik bijna elke zondag ongeveer zo'n afstand. Soms zelfs meer dan 30 km. Zie mijn foto's in de Zwitserland-topics.sven_engelen schreef: ↑ma 25 mei 2020, 16:07Al met al een flinke fietstocht van bijna 27km geweest met ook nog aardig wat hoogteverschillen. Na het tochje was ik dan ook echt ka-pot.