[FOTO] Diversen sven_engelen

Moderator: Moderatoren

sven_engelen
expressweg

[FOTO] Diversen sven_engelen

Bericht door sven_engelen » ma 25 mei 2020, 16:07

Omdat ik toch best veel foto's maak in Duitsland en er regelmatig kom leek het me handig om toch maar een eigen topic te starten.

Ik ben afgelopen hemelvaart een lekker stuk wezen fietsen met mijn broertje en daar kwam ik wat opmerkelijke en mooie dingen tegen. Ze staan in de spoiler.
SPOILER: TOON

Allereerst de A61 aan 2 zijden. Vrij rustig voor hemelvaart uiteraard door COVID-19. Normaliter zou het richting Nederland vele malen drukker zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Een Nederlands haltebordje in Kaldenkerken. Nederlandse haltebordjes zie je niet vaak in Duitsland. Deze is van Arriva lijn 1...
Afbeelding

Bordje
Afbeelding

Het inmiddels helaas goed verpauperde station van Kaldenkerken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A61 thv Kaldenkerken-Zuid
Afbeelding
Afbeelding

De Buscher weg in Nettetal
Afbeelding

Het fietspad waar ik op reed gaat van Kaldenkerken naar Lobberich en voert langs De Wittsee. Prachtig natuurgebied hier overigens. Is het zeker waar voor een wandeling!
Afbeelding

De heuvelrug van Hinsbeck wordt al langzaam zichtbaar...
Afbeelding
Afbeelding

Het fietspad loopt langs een oude opgebroken spoorlijn tussen Kaldenkerken en Lobberich. Daarvan is nog veel zichtbaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen op de Landstraße in Lobberich. De heuvelrug komt dichterbij.
Afbeelding

We komen bij de kruising met de voormalige B509. Die is meerdere malen opgeknipt en begint nu officieel bij Lobberich een paar kruisingen verderop.
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal in Hinsbeck gaan we de heuvelrug op. De helling is best steil met 6% en mijn broertje die ik meenam kon het niet aan dus hebben we besloten de heuvel op te lopen.
Afbeelding

We gaan Hinsbeck uit. Deze straat heet overigens de Wankumerstraße. Een heel interessante weg op de heuvelrug van Hinsbeck!
Afbeelding

Maar eenmaal bovenop de heuvel aangekomen worden we beloond met een mooi wijds uitzicht!
Afbeelding
Afbeelding

We gaan terug. Vrachtwagens mogen hier ook met maar 20 km/u naar beneden.
Afbeelding

6% naar beneden met de fiets. Challenge accepted B-)
Afbeelding

Eenmaal beneden mogen we het verkeerslicht met motorvoertuigen delen. Hele ongemakkelijke situatie.
Afbeelding

Rotonde met de B509 en de weg naar de Krickenbecker seen. Schijnbaar is hier het nummer 509 nog niet weggepoetst.
Afbeelding
Afbeelding

De Krickenbecker seen. Ook een prachtig wandelgebied.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oud bord. (Broertje er even uit geknipt) Hier is de oude A2 die nu A40 is nooit verwijderd. Ook zit hier nog het oude font op. Wat voor font is het eigenlijk?
Afbeelding

B221
Afbeelding

En na thuiskomt afkoelen met... een lekker biertje
Afbeelding
Al met al een flinke fietstocht van bijna 27km geweest met ook nog aardig wat hoogteverschillen. Na het tochje was ik dan ook echt ka-pot.
Svenlo

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: [FOTO] Diversen sven_engelen

Bericht door Coen Tunnel » ma 25 mei 2020, 16:22

sven_engelen schreef: ma 25 mei 2020, 16:07Een Nederlands haltebordje in Kaldenkerken. Nederlandse haltebordjes zie je niet vaak in Duitsland. Deze is van Arriva lijn 1...
Omgekeerd zie je het inderdaad vaker. Er zijn dan ook meer Duitse en Belgische buslijnen die de grens naar Nederland overgaan dan omgekeerd. Maar in enkele gevallen zie je wel Nederlandse bordjes in het buitenland, zoals in Antwerpen.

In Duitsland zijn ze inderdaad niet zo gangbaar. Ik meen dat ze eerder wel in Aken stonden, op de lus van de Interliner/snelbus vanaf Maastricht, en in Elten zullen ze wellicht staan omdat daar een Nederlandse buurtbus door het dorp gaat. Roermond-Heinsberg is er sinds een paar jaar ook bijgekomen, wellicht dat daar ook wat Nederlandse bordjes staan. En in Kaldenkirchen dus.
Het inmiddels helaas goed verpauperde station van Kaldenkerken
Ja, veel van die Duitse stations zien er nog uit alsof het nog de jaren '60 of '70 is. Een flinke opknapbeurt zou voor veel van die kleinere stations geen kwaad kunnen en de uitstraling zoveel verbeteren.
We gaan terug. Vrachtwagens mogen hier ook met maar 20 km/u naar beneden.
Volgens mij doelt dat symbool uitsluitend op vrachtwagens die gevaarlijke stoffen vervoeren.
Oud bord. (Broertje er even uit geknipt) Hier is de oude A2 die nu A40 is nooit verwijderd. Ook zit hier nog het oude font op. Wat voor font is het eigenlijk?
DIN 1451 dateert al uit 1931 (en heeft een geschiedenis die teruggaat tot een standaardlettertype van de Preußische Staatseisenbahnen uit 1905), dit is gewoon een oudere variant van hetzelfde lettertype.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 25 mei 2020, 16:44

In 2005 al eens op de foto gezet. Ik had verwacht dat hij 15 jaar later wel vervangen zou zijn...

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 25 mei 2020, 16:47

Leuk rondje gefietst. Zo zie je maar, in en om je achtertuin is voldoende te beleven :mrgreen:

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 25 mei 2020, 18:11

Coen Tunnel schreef: ma 25 mei 2020, 16:22 In Duitsland zijn ze inderdaad niet zo gangbaar. Ik meen dat ze eerder wel in Aken stonden, op de lus van de Interliner/snelbus vanaf Maastricht,
Nee, de Nederlandse lijnen in Aken (21, 44 en 350) staan daar bijgeplakt bij de Duitse lijnen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 25 mei 2020, 19:32

^^ Mijn herinneringen zijn dan ook van zo'n 15 jaar terug. En ik meen dat ook toen niet overal een Nederlands bordje stond.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » di 26 mei 2020, 22:22

Sommige van die heuvelruggen worden ook niet altijd aangegeven op de kaarten, zoals OSM. De Klagenfurtlaan in Venlo richting de Groote Heide heeft ook over een lengt van 400m een hellingspercentage van bijna 5%.

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » wo 27 mei 2020, 15:01

sven_engelen schreef: ma 25 mei 2020, 16:07 Afbeelding
Leuk zo'n foto van een Bahnübergang signal :top:

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » do 28 mei 2020, 17:06

sven_engelen schreef: ma 25 mei 2020, 16:07Al met al een flinke fietstocht van bijna 27km geweest met ook nog aardig wat hoogteverschillen. Na het tochje was ik dan ook echt ka-pot.
SInds twee maanden loop ik bijna elke zondag ongeveer zo'n afstand. Soms zelfs meer dan 30 km. Zie mijn foto's in de Zwitserland-topics.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 28 mei 2020, 19:18

In principe pak ik elk weekend minimaal één keer de fiets voor een tocht. 30 km is een lekkere afstand, maar bepaald moe ben ik daar niet van.

60 km is de limiet vanwege mijn fiets (een stadsfiets), maar qua uithoudingsvermogen zou 100 km kunnen.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » wo 26 jan 2022, 21:07

Vandaag even naar Düsseldorf en Aachen getourd voor mijn lol aangezien ik vrij was. De meest opvallende foto's verschijnen in de spoiler:
SPOILER: TOON

Niet alle borden op de A61 zien er meer fris uit...
Afbeelding

De nieuwe spitsstrook op de A52 is voor zo ver ik weet al in gebruik alleen heb ik hem nog nooit open gezien... was vandaag ook niet nodig.
Afbeelding

DwiSta met kantelwals
Afbeelding

Tijdelijke capaciteitsvergroting. Vanaf deze uitvoeger tot net na het knooppunt liggen 3 rijstroken in de richting van Düsseldorf. Achter de geluidswal ligt trouwens niks.
Afbeelding

Binnenkomst Düsseldorf
Afbeelding

De splitsing is hier ook echt zoals aangegeven
Afbeelding
Afbeelding

Lijnverlichting aan alle kanten voor de rijnbrug
Afbeelding

Graf Adolfstraße
Afbeelding

Karlstraße
Afbeelding

Allejezus wat een groot reclamebord
Afbeelding

Een LED scherm als verkeersbord... Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.
Afbeelding

We komen vlak bij de Königsallee. De PC Hooftstraat van Düsseldorf
Afbeelding

De Königsallee is in de richting waar ik reed verder niet zo interessant. De fancy winkels zitten aan de overkant
Afbeelding

Ik stond op het punt te remmen voor het rode licht links omdat ik het groene licht rechts eerst niet zag. Het laat wat aan duidelijkheid te wensen over in elk geval
Afbeelding

3 VRI's onder mekaar. Toch wel zeldzaam.
Afbeelding

De grote tunnel onder de Rijnpromenade door. Een ondertunnelingsproject uit de jaren 90 vergelijkbaar met de Big Dig in Boston.
Afbeelding

4 doorgaande rijstroken. Volgens mij ook zeer zeldzaam.
Afbeelding

We kruisen de Rijn weer richting Neuss
Afbeelding

Dubbelnummering A57 en A46
Afbeelding

De einhausung bij Köln Lovenich
Afbeelding

Veel afritten die op mekaar volgen bij Kreuz Köln West. Wij gaan de A4 op richting Aachen
Afbeelding

Baustelle die er al dik 5 jaar ligt en nog steeds geen vooruitgang boekt
Afbeelding

De ingraving bij Düren in de A4. Snelheidslimiet van 130 maakt het prima te rijden.
Afbeelding

Er zitten op het stuk tussen Köln en Aachen af en toe wel leuke bochten en afdalinkjes maar voor de rest is de weg niet heel interessant
Afbeelding

Rommelige bewegwijzering bij het na zoveel jaar omgebouwde Aachener Kreuz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het weer was verre van ideaal. Normaal heb je hier een vrij groot overzicht over Aachen
Afbeelding

Binnenkomst Aachen op het Europaplatz
Afbeelding

Aachen is nog een vrij grote grensstad. Het heeft zo'n 246.000 inwoners
Afbeelding

De B1 en B1a vormen de stadsring van Aachen
Afbeelding

Geïmproviseerde fietsstrook waardoor de opstelstroken voor autoverkeer wel heel smal worden. Als je een fietspad aanlegt doe het dan fatsoenlijk...
Afbeelding

O.a. bus 350 van Arriva Limburg rijdt door Aachen. Bus 350 gaat naar Maastricht CS
Afbeelding

En door binnendoor Aachen te rijden komen we meteen in Vaals en eindigt mijn fotorapportage
Afbeelding
Svenlo

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 27 jan 2022, 7:59

Had ik twee weken geleden in Aachen toch stukken mooier weer.

Leuk om wat binnenstedelijke plaatjes te zien ;)