Moderator: Moderatoren
Zoals tsov zegt.MotelMioveni schreef: ↑do 15 okt 2020, 23:21 Hoe zouden ze in Georgië aan de grens trouwens reageren op zo'n oude atlas waarin Georgië niet onafhankelijk is?
Als het niet om die vlag is, dan vermoedelijk wel om de indruk die het wekt over de taal die in het bewuste gebied nu nog zou worden gesproken. Servo-Kroatisch is doodverklaard, leve de lokale taal. Een buitenlander die nu nog aankomt met een cursusje Servo-Kroatisch raakt daarmee aan een discussie die nog doorwerkt in het heden, lijkt me. Zoiets zal in de voormalige Sovjet-deelrepublieken niet zo heel snel spelen. Er is daar in mijn ervaring ook wat minder gevoeligheid als je nog aankomt met Russisch in plaats van de totaal verschillende lokale taal.
Ik vind ze maar van matige kwaliteit. Toch interessant natuurlijk.MotelMioveni schreef: ↑do 15 okt 2020, 23:21Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Russische militaire stafkaarten niet alleen tot de beste van de wereld behoorden
Inderdaad, ik heb er toen heel wat gekocht:maar ook geheim hadden moeten blijven. In de chaos die de regeringsperiode van Boris Yeltsin kenmerkte, zijn veel van die Russische militaire stafkaarten naar West Europa verkocht
Dat lijkt me toch sterk.maar als je vandaag de dag in Rusland met zo'n militaire stafkaart betrapt wordt, dan verdwijn je met je onschuldige hobby voor jaren in de gevangenis, wegens spionage.
De kwaliteit van Russische wegenatlassen voor het grote publiek schijnt expres beroerd geweest te zijn. Lees dit maar:
Misschien heb je geluk, Marcel? Als je met één kaart wordt betrapt, dan laten de Russen je misschien nog wel vrij rondlopen?marcel schreef: ↑vr 16 okt 2020, 19:49Dat lijkt me toch sterk.MotelMioveni schreef: ↑do 15 okt 2020, 23:21I
(...) maar als je vandaag de dag in Rusland met zo'n militaire stafkaart betrapt wordt, dan verdwijn je met je onschuldige hobby voor jaren in de gevangenis, wegens spionage.