Een artikel van 27 mei 2022 wat mij voorbij schoot: https://www.umbriajournal.com/cronaca/i ... ue-470915/
Link
Er zit een enorme doorzakking in een voegovergang op de brug bij afrit Passignano-Ovest in de autostradale Perrugia - Betolle. De brug is voor nu nog steeds open en de doorzakking is zelfs op streetview al te zien. Er is groot alarm geslagen over de doorzakking maar de brug is nog steeds open met dezelfde doorzakking...
[I] Problemen met bruggen in Italië
Moderator: Moderatoren
-
sven_engelen
- expressweg
-
Giuseppe
- verkeersader
Re: [I] Problemen met bruggen in Italië
Vorige week nog overgereden;) van de betreffende brug wordt je wel een beetje zeeziek als je er over rijdt…
-
Wegdeksel
- zandpaadje
Vorig jaar zomer ben ik daar geweest. Een stukje verderop, tussen Passignano en Perugia is bijkans de allerslechtste snelweg waar ik ooit op heb gereden...
-
Chris
- Moderator
Ergens bij Longobucco in de provincie Cosenza is een brug van de SS177 ingestort vanwege een overstroming.

-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Chris
- Moderator
Ik kwam onderweg deze krokante viaducten tegen over de SS3bis tussen Cesena en Ravenna.

-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
-
exroosje
- verkeersader
Op de Raccordo A5 A4 A26 is tussen de A4 en A5 ter hoogte van het Lago di Viverone een dal brug helemaal afgesloten, er is een noodweg (1x1) gemaakt door het dal zelf waar alle verkeer overheen gaat. Het ziet er niet naar uit dat dit snel opgelost zal zijn... Op streetview is nog te zien dat alle verkeer over 1 van de 2 bruggen gaat, maar dat is nu dus ook niet meer het geval.
-
Chris
- Moderator
Ik heb er een foto van gevonden, het is op 28 februari / 7 maart in gebruik genomen:

Dit is al het tweede viaduct op dit traject met problemen, een jaar of 10 geleden is de brug vlak voor de A5 bij Ivrea al vervangen (nu is daar die boogbrug). Die brug was in 2000 ingestort en nadien provisorisch vervangen. Dat is pas vorig jaar volledig hersteld.

Dit is al het tweede viaduct op dit traject met problemen, een jaar of 10 geleden is de brug vlak voor de A5 bij Ivrea al vervangen (nu is daar die boogbrug). Die brug was in 2000 ingestort en nadien provisorisch vervangen. Dat is pas vorig jaar volledig hersteld.