Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Ger81 » wo 01 jul 2020, 17:32

Een tripje onder voorbehoud, om de bekende corona-redenen.

Geplande route: BAB3 - Wenen - Boedepast - Szeged - Novi Sad.

Vignette Oostenrijk digitaal aangevraagd, behalve een creditcardafschrijving heb ik daar niets meer op vernomen;
Matrica Hongarije digitaal aangevraagd, bevestiging zat vrijwel meteen in de mail.

Adviesvragen:
- De geplande route is de meest voor de hand liggende, maar wellicht zijn er alternatieven die aan te bevelen zijn in verband met filegevoelige delen of grootschalige werkzaamheden op deze route? De rijdagen zijn dinsdag en woensdag.
- Overnachting gepland in de buurt van Sankt Pölten, zo'n 60 km voor Wenen. Dat lijkt mij goed haalbaar (2 ervaren chauffeurs, geen kinderen) maar als daar anders over wordt gedacht hoor ik het graag.
- Heeft iemand zo'n Oostenrijks vignet al eens digitaal geregeld, en is het dan normaal dat je daar niets op hoort?
- Wat kunnen we verwachten bij de grens met Servië? Is die erg druk, wordt er grondig gecontroleerd? Hoeveel tijd mag je hier voor rekenen?
- Zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden bij het rijden in Servië? Voor ons beiden is Servië een primeur (de andere landen hebben we allebei ervaring). De groene kaart is er in ieder geval geldig en ikzelf heb enige kennis van het Cyrillisch schrift, al neem ik aan dat alles ook in het Latijnse schrift staat aangegeven, op de hoofdwegen in ieder geval.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom 8-)
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Palance » wo 01 jul 2020, 18:01

Exit-festival?

Op de Servische bewegwijzering staat in principe alles in beide schriften.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door T-hijs » wo 01 jul 2020, 18:22

Over het digitale tolvignet voor Oostenrijk: de bevestiging daarvan is bij mij meer dan eens in de spambox terechtgekomen. Ervan uitgaande dat je dat al hebt gecheckt: heb je zeker weten het juiste e-mailadres ingevuld? En anders toch even contact zoeken met de Öamtc...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 jul 2020, 19:32

Ger81 schreef: wo 01 jul 2020, 17:32Adviesvragen:
- De geplande route is de meest voor de hand liggende, maar wellicht zijn er alternatieven die aan te bevelen zijn in verband met filegevoelige delen of grootschalige werkzaamheden op deze route? De rijdagen zijn dinsdag en woensdag.
Het voor de hand liggende alternatief is via Praag en Bratislava (geen verkeerde route overigens, ondanks wegwerkzaamheden tussen Praag en Brno). Kost je wel twee vignetten voor Tsjechië en Slowakije.
- Wat kunnen we verwachten bij de grens met Servië? Is die erg druk, wordt er grondig gecontroleerd? Hoeveel tijd mag je hier voor rekenen?
Vorig jaar juni buiten het hoogseizoen kostte het mij 40 minuten om Servië in te komen. Waarvan 37 minuten wachttijd aan de Hongaarse kant. Daar gaat alles gewoon vrij traag. Servië in was een fluitje, paspoorten afgeven, die werden even gescand en gestempeld en gelijk weer teruggegeven.
- Zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden bij het rijden in Servië? Voor ons beiden is Servië een primeur (de andere landen hebben we allebei ervaring). De groene kaart is er in ieder geval geldig en ikzelf heb enige kennis van het Cyrillisch schrift, al neem ik aan dat alles ook in het Latijnse schrift staat aangegeven, op de hoofdwegen in ieder geval.
Alles staat ook in Latijns schrift aangegeven, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Rijstijl is niet anders (niet slechter) dan in andere Centraal-Europese landen. Het eerste deel van de snelweg tussen de Hongaarse grens en Subotica heeft niet de beste wegkwaliteit, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Jeff » wo 01 jul 2020, 22:29

Ja, het kan tot 20 dagen:
18 dagen bedenktijd (WKOA)
1 a 2 dagen voor de creditcard.

Maar waarom creditcard? Die iDeal module werkt lekker vlot en de betaling is veel sneller.
Qua trip: Mocht je over Sopron gaan, hou rekening dat het een grote bouwput is (en het is daar al snel file gevoelig)

Goede Reis 8-)

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Ger81 » do 02 jul 2020, 0:18

Dank voor jullie reacties 8-)
T-hijs schreef: wo 01 jul 2020, 18:22 Over het digitale tolvignet voor Oostenrijk: de bevestiging daarvan is bij mij meer dan eens in de spambox terechtgekomen. Ervan uitgaande dat je dat al hebt gecheckt: heb je zeker weten het juiste e-mailadres ingevuld? En anders toch even contact zoeken met de Öamtc...
Ja, daar ben ik iig wel van overtuigd. Ik zal ze eens contacten ovv mijn betalingskenmerk.
Jeff schreef: wo 01 jul 2020, 22:29 Ja, het kan tot 20 dagen:
18 dagen bedenktijd (WKOA)
1 a 2 dagen voor de creditcard.

Maar waarom creditcard? Die iDeal module werkt lekker vlot en de betaling is veel sneller.
Tja, kaart al bij de hand, uitgaande van geen iDeal-mogelijkheid...
Coen Tunnel schreef: wo 01 jul 2020, 19:32Het voor de hand liggende alternatief is via Praag en Bratislava (geen verkeerde route overigens, ondanks wegwerkzaamheden tussen Praag en Brno). Kost je wel twee vignetten voor Tsjechië en Slowakije.
Zo voor de hand liggend dat die geen moment in me is opgekomen :lol:
Ga ik serieus overwegen :top:
Palance schreef: wo 01 jul 2020, 18:01 Exit-festival?
Jup, twee technoheads met ernstige ontwenningsverschijnselen... Uiteraard pakken we het verantwoord aan, die 1,5 meter houden we sowieso wel aan als buffer tijdens een festival... En als het een 'Nee' wordt van de Nederlandse danwel Servische overheid, dan gaan we niet.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Coen Tunnel » do 02 jul 2020, 1:08

Ger81 schreef: do 02 jul 2020, 0:18
Coen Tunnel schreef: wo 01 jul 2020, 19:32Het voor de hand liggende alternatief is via Praag en Bratislava (geen verkeerde route overigens, ondanks wegwerkzaamheden tussen Praag en Brno). Kost je wel twee vignetten voor Tsjechië en Slowakije.
Zo voor de hand liggend dat die geen moment in me is opgekomen :lol:
Ga ik serieus overwegen :top:
Toegegeven, vanuit het noorden en oosten van Nederland is het nog wat logischer, want dan rij je er zo naar toe via de Duitse A30, A2, A14, A4 en A17 en is het ook iets korter. Maar omdat je door andere landen gaat denkt misschien niet iedereen er aan. Ik ben nu in ieder geval drie keer via Praag gereden en het is mij elke keer wel goed bevallen, ik rij zo vaak in Duitsland Ik weet ook van een forummer uit de regio Den Haag dat hij wel eens die route genomen heeft. Vanaf Utrecht is het via Praag zo'n 20 km langer en kun je ofwel via Hengelo naar de A30 rijden en dan verder zoals hierboven genoemd, of via Dortmund en Kassel over de A3-A2-A1-A44-A7-A38-A14-A4-A17. Beide routes schelen qua afstand bijna niks.

Ik rij zo vaak in Duitsland, en de route over de A3 heb ik ook al zo vaak gereden, dat de route over Praag voor mij een leuke afwisseling is. Gewoon even lekker wat anders.

De Oostenrijkse route tussen Wels en Wenen ken ik zelf niet, maar het deel van de Duitse A3/Oostenrijkse A8 tussen Nürnberg en Wels vind ik persoonlijk wat langdradig.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door omNOMNOMNOM » zo 05 jul 2020, 16:13

Ik heb geen reistips voor je, maar er staat vandaag een artikel op de website van de NOS over een heropflakkering van de pandemie in Servië:

Balkanlanden vrezen tweede golf besmettingen met coronavirus
https://nos.nl/l/2339620
Er zijn nu striktere maatregelen aangekondigd. Mondmaskers zijn verplicht gesteld binnen in openbare gebouwen en openingstijden van cafés en clubs zijn beperkt. Er mogen nog maar maximaal honderd mensen bijeenkomen. President Vucic waarschuwde Serviërs dat een nieuwe lockdown niet is uitgesloten.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Ger81 » do 09 jul 2020, 16:51

^^
Ja, echt gezelliger wordt het er niet op...
Afwachten, het is nog een maand immers, maar veel vertrouwen heb ik er niet in momenteel.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Palance » di 14 jul 2020, 12:28

Je kan thuisblijven
Festivalinfo schreef:Het Exit Festival, dat van 13 tot en met 16 augustus in Servië gehouden zou worden gaat niet door. Het festival laat weten dat de corona-situatie in Servië zorgwekkend blijft en dat het hierdoor niet verantwoord is het festival door te laten gaan.

Exit zou aanvankelijk van 9 tot en met 12 juli gehouden worden. De festivalorganisator gelaste het festival af, maar werd door de Servische regering gevraagd om een editie in augustus op poten te zetten. Er werd verwacht dat in augustus de situatie rondom het corona-virus wel onder controle zou zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

yup_tdi
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 15:31

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door yup_tdi » vr 17 jul 2020, 23:10

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik deze topic kaap, het is wel ontopic omdat de route richting Servië gaat.

Als ik op doorreis wil (richting Turkije). Wat is dan de meest verstandige route om te nemen, inachtnemend met de maatregelen van vandaag? Vanuit Amsterdam.

Ik zie dat de A3 gigantisch veel werkzaamheden heeft, en ik hoor van verschillende mensen dat het zelfs met het rustige verkeer niet normaal is hoeveel werkzaamheden er zijn.

Je hebt dan 3 opties grofweg:

-BAB 3 en daarna A-SLO-HR-SRB
-BAB 3 en daarna A-Linz-Wenen-HR-SRB weer
-richting Dresden en daarna Tsjechië, Slowakije en Hongarije - SRB

In 2018 ben ik via Tsjechië gereden, op zich waren daar ook veel werkzaamheden maar je reed altijd door, rond de 90-110 km op zijn minst. Het beviel me zeker wel. Maar hoe zullen de grenzen zijn als Corona uit de hand loopt?

Wat is nou wijsheid volgens de wegen gurus? Als dit niet de bedoeling is graag laten weten, ik dacht ik gebruik een lopend topic.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Jeff » vr 17 jul 2020, 23:28

Ik gok dat je een route via Griekenland in gedachten hebt?
Bulgarije/ Roemenië zijn wel EU, maar geen Schengen (en zijn allebei code oranje)

Heb je ook al na gedacht hoe je 2 weken "ophokplicht" gaat doorkomen?

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door verfmeer95 » vr 17 jul 2020, 23:49

^^ Servië en Noord-Macedonië staan ook op oranje, net als Turkije zelf. Ik neem dus aan dat yup_tdi een oranje reisadvies dus geen reden vindt om niet door een land heen te reizen.

yup_tdi
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 15:31

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door yup_tdi » za 18 jul 2020, 0:05

Ik ga niet voor een vakantie, is voor mij een noodzakelijk reis. Ga niet verder dan het Europese gedeelte (ga niet eens verder dan Istanbul :heygrr: ).

Met de auto gaan is een bewuste keuze, ik wil niet met het vliegtuig vastzitten. Anders was het vliegtuig echt een no-brainer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jul 2020, 1:17

Turkije geldt net als Servië, Roemenië en Bulgarije als hoog-risicogebied en dan geldt het dringende advies voor twee weken thuisquarantaine sowieso. Dus doorreis door Servië en Bulgarije creëert in ieder geval geen extra issue. Die thuisquarantaine wordt hoe dan ook aangeraden als je vanuit Turkije naar Nederland reist.

De route via Tsjechië en Slowakije vind ik zelf een prettige route van/naar Servië. Maar via Duitsland en Oostenrijk scheelt natuurlijk wel een extra grens en in ieder geval doen die twee landen momenteel niet moeilijk voor Nederlanders. Tsjechië en Slowakije kunnen volgens het Ministerie van Buitenlandse Zaken aan de grenzen controleren op symptomen van COVID-19. Ook al ben je niet ziek, het mogelijke gedoe zou voor mij een reden zijn om toch maar via Duitsland en Oostenrijk te rijden.

Ik weet niet wanneer je gaat. Hou in ieder geval in de gaten hoe de situatie zich ontwikkelt. Servië is geen EU-land, maar heeft momenteel nog steeds de grenzen open, dat geldt ook voor EU-landen Roemenië en Bulgarije. Maar in al die landen gaat de ontwikkeling van het aantal coronagevallen de verkeerde kant op: het stijgt weer. Het kan dus ook zijn dat grenzen weer gaan sluiten.

De voorkeur zal ongetwijfeld uitgaan naar een reis volledig over land (snelst, meest efficiënt en goedkoopst), en het belangrijkste is om in Turkije te komen. Bij de eerste golf hebben alle EU-landen transit naar het land waar je woonachtig bent toegestaan, je kunt in het ergste geval dus sowieso vanuit Turkije via Bulgarije en Roemenië weer naar Hongarije en verder terug naar huis. Daarom is het ook een verstandige keuze om met de auto te reizen. Het geeft je meer flexibiliteit, die ontzettend handig kan zijn in de huidige situatie die van dag tot dag kan veranderen.

In principe kun je in één (lange) dag overdag vanuit Hongarije (nog in de EU en Schengen) naar Turkije reizen via Servië en Bulgarije. Dan hoef je daar in ieder geval niet te overnachten, dan is je reis door Servië en Bulgarije in ieder geval een pure transit. Als de grenzen van Servië open zijn als je reist lijkt de route mij logisch: via Servië is veel korter, sneller en over betere wegen dan via Roemenië.

Hou ook nog de optie van de veerboot tussen Brindisi/Bari/Ancona/Venetië en Igoumenitsa in het achterhoofd (ik weet niet of op alle routes al weer gevaren wordt, maar in ieder geval gaan er weer veerboten tussen Italië en Griekenland). Dan vermijd je alle oranje landen op je route, behalve Turkije zelf uiteraard.

Maar samenvattend: ik zou, op dit moment, ervoor gaan om via Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servië en Bulgarije te rijden. Mocht Servië de grenzen sluiten, dan via Roemenië in plaats van via Servië. Mocht Bulgarije de grenzen sluiten, dan via Noord-Macedonië en Griekenland. Mochten Servië én Bulgarije en/of Roemenië de grenzen sluiten, dan is alleen de veerboot tussen Italië en Griekenland nog een alternatief.

Ik weet niet wat je nationaliteit is, maar Nederlanders en Belgen hebben sinds maart geen visum meer voor Turkije nodig.

yup_tdi
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 15:31

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door yup_tdi » za 18 jul 2020, 22:07

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord! :top: :top:

Dan ga ik, uiteraard uit voorzorg, Tsjechië en Slowakije skippen.
Maar samenvattend: ik zou, op dit moment, ervoor gaan om via Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servië en Bulgarije te rijden. Mocht Servië de grenzen sluiten, dan via Roemenië in plaats van via Servië. Mocht Bulgarije de grenzen sluiten, dan via Noord-Macedonië en Griekenland. Mochten Servië én Bulgarije en/of Roemenië de grenzen sluiten, dan is alleen de veerboot tussen Italië en Griekenland nog een alternatief.
Dan wordt dit de route. Gewoon lekker via D-A-H-SRB-BG. En als de grens wordt gesloten zie ik dat wel. Ik ga zowiezo de ANWB reis/vakantieplanner in de gaten houden en het (buitenlandse) nieuws.

Maar wat is het verstandigst om die #%@#$%@#%@ BAB 3 te skippen, ik heb begrepen dat er zeer veel wegwerkzaamheden zijn en ik sta daar echt niet op te wachten :booooos:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Chris » za 18 jul 2020, 22:20

Elke route door Duitsland heeft erg veel wegwerkzaamheden. De A3 rijdt tegenwoordig stukken beter door, met name tussen Köln en Würzburg is de doorstroming nu beter dan de afgelopen jaren. De verbreding tot aan Würzburg is nu gereed en er zijn alleen nog grote werkzaamheden op de passage van Würzburg zelf. En ze gaan binnenkort beginnen met de verbreding tussen Würzburg en Nürnberg, maar dat is gepland om 5 jaar te duren en niet 25 jaar zoals Frankfurt - Würzburg.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jul 2020, 23:36

yup_tdi schreef: za 18 jul 2020, 22:07Maar wat is het verstandigst om die #%@#$%@#%@ BAB 3 te skippen, ik heb begrepen dat er zeer veel wegwerkzaamheden zijn en ik sta daar echt niet op te wachten :booooos:
Zo'n 50 km langer vanaf Amsterdam, maar een stuk rustiger en minder wegwerkzaamheden: gewoon de Nederlandse A1 afrijden, dan de Duitse A30, A33, A44, A7 en A3, dus via Osnabrück en Kassel.

Er zijn wel wat werkzaamheden op die route, maar die zijn niet heel hinderlijk. Ik heb er zelf vorige maand gereden (van zuid naar noord, tussen Schweinfurt en Almelo). Ik vond het erg prettig, want die route is gewoon een stuk rustiger dan de vaak nogal hectische A3.

Je kunt de A3 tussen Würzburg en Nürnberg ook nog vermijden door vanaf Schweinfurt de A70 en A73 te nemen, ik zou het laten afhangen van de verkeerssituatie. Beide routes zijn vrijwel even lang, de A73 heeft wel een lang stuk met 80 km/u langs Erlangen. Op de A3 staat wat vaker file, dus je hebt daar een alternatief, als je bij Schweinfurt de keuze maakt.

Terug naar de door mij voorgestelde route: de 50 km omweg via Osnabrück en Kassel zal je normaal niet heel veel extra tijd kosten, en het is wellicht een leuke afwisseling. Zeker nu de A33 tussen Osnabrück en Bielefeld helemaal gereed is sinds eind vorig jaar is dit een prettige route.

yup_tdi
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 15:31

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door yup_tdi » zo 19 jul 2020, 0:52

Coen Tunnel schreef: za 18 jul 2020, 23:36
yup_tdi schreef: za 18 jul 2020, 22:07Maar wat is het verstandigst om die #%@#$%@#%@ BAB 3 te skippen, ik heb begrepen dat er zeer veel wegwerkzaamheden zijn en ik sta daar echt niet op te wachten :booooos:
Zo'n 50 km langer vanaf Amsterdam, maar een stuk rustiger en minder wegwerkzaamheden: gewoon de Nederlandse A1 afrijden, dan de Duitse A30, A33, A44, A7 en A3, dus via Osnabrück en Kassel.

Er zijn wel wat werkzaamheden op die route, maar die zijn niet heel hinderlijk. Ik heb er zelf vorige maand gereden (van zuid naar noord, tussen Schweinfurt en Almelo). Ik vond het erg prettig, want die route is gewoon een stuk rustiger dan de vaak nogal hectische A3.

Je kunt de A3 tussen Würzburg en Nürnberg ook nog vermijden door vanaf Schweinfurt de A70 en A73 te nemen, ik zou het laten afhangen van de verkeerssituatie. Beide routes zijn vrijwel even lang, de A73 heeft wel een lang stuk met 80 km/u langs Erlangen. Op de A3 staat wat vaker file, dus je hebt daar een alternatief, als je bij Schweinfurt de keuze maakt.

Terug naar de door mij voorgestelde route: de 50 km omweg via Osnabrück en Kassel zal je normaal niet heel veel extra tijd kosten, en het is wellicht een leuke afwisseling. Zeker nu de A33 tussen Osnabrück en Bielefeld helemaal gereed is sinds eind vorig jaar is dit een prettige route.
Heb gelijk Google Maps aangeslingerd en ik dat ik gewoon deze route ga nemen, ziet er interessant uit. En is idd maar 50 km om.

Thx :top:

yup_tdi
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 15:31

Re: Novi Sad (Servië) 11-12 augustus

Bericht door yup_tdi » za 15 aug 2020, 21:01

Coen Tunnel schreef: za 18 jul 2020, 23:36
yup_tdi schreef: za 18 jul 2020, 22:07Maar wat is het verstandigst om die #%@#$%@#%@ BAB 3 te skippen, ik heb begrepen dat er zeer veel wegwerkzaamheden zijn en ik sta daar echt niet op te wachten :booooos:
Zo'n 50 km langer vanaf Amsterdam, maar een stuk rustiger en minder wegwerkzaamheden: gewoon de Nederlandse A1 afrijden, dan de Duitse A30, A33, A44, A7 en A3, dus via Osnabrück en Kassel.

Er zijn wel wat werkzaamheden op die route, maar die zijn niet heel hinderlijk. Ik heb er zelf vorige maand gereden (van zuid naar noord, tussen Schweinfurt en Almelo). Ik vond het erg prettig, want die route is gewoon een stuk rustiger dan de vaak nogal hectische A3.

Je kunt de A3 tussen Würzburg en Nürnberg ook nog vermijden door vanaf Schweinfurt de A70 en A73 te nemen, ik zou het laten afhangen van de verkeerssituatie. Beide routes zijn vrijwel even lang, de A73 heeft wel een lang stuk met 80 km/u langs Erlangen. Op de A3 staat wat vaker file, dus je hebt daar een alternatief, als je bij Schweinfurt de keuze maakt.

Terug naar de door mij voorgestelde route: de 50 km omweg via Osnabrück en Kassel zal je normaal niet heel veel extra tijd kosten, en het is wellicht een leuke afwisseling. Zeker nu de A33 tussen Osnabrück en Bielefeld helemaal gereed is sinds eind vorig jaar is dit een prettige route.
Ik wou even een update geven maar dit was domweg een perfecte route, overdag en in de nacht. De baustellen die er waren waren allemaal rond 1 km lang zonder hinder. Zelfs op de rechterbaan werden snelheden van 170+ gehaald, dat kan je op de A3 vergeten. Dus deze route is echt een top-tip.

Plaats reactie