[B][N016] Mechelen - Willebroek

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1507
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door Joshua »

^^ Busstrook lijkt het me eerder, gezien wegmarkeringen.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
verfmeer95
expressweg
Berichten: 4377
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door verfmeer95 »

Hajo schreef: di 29 apr 2025, 17:55 ^^ Rechtsonder op de foto lijkt een voorsorteervak te beginnen. Vandaar dus die slinger in het fietspad.
Die slinger an sich is logisch, maar de vraag is of die niet wat vloeiender had gekund.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43237
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door Vinny »

De zoom in de foto is gewoon sterk. Ik denk dat het alleen vloeiender had gekund als ze ook de berm wat hadden verbreed. Daar zal vast geen geld voor zijn uitgetrokken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
rene154
stadsweg
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door rene154 »

Hajo schreef: di 29 apr 2025, 17:55 ^^ Rechtsonder op de foto lijkt een voorsorteervak te beginnen. Vandaar dus die slinger in het fietspad.
De reden is mij wel helder. Dat er vervolgens wordt gekozen voor een dergelijke knik: dat niet. Zeker niet met zo’n smalle berm ernaast. Als je daar als fietser, om wat voor reden dan ook, valt en doorschuift, of simpelweg de bocht mist, zit je linea recta op de rechter rijstrook van de tegenliggende rijbaan. Er zal maar net een vrachtwagen rijden.

Dit kan, of eigenlijk: dit moet, gewoon beter. Zeker als een weg opnieuw wordt aangelegd. De ruimte om dit beter op te lossen is er ook gewoon.
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8466
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door Wimpie25 »

^^
Spijkers op laag water. Het fietspad is zeer ruim, de foto is ingezoomd. Die knik zal in de praktijk amper iets voorstellen.
rene154
stadsweg
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door rene154 »

^^ Bizarre reactie. Dit is geen gevalletje sterke zoom. Kijk maar naar de vloeiende rijbaanverbreding ernaast.
Tommy
autoweg
Berichten: 2453
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)

Re: [B][N016] Mechelen - Willebroek

Bericht door Tommy »

Koning Boudewijnlaan in Willebroek krijgt begin juni opknapbeurt: twee weken omleiding

De Koning Boudewijnlaan (N16) in Willebroek wordt begin juni gedurende twee weken grondig aangepakt. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert van 1 tot en met 12 juni herstellingswerken uit aan het wegdek. De werken, die eerder dit jaar werden uitgesteld door ongunstige weersomstandigheden, worden nu niet alleen ingehaald, maar ook uitgebreid.
Bron en meer: https://www.hln.be/willebroek/koning-bo ... ~a67213ae/
Of ook: https://wegenenverkeer.be/nieuws/n16-wi ... lde-werken
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be