Autovakantie Den Bosch - Toscane

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Durkdjenn
zandpaadje

Autovakantie Den Bosch - Toscane

Bericht door Durkdjenn » zo 19 jul 2020, 12:23

Goedemiddag allemaal!

Ik ben compleet nieuw op dit forum, maar ben de laatste dagen al veel aan het rondsnuffelen met het oog op onze autovakantie naar Toscane over twee weken.

Nu wil ik eigenlijk linksrheinisch richting onze overnachting in Zwitserland gaan rijden, maar lees ik hier van alles over wen afsluiting bij Bergheim en allerlei opties om deze te omzeilen. Echter vetrekken wij op vrijdagochtend rond 04:00u en zullen vanuit omgeving Den Bosch dus rond 05:30u al bij Bergheim zijn. Mijn vraag is dan ook; is het op dat tijdstip verstandig om gewoon afrit 18 Bergheim te nemen en bij 19 Bergheim-Süd er weer op te gaan? Of toch beter een grotere omleiding pakken?

Pino
2x5 autosnelweg

Re: [D][A061] A61 Venlo - Mönchengladbach - Ludwigshafen - Hockenheim

Bericht door Pino » zo 19 jul 2020, 12:58

Je kunt het op dat tijdstip denk ik wel wagen op de korte omleiding bij Bergheim. Maar in plaats hiervan bij Heerlen de grens over lijkt mij persoonlijk logischer. Het is voor jou maar een 13 kilometer langer en zo haal je gemak en zekerheid aan boord, die je op zijn hoogst enkele minuten meer kost dan het best denkbare scenario via Venlo-Bergheim.

Welkom op het forum trouwens. We hebben hier ook een apart subforum met reisadviezen. Zelfs als je vraag hier beantwoord is, vind je in dat subforum wellicht nog andere dingen die relevant voor je zijn. De situatie bij Walldorf bijvoorbeeld.

JarnoNL96
polderweggetje

Re: Autovakantie Den Bosch - Toscane

Bericht door JarnoNL96 » zo 19 jul 2020, 15:44

Zelf ga ik over 1,5 week dezelfde gok wagen bij Bergheim. Ook rond dat tijdstip, ik heb het de afgelopen weken in de gaten gehouden op het moment dat ik vroege dienst had.

Het lijkt erop dat er weinig pijn zit bij Bergheim op dat tijdstip.

Durkdjenn
zandpaadje

Re: Autovakantie Den Bosch - Toscane

Bericht door Durkdjenn » ma 20 jul 2020, 16:04

Ik ga het in de gaten houden in ieder geval! Als het allemaal meezit kan er rond 7:00u mooi een kop koffie en een broodje genuttigd worden bij raststätte Moseltalbrücke; even genieten van het uizicht!