Bericht van het bestuur
Moderator: Moderatoren
-
- Voorzitter
Bericht van het bestuur
Beste Wegenforummers,
Vanaf 2008 werd de webhosting van het Wegenforum door TNX, het bedrijf van forummer Juerd, gesponsord. Deze sponsoring heeft maar liefst 12,5 jaar geduurd. Begin deze maand werd bekend dat aan deze hosting en sponsoring een einde zou komen. Achter de schermen is er (met name door onze forumbeheerders Mark en captain007) hard aan gewerkt om zo snel mogelijk het Wegenforum te kunnen verhuizen. Met trots kunnen wij zeggen dat dit onlangs is gebeurd, op 25 juli is het Wegenforum succesvol verhuisd naar een nieuwe server.
Bij deze willen wij onze waardering aan Juerd uitspreken en hem bedanken voor de lange periode van sponsoring door zijn bedrijf TNX. Wij zijn hem daar zeer erkentelijk voor en het heeft een belangrijke rol gespeeld in het instandhouden van het Wegenforum.
Het betekent echter wel dat het Wegenforum vanaf 25 juli is overgegaan naar betaalde webhosting. Om het forum draaiende te houden, is geld nodig. Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Wegenforum hebben de leden ingestemd met een verhoging van de contributie naar € 15,00 per jaar, om deze kosten te kunnen dekken. Voor jeugdleden blijft de contributie gelijk op € 10,00. Deze contributieverhoging gaat per 2021 in, maar natuurlijk hebben wij nu al de kosten van betaalde webhosting.
Voor de gebruikers van het Wegenforum die geen lid zijn van de Vereniging, maar het forum wel een warm hart toedragen, vragen wij om het lidmaatschap van de Vereniging in overweging te nemen. Zoals gezegd, het draaiende houden van het Wegenforum is niet gratis. Door lid te worden help je dat het Wegenforum kan blijven bestaan. Verenigingsleden hebben daarnaast toegang tot activiteiten die door de Vereniging worden georganiseerd, en inspraak in het beleid van de Vereniging. Meer informatie over lid worden kun je hier vinden.
Voor degenen die al lid zijn van de Vereniging, vragen wij om voor dit jaar, naast de contributie van € 10,00, een vrijwillige donatie te overwegen als bijdrage in deze kosten. Uiteraard is het ook voor niet-leden mogelijk om te doneren. Er is geen minimumbedrag voor een donatie, elke donatie is welkom op rekeningnummer NL55 ABNA 0471 2808 60 t.n.v. Wegenforum. Neem voor andere betaalmogelijkheden even contact op met de penningmeester.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,
Coen Tunnel
Voorzitter Vereniging Wegenforum
Vanaf 2008 werd de webhosting van het Wegenforum door TNX, het bedrijf van forummer Juerd, gesponsord. Deze sponsoring heeft maar liefst 12,5 jaar geduurd. Begin deze maand werd bekend dat aan deze hosting en sponsoring een einde zou komen. Achter de schermen is er (met name door onze forumbeheerders Mark en captain007) hard aan gewerkt om zo snel mogelijk het Wegenforum te kunnen verhuizen. Met trots kunnen wij zeggen dat dit onlangs is gebeurd, op 25 juli is het Wegenforum succesvol verhuisd naar een nieuwe server.
Bij deze willen wij onze waardering aan Juerd uitspreken en hem bedanken voor de lange periode van sponsoring door zijn bedrijf TNX. Wij zijn hem daar zeer erkentelijk voor en het heeft een belangrijke rol gespeeld in het instandhouden van het Wegenforum.
Het betekent echter wel dat het Wegenforum vanaf 25 juli is overgegaan naar betaalde webhosting. Om het forum draaiende te houden, is geld nodig. Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Wegenforum hebben de leden ingestemd met een verhoging van de contributie naar € 15,00 per jaar, om deze kosten te kunnen dekken. Voor jeugdleden blijft de contributie gelijk op € 10,00. Deze contributieverhoging gaat per 2021 in, maar natuurlijk hebben wij nu al de kosten van betaalde webhosting.
Voor de gebruikers van het Wegenforum die geen lid zijn van de Vereniging, maar het forum wel een warm hart toedragen, vragen wij om het lidmaatschap van de Vereniging in overweging te nemen. Zoals gezegd, het draaiende houden van het Wegenforum is niet gratis. Door lid te worden help je dat het Wegenforum kan blijven bestaan. Verenigingsleden hebben daarnaast toegang tot activiteiten die door de Vereniging worden georganiseerd, en inspraak in het beleid van de Vereniging. Meer informatie over lid worden kun je hier vinden.
Voor degenen die al lid zijn van de Vereniging, vragen wij om voor dit jaar, naast de contributie van € 10,00, een vrijwillige donatie te overwegen als bijdrage in deze kosten. Uiteraard is het ook voor niet-leden mogelijk om te doneren. Er is geen minimumbedrag voor een donatie, elke donatie is welkom op rekeningnummer NL55 ABNA 0471 2808 60 t.n.v. Wegenforum. Neem voor andere betaalmogelijkheden even contact op met de penningmeester.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,
Coen Tunnel
Voorzitter Vereniging Wegenforum
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op di 28 jul 2020, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Re: Bericht van het bestuur
Misschien handig om meteen linkjes/methode voor doneren/lid worden te vermelden. Maak de drempel zo laag mogelijk 

-
- Voorzitter
-
- 2x4 autosnelweg
Dank je wel voor afgelopen jaren, Juerd. 

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- expressweg
Juerd, Captain007 en Mark, jullie zijn alle 3 helden. Juerd voor de hosting de afgelopen 12 jaar en Mark en Captain voor het overzetten van het forum.
Ik moet wel zeggen dat ook vind dat er te weinig op het forum staat over doneren. Zou daar niet iets met paypal of ideal te regelen kunnen zijn? Tevens vind ik dat de link naar het "lid worden" in de kop van het forum niet naar een forumthread zou moeten gaan maar naar een aparte pagina zoals de over ons pagina en de contactpagina. Dat lijkt me geen moeilijke klus toch?
Ik moet wel zeggen dat ook vind dat er te weinig op het forum staat over doneren. Zou daar niet iets met paypal of ideal te regelen kunnen zijn? Tevens vind ik dat de link naar het "lid worden" in de kop van het forum niet naar een forumthread zou moeten gaan maar naar een aparte pagina zoals de over ons pagina en de contactpagina. Dat lijkt me geen moeilijke klus toch?

Svenlo
-
- 4x5 autosnelweg
Als oud-voorzitter sluit ik me geheel aan bij het dankwoord richting Juerd en het technisch beheer Mark en Captain007.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
Ik sluit me aan bij de woorden van de oud-voorzitter.
En een aanwas van nieuwe leden is van harte welkom
En een aanwas van nieuwe leden is van harte welkom

-
- 2x3 autosnelweg
Juliana Juerd bedankt, voor meer dan twaalf jaren,
Voor de tijd die je gaf, voor 't volk van ‘t Wegenforum.
Tevens een schouderklopje voor Mark en Captain007.
Voor de tijd die je gaf, voor 't volk van ‘t Wegenforum.

Tevens een schouderklopje voor Mark en Captain007.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x5 autosnelweg

- SPOILER: TOON
-
- Secretaris
Ik ben van latere datum en begreep 'm meteen. Maar 5 jaar geleden had ik 'm niet meteen gesnapt, nee. Al ken ik de versie van André van Duin al vele, vele jaren langer.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x4 autosnelweg
Kunnen jullie niet even een factuurtje maken? Dat maakt het voor de ondernemers onder ons een stuk aantrekkelijker om te 'doneren'.Coen Tunnel schreef: ↑di 28 jul 2020, 12:56Voor degenen die al lid zijn van de Vereniging, vragen wij om voor dit jaar, naast de contributie van € 10,00, een vrijwillige donatie te overwegen als bijdrage in deze kosten. Uiteraard is het ook voor niet-leden mogelijk om te doneren.
-
- expressweg
Vanuit mijn ervaring als ondernemer, en als bestuurder van een stichting met betalende deelnemers, vind ik een factuur voor een bijdrage van 15 euro geen redelijke vraag. Het kleine beetje extra gemak en mogelijke financiële gewin staan niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die gemoeid is met het maken van facturen op zulke kleine schaal. (Laat dit geen belemmering zijn voor het bestuur als zij die tijd er wel graag in steken.)
Het gaat uiteraard om de verhouding, dus als je 150 €/jaar zou willen bijdragen vanuit je onderneming, dan wordt het natuurlijk wel een zinnig verhaal :)
Het gaat uiteraard om de verhouding, dus als je 150 €/jaar zou willen bijdragen vanuit je onderneming, dan wordt het natuurlijk wel een zinnig verhaal :)
-
- 2x4 autosnelweg
De hoeveelheid werk?
Als een ondernemer €25 netto wil doneren, kan dat met die factuur (die 3 minuten werk kost) al snel €50 worden. Als lid zou ik graag hebben dat mijn bestuur daar tijd voor zou maken.
Maar het is maar een idee. Het is mij om het even of er voor het maximaal haalbare wordt gegaan.

Als een ondernemer €25 netto wil doneren, kan dat met die factuur (die 3 minuten werk kost) al snel €50 worden. Als lid zou ik graag hebben dat mijn bestuur daar tijd voor zou maken.
Maar het is maar een idee. Het is mij om het even of er voor het maximaal haalbare wordt gegaan.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Uiteraard en als allereerste veel dank mijnerzijds voor de mensen die dit forum technisch mogelijk hebben gemaakt!
Ik draag het Wegenforum een warm hart toe en ik zeg hierbij een donatie toe.
Die wordt binnenkort op de rekening van de vereniging bijgeschreven.
Ik overweeg nog steeds om lid te worden, maar ik stel daar wegens privacy redenen wel voorwaarden aan. Tot op heden heeft de vereniging gemeend hier geen gehoor aan te moeten geven, wat ik respecteer en waarvoor ik begrip kan opbrengen.
Op mijn tweede voorstel, ingediend per email, is tot op heden nog niet gereageerd. Waarschijnlijk omdat er tegelijkertijd ook sprake was van een bestuurswisseling.

Ik draag het Wegenforum een warm hart toe en ik zeg hierbij een donatie toe.

Ik overweeg nog steeds om lid te worden, maar ik stel daar wegens privacy redenen wel voorwaarden aan. Tot op heden heeft de vereniging gemeend hier geen gehoor aan te moeten geven, wat ik respecteer en waarvoor ik begrip kan opbrengen.
Op mijn tweede voorstel, ingediend per email, is tot op heden nog niet gereageerd. Waarschijnlijk omdat er tegelijkertijd ook sprake was van een bestuurswisseling.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- expressweg
Ik heb ook een bijdrage voor de verhuizing van het forum op de rekening gestort.
-
- 2x3 autosnelweg
Misschien is dit niet de juiste plek, maar ik zou hierbij graag willen meedelen dat ik mij als donateur van de Vereniging heb laten registreren. 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- expressweg
Ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je het over de contributie had. Voor een gift/donatie (itt sponsoring bijvoorbeeld) heb je (volgens mijn boekhouder althans) geen factuur nodig. Er zijn wel bepaalde voorwaarden om het af te mogen trekken: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -aftrekken -- als kosten opvoeren gaat volgens mij niet omdat er geen tegenprestatie is, maar dat is makkelijk op te lossen met sponsoring (in dat geval wel met factuur) ipv donaties, oftewel door bijvoorbeeld een vermelding op een sponsorpagina te kopen. Het sponsoren van bijeenkomsten e.d. is in het verleden ook een praktische oplossing geweest voor mij, waar een andere wederdienst niet te verzinnen viel. (Disclaimer: ik ben geen jurist, geen boekhouder, en geen fiscalist, dus controleer mijn beweringen zelf.)Attietattie schreef: ↑za 01 aug 2020, 16:41 De hoeveelheid werk? :lol:
Echter, de eerste factuur is meer werk dan 3 minuten. De tweede factuur kan 3 minuten werk zijn, maar als je organisatie nog nooit een factuur heeft gemaakt, kan de eerste best een flinke stap zijn qua werkzaamheden. Een en ander ligt ook aan hoe de administratie is vormgegeven.
-
- 2x4 autosnelweg
Ah ok, dan snap ik jouw bezwaar ook beter. Nee, het is mijn bedoeling dat de vereniging er beter van wordt, niet dat de ondernemer een paar euro minder kwijt is.
Ben ik niet zo bang voor. Die kan ik zelf wel maken en aan ze toesturen. Controleer jij (of een andere ondernemer) hem en mogen zij hem weer naar mij sturen.

Ik zal het mijn boekhouder ook eens vragen.
-
- expressweg