De A22 is een betrekkelijk nieuw nummer voor wat vroeger de H2 was tussen Augst, Liestal en Sissach, net buiten Basel. Het is een mix van Autostrasse en Autobahn. Het nummer A22 staat nergens op de bewegwijzering, maar wel op de kilometerpalen.
Mooie beelden. Helemaal aan het begin is men in de weer met de aanleg van een nieuwe weg, de Rauricastrasse. Daar moet volgens mij een nieuw woongebied verrijzen. Men is er vorig jaar herfst officieel mee begonnen: https://salina-raurica.ch/aktuelles/spa ... castrasse/
Verder was/is het kunstwerk over en langs de Ergolz tussen Liestal-Nord en Liestal-Süd in slechte staat.
Interessant, daar had ik nooit van gehoord. Ik zal er ook eens gaan kijken (misschien beter over een paar jaar, er zal nu waarschijnlijk nog niet zoveel te zien zijn).
Ben zelf wel benieuwd wat daar met de H3/H7 (Rheinstrasse) gaat gebeuren. Men spreekt van 'Rückbau,' ik neem aan dat men in dit geval afwaarderen bedoelt.
Terug naar de A22, dit staat uiteindelijk op de rol voor de bypass van Liestal, volgens de projectpagina:
Kanton Basel Landschaft (nov. 2016) schreef:- Verbreitern der zweispurigen Hochleistungsstrasse von 9.95m auf 12.50m inkl. Mitteltrennung
- Neues Ergolzviadukt (Ersatz)
Das aktuelle Projekt H2 Umfahrung Liestal (HUL) - neu A22 Umfahrung Liestal- sieht den Umbau und die Erweiterung der Hochleistungsstrasse in Etappen vor. Es wird ein Bauprojekt erarbeitet, das die Option einer späteren Erstellung des Anschlusses Liestal Zentrum vorsieht.