Parkeren in Praag, Salzburg en Innsbruck

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Robbert297
expressweg

Parkeren in Praag, Salzburg en Innsbruck

Bericht door Robbert297 » wo 19 aug 2020, 15:23

Beste forumleden,

Ergens volgende week ga ik gedurende 2 weken een roadtrip maken door een deel van Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland. Normaal pak ik altijd het openbaar vervoer, maar vanwege corona pak ik m'n auto.

Hierbij ga ik onder andere naar Praag, Salzburg en Innsbruck, enkele dagen per stad.
Hebben jullie enig idee waar ik in deze steden relatief goedkoop en veilig kan parkeren? Ik hoor bijvoorbeeld gemengde verhalen over de P+R's...
Qua afstand tot de stadscentra (waar m'n overnachtingen zijn) maakt het mij niet heel veel uit, mits er OV-verbindingen zijn. Het liefst natuurlijk zo dichtbij de centra als mogelijk. :lol:

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag. Alle tips zijn welkom! :top:
I'm average height... in Thailand.

Instagram // Flickr // Twitter

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Parkeren in Praag, Salzburg en Innsbruck

Bericht door Coen Tunnel » wo 19 aug 2020, 17:12

Met P+R's zit je nog steeds met een OV-component, juist in meestal wat drukker stadsvervoer. En doordat je soms betaalt voor parkeren én OV, en het soms ook nog extra tijd kost, moet je je afvragen wat de daadwerkelijke besparing is. P+R is mijns inziens alleen het overwegen waard als je echt van plan bent om een hele dag ergens door te brengen, en er in de buurt geen andere goedkope parkeergelegenheid is.

Ik zou er zelf in deze tijden wel wat voor over hebben om gewoon een parkeergarage in het centrum te zoeken. Je bent misschien wat meer kwijt, maar je auto staat er doorgaans veilig, je hebt geen OV-kosten en je bespaart vaak ook wel wat tijd. Wellicht hebben de plekken waar je overnacht eigen parkeergelegenheid? Anders zou ik gewoon een (goedkope) parkeergarage zoeken. Innsbruck heeft een heel compact stadscentrum, het is niet heel groot. Praag zal vermoedelijk niet extreem duur zijn om te parkeren.

Soms kun je ook iets van korting krijgen als je vooraf een plekje boekt in een parkeergarage, ik weet niet of dat een optie is.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » wo 19 aug 2020, 17:13

^^

Voordeel van P&R is dat je er vaak een dagkaart voor OV bijkoopt en daarmee kan je binnen de stad natuurlijk wat sneller overal komen. Is bijvoorbeeld in Praag wel handig als je naar de burcht wil die bovenop de heuvel ligt. Scheelt een aardig eindje omhoog lopen als je ook met de tram kan gaan.

In Praag heb ik een paar keer gebruik gemaakt van P&R Opatov (omdat ik nou eenmaal aan die kant van de stad aan kwam). Makkelijk parkeren, niet duur en binnen 50 meter van de metro. Het ziet er een beetje 'Bijlmer-achtig' uit daar, maar ik heb me er verder niet onveilig o.i.d. gevoeld. P&R zelf is min of meer bewaakt. Metro's zijn binnen een kwartiertje in de binnenstad.

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » wo 19 aug 2020, 23:04

10 jaar geleden hebben we in Praag geparkeerd onder het concertgebouw (Rudolfinum), aan de rivier en vlakbij de stad. Was toen best betaalbaar. Je zou even kunnen kijken wat het anno nu kost.

Robbert297
expressweg

Bericht door Robbert297 » wo 19 aug 2020, 23:48

Dank voor de tips allen! Ik zal de komende dagen hiermee op zoek gaan. Denk dat het inderdaad maar een parkeergarage gaat worden. Wel zo veilig en dichtbij.
I'm average height... in Thailand.

Instagram // Flickr // Twitter