Ik denk dat op papier TRAXX + ICR wel kan, maar die zijn allemaal op de HSL nodig.waldo79 schreef: ↑do 02 feb 2023, 13:57Emmerich is niet meer bereikbaar met Nederlands materieel aangezien er ten zuidoosten van Zevenaar 25 kV op de bovenleiding staat tot aan Elten.Coen Tunnel schreef: ↑do 02 feb 2023, 9:59 ...
Een andere makkelijke oplossing kan zijn om de ICE binnenlands te vervangen door een pendeltrein met ICMm (Koplopers) tot aan Emmerich, en een overstap in Emmerich in te bouwen. Op die manier maakt het niet uit of er vanaf Emmerich ICE 3 of ICE 3M gebruikt wordt.
...
Internationaal spoorvervoer komt slecht van de grond
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: Internationaal spoorvervoer komt slecht van de grond
-
- expressweg
Het is en blijft een idiote maatregel en naar mijn mening wordt dit beloond met een verbod van deze maatregel en een stevige boete voor NS en DB voor het uberhaupt invoeren van deze maatregel. Misschien leert dan eens beter na te denken. Ook hoogtijd om deze verbindingen misschien door anderen te laten uitvoeren. Getuige de slechte prestaties, veroorzaakt door slecht onderhouden materieel lijkt mij dat een zeer verstandige zet.Coen Tunnel schreef: ↑do 02 feb 2023, 13:37Klopt, in een groot deel van de periode van het InterRail-verbod (maar niet de gehele periode) wordt de IC Berlijn via Münster omgeleid. Dat jaagt internationale reizigers naar Berlijn ook de ICE in. Nu is voor die reizigers de directe (weliswaar omgeleide) IC Berlijn op zich prima, InterRail-reizigers naar Zuid-Duitsland en verder hebben echter geen goed alternatief voor de ICE (afgezien van één van de late ICE's of de Nightjet), maar ondervinden wel de hinder van deze maatregel.Sondermaut schreef: ↑do 02 feb 2023, 12:34 Het schiet me ineens weer te binnen dat de extra druk op de ICE vorig jaar ook kwam door werkzaamheden op de Intercity Amsterdam-Berlijn. Die intercity stopt normaliter al bij elke boom, maar werd toen ook omgeleid via Münster met ongeveer 45 minuten extra reistijd, waardoor de ICE met een overstap in Duisburg de snelste route werd tussen de twee hoofdsteden. Zonder die werkzaamheden scheelt het overigens ook maar een paar minuten. Komende zomer zou DB Netz deze soap overigens vrolijk herhalen volgens de geruchten.
-
- 4x3 autosnelweg

Zat pas eens naar Italië-opties te kijken. Routes over Parijs zijn zo slecht nog niet, zeker niet wanneer je dichterbij de Thalys woont dan bij de ICE. En alles wat met een grote boog om Duitsland heen gaat is naar mijn gevoel wel betrouwbaarder.
-
- verkeersader
Zakenreizigers willen snel, flexibel, en zonder gedoe reizen, geld is bij hun iets minder een overweging.omNOMNOMNOM schreef: ↑do 02 feb 2023, 12:39 Ik heb de indruk dat Deutsche Bahn sowieso weinig interesse heeft in allerlei internationale treinverbindingen, met uitzondering van Zwitserland. Wellicht komt dat door de technische complexiteit van dit soort verbindingen, al zou het ook kunnen dat internationale verbindingen minder zakenreizigers aantrekken dan binnenlandse verbindingen.
Met lage frequenties, omwegen en veel uitval trek je idd geen zakenreizigers. Beetje kip-ei zo.
Ik denk als je Amsterdam-Berlijn in 4 uur zou kunnen, dat je véél meer zakenreizigers zou trekken
-
- 4x3 autosnelweg

Overigens is ook vanuit Nederland Berlijn niet de grote zakelijke bestemming. Het is een politiek symbooldossier geworden, maar ik zie liever de frequentie op de lijn naar het Ruhrgebied (uiteraard uit te bouwen tot 200 kmh) omhoog gaan. En dan in Duisburg voor goede aansluitingen zorgen.
-
- Voorzitter
Ah, goed punt. Die wijziging was me even ontgaan.waldo79 schreef: ↑do 02 feb 2023, 13:57Emmerich is niet meer bereikbaar met Nederlands materieel aangezien er ten zuidoosten van Zevenaar 25 kV op de bovenleiding staat tot aan Elten.Coen Tunnel schreef: ↑do 02 feb 2023, 9:59 ...
Een andere makkelijke oplossing kan zijn om de ICE binnenlands te vervangen door een pendeltrein met ICMm (Koplopers) tot aan Emmerich, en een overstap in Emmerich in te bouwen. Op die manier maakt het niet uit of er vanaf Emmerich ICE 3 of ICE 3M gebruikt wordt.
...
-
- expressweg
Misschien de ICNG hierop laten gaan rijden. Verder heeft de NS mogelijk ook een opdracht uitgegeven om een ICNG te bouwen met een 15Kv installatie, naast de andere 3 installaties. Dan heeft de NS een mogelijk treinstel dat ook Duitsland in kan rijden.
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- stadsweg
Op papier zou Flixtrain het moeten kunnen. Die rijden nu ook met multicourante Siemens Vectrons kriskras door Duitsland met oud interregio materieel (wat in Nederland nog als ICL/ICK heeft gereden). Of ze het willen is natuurlijk een andere vraag.Pino schreef: ↑do 02 feb 2023, 16:18Ik denk dat de ICE wel een flinke voorsprong heeft doordat zij het enige materieel hebben dat zonder locwissel de grensoverschrijdende routes kan bedienen. Welke concurrent springt dat gat in? Het zal tegelijkertijd ook de reden zijn dat er ook bij NS/DB vrij weinig materieel is en de lijn daarmee storingsgevoelig is. En dat terwijl eigenlijk de frequentie omhoog zou moeten, bijvoorbeeld om ook die problemen met de IC Berlijn eens wat te ondervangen.
-
- autoweg
NS Internationaal trekt de keutel weer in. "Dat deze onderzoeksrichting naar buiten is gekomen was niet de bedoeling."
https://www.nsinternational.com/nl/nieu ... -interrail
https://twitter.com/NS_Int/status/1621172115625095169

https://www.nsinternational.com/nl/nieu ... -interrail
https://twitter.com/NS_Int/status/1621172115625095169
-
- stadsweg
Per ongeluk ja, maak dat de kat wijs. Is gewoon strategie en onderdeel van een pakket maatregelen. Daar zal deze flauwekul mogelijk/waarschijnlijk ook onder vallen omdat we nu erop voorbereid zijn.