Ik zou Albanië best wel eens willen zien. Wie weet komt het er nog wel van.
Moderator: Moderatoren
Op alle reizigersspoorlijnen wordt nu in ieder geval een dienstregeling gereden met minimaal 2 treinen per dag; Tirana-Durrës zelfs 8 treinen per dag. Treinen zijn spotgoedkoop maar ook gigantisch traag, de gemiddelde snelheid ligt niet hoger dan een kilometer of 30 per uur. Furgons, taxibusjes, zijn dan ook veel populairder en iedereen die zich dat kan veroorloven neemt dus niet de trein.René schreef:Het spoorwegnet van het land stelde ook niets voor.
De meeste doorgaande wegen zijn in de afgelopen 5 jaar met Europese subsidies opnieuw aangelegd, waardoor de kwaliteit van deze wegen goed is. Hopelijk worden deze wegen ook goed onderhouden, anders heb je binnen 10 - 20 jaar weer dezelfde problemen.vynkce schreef:Ik vind de wegen er best mooit uitzien op de bovenstaande foto's! Het valt mij positief mee, want ik had veel erger verwacht voor een van de armste landen van Europa.
Palance schreef:Geen flauw idee, eigenlijk. Ik heb het niet kunnen terugvinden. Misschien reclame voor een één of ander merk (dat ik ook niet ken)![]()
Chris, jij bent nogal van het SSC. Wellicht kun jij die vraag daar deponeren?
It's actually Drilon, a tourist village in Pogradec. That sign is very old and most probably it has been changed.
Betekent JO Autostop hetzelfde als: verboden autostop of te liften ofzoiets? Het bord is gelijk met dat van Italie, als je daar de snelweg oprijdt bij de meeste opritten kom je dat bord ook tegen, en er staat ook iets op van 'Autostop' ben er vorig jaar doorgereden dus weet het niet meer zo perfect vanbuiten. Ik vind dit bord in Albanië nog wel passen, omdat er nog veel met van die oude wrakken wordt rondgereden en karren enzo. Maar in Italie vind ik dit toch wel overbodig, als je je rijbewijs gaat afleggen weet je toch wel wat mag en niet mag op de snelweg!Chris schreef:Het eerste snelwegbord in Albanië!