Afbeelding

Verwarrende verkeersborden/wegmarkeringen?

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Yamka
zandpaadje

Re: Verwarrende verkeersborden/wegmarkeringen?

Bericht door Yamka » di 03 nov 2020, 16:00

@TomToguay;

Bedankt voor Uw reactie, doch...

1) Ik heb toch toegegeven mogelijkerwijs een snelheidsovertreding te hebben gemaakt? Echter enkel als de verkeerstekens en wegmarkeringen mij volgens het PV meermaals naar wettelijke normen duidelijk werden gemaakt.
2) Zowel het aan mij te laat toegestuurd PV alsook de flitsfoto's, vertonen de volgens artikelen 2 1ste alinea, art. 2.3, art. 3 en art. 6 bepaald in de wegcode helemaal NIET!
3) Ook valt het sterk te betwijfelen dat de verbalisant zijn meetvoertuig alsook zijn toestellen heeft opgesteld zoals zowel in het handboek alsook wettelijk bepaald in art. 2.1 van bijlage 1 van de wegcode. Gezien de te smalle parkeerplaats is het onmogelijk een 'correcte meting' uit te voeren. Dat ik te vlug heb gereden, kan en heb ik toegegeven (indien...), maar kan ik onmogelijk de door hen opgemeten snelheid erkennen. Als ik de opmetingen correct heb uitgevoerd, én de verbalisant zelfs verkeerd was opgesteld óp de parkeerplaats, kan ik (wat zichtbaar is op de flitsfoto's) onmogelijk zelfs de radarbundel zijn binnen gereden.
4) Zoals sommigen misschien wel weten kunnen flitsfoto's meestal maar via het Parket of de Griffie worden ingekeken. Na inzicht ben ik beginnen twijfelen over de correctheid. En aangezien de flitsfoto's lijken op een nachtopname, ondanks het middag was, valt ook te betwijfelen of de verbalisant zelfs de testopname heeft uitgevoerd om de kwaliteit van de beelden indien nodig bij te stellen vooraleer metingen te doen. De nummerplaat is net herkenbaar, maar noch de wagen, merk of zelfs chauffeur zijn te herkennen. Ook niet nadat het verwerkingcentrum de foto's heeft proberen bij te werken...

Indien U van mening bent dat ik gewoon mijn overtreding moet erkennen zodat een verbalisant er onderuit kan met wat voor hem wordt bepaald in ondermeer art. 2.1 van bijlage 1 van de Wegcode, stel ik mij de vraag waarom ik het Wetboek niet zou mogen uitpluizen als je weet dat een overtreding tevens volgens dátzelfde wetboek maar kan vastgesteld worden??

Weggebruikers moeten zich aan de normen van de Wegcode houden, waarom zouden verbalisanten dit niet moeten doen?

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » di 03 nov 2020, 16:23

Als je denkt dat je in je recht staat staat het vrij daar een procedure voor op te starten voor zover dat mogelijk is. Er wordt alleen getwijfeld hier aan de haalbaarheid daarvan. Daar kun je iets van vinden, maar aangezien je hier om advies bent komen vragen is het te verwachten dat mensen daar dan ook iets over zeggen.

Yamka
zandpaadje

Bericht door Yamka » di 03 nov 2020, 22:50

@captain007;

Ik heb volkomen begrip in de reacties. Zoals U aanhaalde, dit is namelijk wat ik van jullie vraag.

Althans heb ik bij sommige reacties meer het gevoel er wordt ingegaan op de mogelijkse overtreding zelf. Niet op wat ik probeer aan te halen. De wettelijke overtreding, als deze er is.

Staat het bord C43 naar wettelijke normen? Is een onvolledig PV gerechtigd? Heeft de verbalisant zich aan zijn verplichtingen gehouden om een correcte meting uit te voeren?

Mundial
stadsweg

Bericht door Mundial » wo 04 nov 2020, 10:17

Mocht je in beroep gaan, laat ons dan weten hoe het afloopt, dan weten we wie het bij het rechte eind had.
Het gebeurt af en toe dat er mensen hier om advies vragen en het is altijd fijn als die achteraf laten weten hoe het is uitgedraaid.

Yamka
zandpaadje

Bericht door Yamka » wo 04 nov 2020, 12:42

Ik zal zeker iets laten weten...
Alvast bedankt voor alle reacties.

Tokke1976
stadsweg

Bericht door Tokke1976 » di 15 dec 2020, 3:03

Ik begrijp echt niet waar je al je argumenten blijft halen om de correctheid van je dagvaarding in twijfel te trekken. Verwarrende markering, verwarrende borden, een bord dat er niet zou mogen staan, foto's die niet rechtsgeldig zijn, te laat versturen van een PV, verwerken door iemand op het verwerkingscentrum, ....

Je hebt een dagvaarding voor de politierechtbank gekregen omdat je geflitst bent aan een snelheid die zeker 40 km/u hoger lag dan de 50 die er toegestaan is. Als je ervan zou uitgaan dat je er 70 mocht, dan rij je nog meer dan 20 km per uur te hard.
In plaats van te zoeken naar allerlei argumenten om de politierechter te overtuigen, zou je beter diep berouw tonen voor je ferm overdreven snelheid en je laten bijstaan door een advocaat.
Je argumenten schieten in alle richtingen en ik vrees dat je voor de politierechter met deze argumenten geen meter ver gaat geraken.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 15 dec 2020, 18:27

Nu toch, wie bent u om iemand op diens woorden zo aan te spreken? Bovendien komt het 6 weken nadien.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 15 dec 2020, 18:47

Hoezo? Hij slaat de spijker op de kop.
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 15 dec 2020, 19:02

Eigenwijs zijn is toch ook goed, laat iemand maar zelf de deksel op de neus krijgen.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 15 dec 2020, 19:08

Tja, als iemand hier zo stellig is en beweert zo'n sterk verhaal te hebben, dan mag daar best een realistische reactie op volgen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Tokke1976
stadsweg

Bericht door Tokke1976 » di 15 dec 2020, 23:21

Snelwegfreak schreef: di 15 dec 2020, 19:08 Tja, als iemand hier zo stellig is en beweert zo'n sterk verhaal te hebben, dan mag daar best een realistische reactie op volgen.
Thanks.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » do 17 dec 2020, 21:46

Ik volg toch op dat punt hoor, zoveel wazige argumenten die helemaal géén steek houden... je bent gepakt dus moet je op de bladeren zitten punt. Als ik geflitst wordt (zelfs met Coyote aan) dan betaal ik gewoon, punt.