Okay, ff een schopje.. het is ook niet echt een vraag..meer een nieuwsbericht over Zweden die in Roemenië een rijbewijs 'behalen'.
(..) In Roemenië is het halen van een rijbewijs een stuk makkelijker en goedkoper. En dat scheelt volgens de correspondent al snel honderden euro's vergeleken met de prijs in Zweden. “Maar wat vooral ook blijkt is dat het onder vluchtelingen heel populair is”. Ook zou het land voor een zachte prijs rijbewijzen van buiten de EU omzetten naar een Roemeens rijbewijs, die vervolgens weer kan worden overgezet naar een Zweedse, volgens Michels. “Daardoor is het een soort all-inclusive-route voor mensen uit bijvoorbeeld Syrië of Eritrea naar een geldig Zweeds rijbewijs”. (..)
https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... llen-halen
Lijkt mij dat dit in NL ook wel voor komt, prijsbewust als 'ons volk' kan zijn?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
wizi99 schreef: ↑vr 04 dec 2020, 19:31
Coen Tunnel schreef: ↑vr 04 dec 2020, 19:14
Vaak enorm zwaar beladen met tapijten die tussen fabriek en magazijn vervoerd moeten worden. Met lage snelheid weliswaar, maar toch. Het industrieterrein van Genemuiden stikt van die dingen. En voor de combinatie op de foto is een rijbewijs T voldoende. Ergo: aangezien ik mijn rijbewijs B voor 2015 heb gehaald, mag ik er ook mee rijden.
Mooi toch, stel je moet eens zo'n ding besturen, dan hoef je daar tenminste geen examen meer voor te doen
Ik verwacht wel dat de meeste bedrijven die veelvuldig met terminal trekkers (of terug gekeurde ex-vrachtwagentrekkers) werken, de bemensing daarop voorziet van een terminal trekker certificaat. Al is dat maar uit verzekering(kosten)oogpunt.
https://westpoort.nl/cursus-terminaltrekker/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeroen schreef: ↑do 24 dec 2020, 16:23
Het touringcarwerk was volgens mij pré-corona al erg onzeker. Ik vraag me af of je daar (zeker als Nederlander) nog wel makkelijk tussen komt, ook als de reisbranche straks weer aantrekt.
Begin van het jaar had de Betuwe Express in Andelst toch een hele touringcar bekleedt met de wervingtekst voor opleiden tot nieuwe chauffeurs met baangarantie.
(ik vind het toch wel opvallend..zo kort na de coronaperiode én hun reorganisatie. Lukt het dan echt niet om voormalige chauffeursl weer terug achter stuur te halen? Of is het wel best voor de werkgever om, vooral, die 'grijze mannen' kwijt te zijn en voordelig de jonge garde binnen te halen?
(ze betalen via het werken uiteindelijk grotendeels de opleidingskosten weer terug aan de WG..

)
In het OV busvervoer heb ik de wervingsposters op bussen (Hermes. Synthus) ook al gespot.