Allereerst bedankt voor de leuke reacties!
mavas schreef:Ik wil wel even vermelden dat ik persoonlijk de Westfrisia weg niet een klein project vindt. Hij loopt tenslotte van alkmaar helemaal naar enkhuizen, toch niet zo een kort stukje.
En de N9 wordt tzt ook aangepast, niet verbreed, maar de gelijkvloerse kruisingen moeten ongelijkvloers worden tussen alkmaar-noord en De Stolpen.
De Westfrisiaweg heb ik niet opgenomen omdat het een provinciaal project is (geen N23 meer). Ik ga wel opnieuw bekijken of dit soort grotere provinciale plannen er ook bij kunnen, maar het moet wel overzichtelijk blijven.
De N9 vond ik een twijfelgeval aangezien er 'alleen maar' een paar kruisingen ongelijkvloers worden gemaakt en niet de hele weg aangepakt wordt.
René schreef:Vandaar dat ik ook optimistisch ben, en uit ga van 2007.
Officieel is het ook nog steeds 2007 (al wordt er tegelijkertijd van 'vertraging' gesproken). Maar ik ga het -als ik ff tijd heb- veranderen.
hneel schreef:Bij A15 onder Rotterdam valt me op dat er 2-3-3-2 staat. Betekent dit 5 banen per rijrichting? Dat zou niet verkeerd zijn. Dat stukje is nu net het middelstuk van een zandloper.
Waar vind ik de exacte plannen mbt de A15 bij Rotterdam? Bij vaanplein zijn ze zo te zien ook nog niet klaar. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Inderdaad, 5 rijstroken per rijrichting. Zie
http://www.rijksweg15.nl , al staat de uiteindelijk versie van het Vaanplein er helaas (nog?) niet op.
Riva schreef:Mooie kaart. Zal wel veel werk in gezeten hebben?
Behoorlijk wat uurtjes, ja. Vooral het opzoeken, checken en vaak weer wijzigingen aanbrengen was erg tijdrovend. Zoals ik al schreef: de info die het rijk geeft klopt nogal eens niet met latere mediaberichten en met wat ik hier op het forum lees. En de diverse sites van V&W / RWS spreken elkaar ook regelmatig tegen (vaak doordat ze lang niet geupdate zijn).
Verder heb ik de kaart met Photoplus gemaakt, een soort vereenvoudigde versie van Photoshop (het ziet er bijna hetzelfde uit maar is wél gratis!). Probleem was dat het bestand werd opgeslagen in SPP formaat en dat ik aanvankelijk geen tool kon vinden om dit om te zetten naar TIF of JPG of GIF. Pas na een upgrade van het programma zelf lukte het me om de kaart naar GIF te converteren.