Overzichtskaart wegenplannen 2005-2020
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- verkeersader
Zoals Jeroen al schrijft, de rest IS al 2x2.Mark schreef:Wat me trouwens net opviel, laat jij de A4 westelijk van Steenbergen lopenhock:
En de N31 tussen Drachten en Leeuwarden, wordt tie enkel op dat ene stukje 2 x 2?
Het tracé van de A4 bij Steenbergen staat nog niet vast, maar de voorkeur van de betrokken gemeentes gaat uit naar deze westelijke variant. Vandaar dat ik 'm voorlopig op deze manier heb ingetekend.
Het oostelijke tracé is logischer maar hier bestaat al een topic over.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Forumbeheerder
Ah, ok, dan is dat in ordeoverdrive schreef:Zoals Jeroen al schrijft, de rest IS al 2x2.Mark schreef:Wat me trouwens net opviel, laat jij de A4 westelijk van Steenbergen lopenhock:
En de N31 tussen Drachten en Leeuwarden, wordt tie enkel op dat ene stukje 2 x 2?
Het tracé van de A4 bij Steenbergen staat nog niet vast, maar de voorkeur van de betrokken gemeentes gaat uit naar deze westelijke variant. Vandaar dat ik 'm voorlopig op deze manier heb ingetekend.
Het oostelijke tracé is logischer maar hier bestaat al een topic over.

-
- woonerf
Die staan dus vast, een discussie over wel of niet vloeiend verloop is dus niet meer nodig. Ik zou de A4 ook westelijk tekenen, want voor de variant is een tracé met ruimtelijke onderbouwing gemaakt, voor het oosten niet. De laatste tijd is er niet echt meer nieuws over ....Volkstribuun schreef:Nu sluiten de uiteindes van de A4 bij Dinteloord en Halsteren ook al aan op de N259.

-
- polderweggetje
Hajo schreef:M.i. de A7 vanaf Purmerend-Noord tot kn. Zaandam verbreden tot 2x3 met ruimte voor 2x4. Bij een eventuele verbreding van dit deel tot 2x4, het deel vanaf Hoorn tot Purmerend-Noord verbreden tot 2x3.
Ik denk dat je daarmee al heel wat oplost.

Voor de avondspits is de rijbaan extra wel een oplossing. Alhoewel die file meestal weinig vertraging geeft en ik nog maar moet zien hoe de gemeente Purmerend de afwikkeling van het verkeer van de A7 gaat oplossen.
-
- 2x3 autosnelweg
Bij de door mij beschreven verbreding van de A7 ben ik ervan uitgegaan dat de Coentunnel is verbreed. Zonder een nieuwe Coentunnel en voldoende capaciteit voor het verkeer om het Noordzeekanaal te kruisen, hebben alle verbredingen en nieuw aan te leggen wegen ten noorden van het kanaal geen enkel nut.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- dorpsstraat
Ik ben bang van niet: de Coentunnel is veel meer het probleem: pas als er een 2e coentunnel is heeft het verbreden van de A7 nut...Hajo schreef:M.i. de A7 vanaf Purmerend-Noord tot kn. Zaandam verbreden tot 2x3 met ruimte voor 2x4. Bij een eventuele verbreding van dit deel tot 2x4, het deel vanaf Hoorn tot Purmerend-Noord verbreden tot 2x3.
Ik denk dat je daarmee al heel wat oplost.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- zandpaadje
Re: Overzichtskaart wegenplannen 2005-2020
Hallo,
dit is een zeer leuk kaartje!! vroeg mij alleen af wat er bedoeld wordt met bijvoorbeeld de gele rand rond de A1? Als uitleg staat er: uitvoering na 2010 met toekomstig A-nummer. Een A-nummer heeft het al en wat w ordt er bedoeld met 'uitvoering', op elke snelweg gebeurt wel wat dus vindt t een beetje een vaag begrip.
groetjes
dit is een zeer leuk kaartje!! vroeg mij alleen af wat er bedoeld wordt met bijvoorbeeld de gele rand rond de A1? Als uitleg staat er: uitvoering na 2010 met toekomstig A-nummer. Een A-nummer heeft het al en wat w ordt er bedoeld met 'uitvoering', op elke snelweg gebeurt wel wat dus vindt t een beetje een vaag begrip.
groetjes
-
- 2x3 autosnelweg
Welkom. 
Het A-nummer staat voor de duidelijkheid vermeldt en soms krijgt een weg ook wel eens een ander nummer.
Met "uitvoering" wordt bedoeld: de werkzaamheden zijn gestart of men is bezig. Het gaat hier om grootschalige werkzaamheden, dus meer dan alleen een nieuwe laag asfalt aanbrengen. Denk aan verbreding (zoals de A2 bij Uterecht) of compleet nieuwe aanleg (bijvoorbeeld de A73 Venlo - Maasbracht).

Het A-nummer staat voor de duidelijkheid vermeldt en soms krijgt een weg ook wel eens een ander nummer.
Met "uitvoering" wordt bedoeld: de werkzaamheden zijn gestart of men is bezig. Het gaat hier om grootschalige werkzaamheden, dus meer dan alleen een nieuwe laag asfalt aanbrengen. Denk aan verbreding (zoals de A2 bij Uterecht) of compleet nieuwe aanleg (bijvoorbeeld de A73 Venlo - Maasbracht).
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator

Kaart en topic is van december 2005, dus misschien niet meer actueel.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Voorlopig zet ik hier een slotje op.
Als Overdrive een nieuwe afbeelding in deze draad wil plaatsen, dan kan hij via een PM even een verzoekje doen tot heropening.

Als Overdrive een nieuwe afbeelding in deze draad wil plaatsen, dan kan hij via een PM even een verzoekje doen tot heropening.