Wij hebben een defacto burgemeester die als boer in de Westhoek van BE niks kon verwezenlijken maar die zich de politiek heeft ingeworsteld aan de fanatiek Groene zijde en die nu instaat voor mobiliteit, ontwikkeling, duurzaamheid en andere fantasmen. Filip Watteeuw...op zichzelf verantwoordelijk voor de vernietiging van Gent en z'n bewoners richting een multicultureel groen ideaal dat zich vertaald in sluikstorten, ghettovorming en een centrum verkocht aan toeristen, liefst met een kaal centrum gecentreerd op beton en moderne kunst, maar liefst geen écht groen. Nee, die ristricties gelden enkel voor de eigenaars die belasting betalen buiten het centrum.duikgek89 schreef: ↑ma 05 jul 2021, 18:24Hebben jullie daar in het Gentse als schepen van mobiliteit een Nederlander geïmporteerd?Km357 schreef: ↑ma 05 jul 2021, 17:32 In het Gentse verbaast me dat niet zo sterk. Op de N70 van Gent-Dampoort richting Lochristi ligt nog asfalt en zeker beton dat ouder is dan mezelf als een lappendeken dat dan als ok wordt beschouwd. Maar op zich met geulenvorming, barsten, scheuren, oplappingen die geen cohesie hebben met de onderlaag, betonplaten die niet meer in lijn liggen met de ander...allemaal ok.
Gewoon de snelheid verlagen en dan ben je er...nee?
Strak plan, maar laten we dat nog beter maken door illegale drempels te leggen, een circulatieplan in te voeren die enkel voor de toeristjes z'n nut heeft bewezen en een LEZ die geld binnenbrengt, maar geen échte verbetering brengt van de luchtkwaliteit (de stalen die door Groen naar voren werden gebracht als een verbetering werden in parken tussen de bomen afgenomen), maar enkel meer last voor de mensen. En al zeker geen veiligere situatie op de R40, voor niemand op zich, ook al zijn de recente fietstunnels/passages wel een verbetering. Maar de werken op zich slepen maanden aan.
Ik draaf wat door ja, maar er is duidelijk een onwil bij beleid om werkelijk gevaarlijke of ongewenste situaties aan te pakken op een normaal ritme, terwijl er een overvloed aan tijd en geld kan gespendeerd worden aan projecten waarvan de impact op z'n minst dubieus is.![]()
Misschien ben ik één van die "toeristjes" maar mij helpt dat circulatieplan niet. Of is dat een indicatie dat ik inmiddels het niveau van vaste bezoeker? heb bereikt?![]()
Als geboren Gentenaar ben ik woedend dat m'n ooit fiere stad deze periode doormaakt. Een periode waar mensen worden buitengepest, de immosector alsmaar meer ontspoort, gewone diensten slechter worden, sluikstorten en religieuze ghetto's enkel een groter probleem vormen, waar we bepaalde etniciteiten kennelijk "niet kunnen bereiken", waar de weinig leuke ruimte verpest wordt door "Brusselse Jongeren" die de boel kort en klein komen slaan, en waar beleid in de illegaliteit vanalles uitvindt om de burger verder te pesten.
Als dat de moderne stad is, wel dan is het triest gesteld met de nabije toekomst.