Onverantwoorde situaties omtrent verkeersveiligheid

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Km357
2x2 autosnelweg

Re: Onverantwoorde situaties omtrent verkeersveiligheid

Bericht door Km357 » ma 05 jul 2021, 19:26

duikgek89 schreef: ma 05 jul 2021, 18:24
Km357 schreef: ma 05 jul 2021, 17:32 In het Gentse verbaast me dat niet zo sterk. Op de N70 van Gent-Dampoort richting Lochristi ligt nog asfalt en zeker beton dat ouder is dan mezelf als een lappendeken dat dan als ok wordt beschouwd. Maar op zich met geulenvorming, barsten, scheuren, oplappingen die geen cohesie hebben met de onderlaag, betonplaten die niet meer in lijn liggen met de ander...allemaal ok.

Gewoon de snelheid verlagen en dan ben je er...nee?

Strak plan, maar laten we dat nog beter maken door illegale drempels te leggen, een circulatieplan in te voeren die enkel voor de toeristjes z'n nut heeft bewezen en een LEZ die geld binnenbrengt, maar geen échte verbetering brengt van de luchtkwaliteit (de stalen die door Groen naar voren werden gebracht als een verbetering werden in parken tussen de bomen afgenomen), maar enkel meer last voor de mensen. En al zeker geen veiligere situatie op de R40, voor niemand op zich, ook al zijn de recente fietstunnels/passages wel een verbetering. Maar de werken op zich slepen maanden aan.

Ik draaf wat door ja, maar er is duidelijk een onwil bij beleid om werkelijk gevaarlijke of ongewenste situaties aan te pakken op een normaal ritme, terwijl er een overvloed aan tijd en geld kan gespendeerd worden aan projecten waarvan de impact op z'n minst dubieus is.
Hebben jullie daar in het Gentse als schepen van mobiliteit een Nederlander geïmporteerd? :s

Misschien ben ik één van die "toeristjes" maar mij helpt dat circulatieplan niet. Of is dat een indicatie dat ik inmiddels het niveau van vaste bezoeker? heb bereikt? :dontknow:
Wij hebben een defacto burgemeester die als boer in de Westhoek van BE niks kon verwezenlijken maar die zich de politiek heeft ingeworsteld aan de fanatiek Groene zijde en die nu instaat voor mobiliteit, ontwikkeling, duurzaamheid en andere fantasmen. Filip Watteeuw...op zichzelf verantwoordelijk voor de vernietiging van Gent en z'n bewoners richting een multicultureel groen ideaal dat zich vertaald in sluikstorten, ghettovorming en een centrum verkocht aan toeristen, liefst met een kaal centrum gecentreerd op beton en moderne kunst, maar liefst geen écht groen. Nee, die ristricties gelden enkel voor de eigenaars die belasting betalen buiten het centrum.

Als geboren Gentenaar ben ik woedend dat m'n ooit fiere stad deze periode doormaakt. Een periode waar mensen worden buitengepest, de immosector alsmaar meer ontspoort, gewone diensten slechter worden, sluikstorten en religieuze ghetto's enkel een groter probleem vormen, waar we bepaalde etniciteiten kennelijk "niet kunnen bereiken", waar de weinig leuke ruimte verpest wordt door "Brusselse Jongeren" die de boel kort en klein komen slaan, en waar beleid in de illegaliteit vanalles uitvindt om de burger verder te pesten.

Als dat de moderne stad is, wel dan is het triest gesteld met de nabije toekomst.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » ma 05 jul 2021, 20:22

Hajo schreef: ma 05 jul 2021, 14:48
In Nederland liggen de boetes voor snelheidsovertredingen bij wegwerkzaamheden daarbij ook nog eens hoger, dan onder normale omstandigheden. Is dat in België ook zo?
Gelukkig niet, want nergens is de maximumsnelheid zo los van de werkelijkheid als bij werkwerkzaamheden. Ze plaatsen dan vaak een bordje 30 op een '70'-weg neer als er ergens in de berm een kegel staat. Of lange tijd 50 rijden waar het perfect veilig is om sneller te rijden. 'Om de werkmensen te beschermen' wordt dan gezegd, maar de lage maximumsnelheid wordt ook behouden wordt als men niet aan het werken is. Doordat de veiligheidsmarges zo extreem hoog zijn zullen de boetes onder de normale tarieven al hoog genoeg liggen.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » ma 05 jul 2021, 20:26

^^ Resulteert gewoon in het feit dat ik die bordjes negeer en af ga op de situatie.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » ma 05 jul 2021, 20:27

Robonus schreef: ma 05 jul 2021, 15:17
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:55
Je hebt veiligheid en je hebt overdreven veiligheid. Het niet kunnen accepteren van enige vorm van risico is de ziekte van deze tijd. Opmerkelijk dat jullie hier zo paniekerig over doen, de discussie over de coronamaatregelen indachtig (dat is ook een debat over risicotolerantie). Als de snelheid beperkt wordt tot 70 is het risico sowieso beperkt. Het veiligheidsniveau op snelwegen met die snelheid is dan nog steeds vele malen hoger dan op het onderliggend wegennet waar dat blijkbaar wel aanvaardbaar geacht wordt.
Dat zal altijd de discussie blijven: Wat is veilig genoeg?
Nederland is zo'n rubbertegelmaatschappij omdat NL'ers redelijk eigenwijs zijn en graag rode kruizen negeren of mer 120km/h door werkzaamheden blijven rijden. Als er in BE nooit WUI ongevallen gebeuren dan zijn deze maatregelen inderdaad voldoende.
In Azie of Afrika worden op 10cm naast de weg kunstwerken gebouwd met uitstekende betonijzerstekken. Dan ga je vanzelf wel langzaam rijden. Dat is ook een mogelijkheid.

Echter heb je ook nog de wegwerker zelf. Als die comfortabel is om achter een 35cm barriertje gebukt wat teksten op het asfalt aan het spuiten dan is het ook prima, maar ik zou werk weigeren om direct achter deze verkeersafzetting te werken. (van mijn foto's dan, andere delen zien er beter uit)
Dat is wel een reactie die de spijker op de kop slaat. Een maatschappij die elk risico wil uitbannen creëert juist gevaar omdat men zich dan roekelozer gaat gedragen, men vertrouwt dan immers dat er toch weinig risico's zijn.
Attietattie schreef: ma 05 jul 2021, 15:58
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:46Op wegen met een maximumsnelheid van 50 of 70 is het prima dat er nog bomen langs de weg geplaatst worden.
Hier gaan we het niet over eens worden. Maar het is denk ik wel typerend dat jij je schouders ophaalt en ik het een slecht idee vind.
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:46Je standpunt is trouwens ook niet consequent, als het dan toch zo lévensgevaarlijk is dat er bomen langs een weg staan zou het niet uit mogen maken of het bestaande bomen of nieuwe bomen betreft.
Dat maakt wel degelijk uit. Een gevaarlijke situatie, zou je moeten wegnemen of moeten aanpassen. Een gevaarlijke situatie creëren, betekent dat je je niet eens bewust bent van het feit dat het risico's met zich meebrengt. Dat vind ik heel veel kwalijker.
Ik ben me bewust van het risico, maar ik tolereer het risico. Wat niet wil zeggen dat ik elk risico tolereer. Dat is de angel. Zoals gezegd: veiligheid kan je zover trekken als je zelf wil. Geparkeerde auto's naast de weg kunnen ook gevaarlijk zijn als je die slecht raakt. Het huidige veiligheidsniveau op Vlaamse wegen voldoet m.i. prima. Zeker met in het achterhoofd dat wagens zelf ook flink veiliger worden.

Ik kan me daarom niet achter de visie 'Go for zero' scharen, want dat betekent dat er extreme veiligheidsmarges zullen opgetrokken moeten worden om alsmaar kleinere risico's uit te sluiten. Zelfs een boom die 5 m van de weg staat vormt eigenlijk nog een risico.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 05 jul 2021, 20:41

Km357 schreef: ma 05 jul 2021, 19:26 Wij hebben een defacto burgemeester die als boer in de Westhoek van BE niks kon verwezenlijken maar die zich de politiek heeft ingeworsteld aan de fanatiek Groene zijde en die nu instaat voor mobiliteit, ontwikkeling, duurzaamheid en andere fantasmen. Filip Watteeuw...op zichzelf verantwoordelijk voor de vernietiging van Gent en z'n bewoners richting een multicultureel groen ideaal dat zich vertaald in sluikstorten, ghettovorming en een centrum verkocht aan toeristen, liefst met een kaal centrum gecentreerd op beton en moderne kunst, maar liefst geen écht groen. Nee, die ristricties gelden enkel voor de eigenaars die belasting betalen buiten het centrum.

Als geboren Gentenaar ben ik woedend dat m'n ooit fiere stad deze periode doormaakt. Een periode waar mensen worden buitengepest, de immosector alsmaar meer ontspoort, gewone diensten slechter worden, sluikstorten en religieuze ghetto's enkel een groter probleem vormen, waar we bepaalde etniciteiten kennelijk "niet kunnen bereiken", waar de weinig leuke ruimte verpest wordt door "Brusselse Jongeren" die de boel kort en klein komen slaan, en waar beleid in de illegaliteit vanalles uitvindt om de burger verder te pesten.

Als dat de moderne stad is, wel dan is het triest gesteld met de nabije toekomst.
Ik snap ongeveer wat je bedoelt denk ik, als ik me andere posts van jou over Watteeuw herinner en als ik me bedenk wat ik zelf gezien heb. Had het toestraks niet helder in het geheugen maar toen ik de naam las...

Het is natuurlijk niet aan mij, maar wat toerisme betreft hoop ik dat Gent oppast om geen tweede Brugge, of Amsterdam centrum, te worden. Op de mooie oude stenen daar na, vind ik Brugge om eerlijk te zijn verschrikkelijk omdat de stad door massatoerisme compleet kapot is gemaakt. Moet ik wel toegeven dat ik maar een paar keer in Brugge geweest ben, misschien de verkeerde momenten dus. En Amsterdam kom ik ook zo min mogelijk...

Maar goed, we hadden het over Gent. Wij komen er al jaren regelmatig (ca eens in 2 maanden).
Ik reken ons niet onder de typische toeristen, al zijn we als bezoekers wellicht wel deel van het probleem... Wat me eerlijk gezegd een wat triestig gevoel geeft.

Wat Gent naar mijn mening zo'n mooie en leuke stad maakt zijn de Gentenaren. Jullie maken de stad maken tot wat zij is. Niet Watteeuw, niet zijn circulatieplan en andere brol, niet het toerisme wat meer en meer uit de klauwen loopt, niet de rijke zakken die op de verkeerde manier daarvan willen profiteren...
Het allerbelangrijkste dat men zou moeten doen is zorgen dat de Gentenaren welkom zijn en blijven in hun eigen stad en graag ook in het centrum vertoeven.
Echt groen zou daarbij fijn zijn, dat mag naar mijn smaak best wat meer, als dat op de juiste manier kan zonder de inwoners ermee tot last te zijn.

Een ontsporende immosector is volgens mij in grote delen van Europa een gigantisch probleem, net als problemen met integratie van etnische minderheidgroepen die nu deels bij elkaar blijven klitten.

Ook hier in de buurt in b.v. Arnhem (naar mijn mening één van de lelijkste steden van Nederland...) Is er een probleem. Utrecht Kanaleneiland is berucht en ook in Duitsland zijn er voorbeelden te verzinnen zoals het bekende Duisburg Marxloh.

Ik denk alleen dat deze op zich interessant discussie een beetje offtopic gaat...

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 22:09

Een zeer interessante discussie die me zelf ook heel nauw aan het hart ligt, want was is (los van de politiek) de beste oplossing? Het is eigenlijk de situatie die we honderd jaar terug in het Interbellum ook al hadden. De 'progressieve' rijke grote steden, de welgestelde liberale centrumsteden binnen de rustieke Vlaamse ruit die met weinig problemen geconfronteerd worden en het 'armere' conservatieve platteland.
Waar kan je in Vlaanderen tot de meest kwalitatieve levensstandaard komen?

Misschien een nieuw interessant topic!

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 05 jul 2021, 22:32

Overigens moet ik eraan toevoegen dat ook veel Nederlandse wegbeheerders op het gebied van bermbeveiliging maar wat aanklooien en de meest vreselijke constructies plaatsen of juist zaken niet plaatsen. Wij zijn daarom zeker niet heiliger dan de Paus, maar door de bank genomen is het in Nederland een pak beter op orde.
Bij ProRail is een afdeling die op sommige spoorfora de bijnaam 'veiligheidsjihad' heeft. Daar werken kuitenbijters die er niet voor terugdeinzen om een 'rode vlag' in het spoor te steken als ze vinden dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Ik heb het idee dat dat bij Rijkswaterstaat al iets minder is, en bij de Belgische wegbeheerders al helemaal niet zo is. Bij het management denken ze vast: 'oh dat kost alleen maar geld, hebben we niet en we worden er toch niet op afgerekend.'

In zulke gevallen moeten technici harder van de toren blazen. Maar garantie heb je natuurlijk nooit. De 'functie elders' ligt altijd op de loer als het opperhoofd vind dat je te weinig loyaal bent aan de organisatie :booooos:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 22:45

^^
Op dat vlak hebben we geluk dat het AWV eigenlijk een splinternieuwe overheidsdienst is waar er geen sprake is van een ivoren toren. Diensten die nog uit de Belgische periode komen zoals de NMBS en Proximus hebben dat probleem dus wel.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 10:41

De nieuwe barrier op de R25 doet al meteen zijn werk

Afbeelding

Egbert
expressweg

Bericht door Egbert » wo 07 jul 2021, 11:58

Hmm, als je dat zo ziet was het eigenlijk wachten op een dergelijk ongeval. Te dicht bij de barriere, wielen lopen op het schuine gedeelte op, vrachtwagen komt scheef, wielen lopen makkelijk het verticalte gedeelte op en je zit zo bovenop de barriere.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 07 jul 2021, 12:35

Je zal dit maar als fietser op je af zien komen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Robonus
autoweg

Bericht door Robonus » wo 07 jul 2021, 12:36

Deze vind ik ook wel amusant, om in te voegen moet je een holle goot over rijden.

Afbeelding

https://www.google.nl/maps/@51.0814035, ... 312!8i6656

MaartenE
verkeersader

Bericht door MaartenE » wo 07 jul 2021, 12:48

^^
Ook prettig bij fikse regenval.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 13:02

Palance schreef: wo 07 jul 2021, 12:35 Je zal dit maar als fietser op je af zien komen.
Het is al goed dat de barriers hun werk gedaan hebben. Geen centimeter opgeschoven voor zover ik kan zien. Dit weggedeelte is nog maar een tweetal weken terug opengesteld.

Vroeger had je hier een 2+2 zonder middenberm met direct aanliggende fietspaden. Deze configuratie is tijdelijk totdat het nodige land langs de weg onteigend is voor echt vrijliggende fietspaden te kunnen aanleggen. In de bocht gaan wel barriers behouden blijven.

Afbeelding

Naar dit voorbeeld

Afbeelding

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » wo 07 jul 2021, 13:23

Wimpie25 schreef: wo 07 jul 2021, 13:02 Vroeger had je hier een 2+2 zonder middenberm met direct aanliggende fietspaden. Deze configuratie is tijdelijk totdat het nodige land langs de weg onteigend is voor echt vrijliggende fietspaden te kunnen aanleggen. In de bocht gaan wel barriers behouden blijven.
Eigenlijk zou het fietspad gewoon afgesloten moeten worden tot het stuk land onteigend is en er een vrijliggend fietspad aangelegd kan worden. Met die barriers die dan wel hun werk doen, creëer je niet een veel veiligere situatie.
Svenlo

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » wo 07 jul 2021, 13:36

^^ Voor fietsers zal die barrière veiliger zijn voor uitwijkende vrachtwagens dan een strookje gras. Maar je opmerking illustreert vooral dat je blijft hangen in zeurmodus en geen enkele veiligheidsmaatregel goed genoeg is, zelfs een betonnen barrière niet.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 13:40

sven_engelen schreef: wo 07 jul 2021, 13:23
Wimpie25 schreef: wo 07 jul 2021, 13:02 Vroeger had je hier een 2+2 zonder middenberm met direct aanliggende fietspaden. Deze configuratie is tijdelijk totdat het nodige land langs de weg onteigend is voor echt vrijliggende fietspaden te kunnen aanleggen. In de bocht gaan wel barriers behouden blijven.
Eigenlijk zou het fietspad gewoon afgesloten moeten worden tot het stuk land onteigend is en er een vrijliggend fietspad aangelegd kan worden. Met die barriers die dan wel hun werk doen, creëer je niet een veel veiligere situatie.

Da's jammer genoeg niet mogelijk want dan verplicht je de lokale bewoners die op deze weg wonen met hun fiets recht op de rijbaan te rijden. Niet te snel tot conclusies springen, voor je het weet ben je weer onnodig commentaar aan het geven ;)

De reden dat er in Vlaanderen nog zoveel fietspaden liggen op wegen waar dat in Nederland niet het geval zou zijn, is omdat er dus percelen op uitkomen. Niemand gaat hier fietsen voor zijn plezier, zeker niet als er zoals in dit geval een bewegwijzerde fietsveillige route aanwezig is.

Afbeelding

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » wo 07 jul 2021, 14:09

Alfa schreef: wo 07 jul 2021, 13:36 Maar je opmerking illustreert vooral dat je blijft hangen in zeurmodus en geen enkele veiligheidsmaatregel goed genoeg is, zelfs een betonnen barrière niet.
Zeg ga lekker ergens anders op de man inspelen. Bepaal zelf wel wat voor feedback ik geef op de Belgische wegen dankjewel. :nothanks:
Wimpie25 schreef: wo 07 jul 2021, 13:40
De reden dat er in Vlaanderen nog zoveel fietspaden liggen op wegen waar dat in Nederland niet het geval zou zijn, is omdat er dus percelen op uitkomen. Niemand gaat hier fietsen voor zijn plezier, zeker niet als er zoals in dit geval een bewegwijzerde fietsveillige route aanwezig is.
Dan zou een tweezijdig fietspad aan 1 kant ook het trucje kunnen doen. Scheelt breedte in het fietspad en een barrier.
Edit: Sterker nog, dat zou zelfs een prima definitieve situatie op kunnen leveren zonder extra onteigening en zonder extra kosten van nog een reconstructie.
Svenlo

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 15:07

^^

Ik gebruik dezelde stijl als jouw retoriek ;)

Dat blijft nog een sub-optimale oplossing omdat lokale bewoners aan de ene kant met een breed fietspad voor hun deur zitten, en de andere kant helemaal geen. Die moeten dus heel de rijbaan oversteken.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 07 jul 2021, 15:40

Je zal dit maar als fietser op je af zien komen.
Ja een beetje spanning verrijkt je leven :hap:

Maar goed we zijn in Nederland toch maar verwend dat er bijna geen conflicten kunnen voorkomen tussen zwaar vrachtverkeer en fietsers. Ik snap wel dat in Vlaanderen er nog een behoorlijke investering nodig is, zeker omdat je niet alle percelen kunt afsluiten.
Deze vind ik ook wel amusant, om in te voegen moet je een holle goot over rijden.
Ja de politiek wil een nieuwe oprit, maar weigert om een cent extra uit te geven om de bestaande infrastructuur aan te passen en/of te verbeteren. :twisted:

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 16:06

^^
Het zal bij jullie veel minder voorkomen, maar geen lijkt me wel sterk. :mrgreen:

Door de lintbebouwing en vrijere ruimtelijke ordening zal het inderdaad nooit mogelijk zijn overal alle knelpunten weg te werken. Daarmee dat Vlaanderen zoveel mogelijk inzet op vrijliggende fietspaden langs zoveel mogelijk wegtypes. Deze fietspaden hebben dan eerder een lokale ipv een doorgaande functie.

Tegelijkertijd worden alternatieve routes aangegeven via kalme buurtwegen waar vaak geen extra infrastructuur voor moeten worden aangelegd.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » wo 07 jul 2021, 17:34

sven_engelen schreef: wo 07 jul 2021, 14:09
Alfa schreef: wo 07 jul 2021, 13:36 Maar je opmerking illustreert vooral dat je blijft hangen in zeurmodus en geen enkele veiligheidsmaatregel goed genoeg is, zelfs een betonnen barrière niet.
Zeg ga lekker ergens anders op de man inspelen. Bepaal zelf wel wat voor feedback ik geef op de Belgische wegen dankjewel. :nothanks:
Ik speel niet op de man, maar op wat je zegt. Kritiek kan uiteraard, ik weet ook dat het Belgische wegennet niet perfect is. Maar als je zelf een betonnen barrière naast een weg al een onaanvaardbaar veiligheidsrisico noemt dan overdrijf je gewoon.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » wo 07 jul 2021, 18:51

^^ Wáár zeg ik dat het een onaanvaardbaar veiligheidsrisico is? Ik zeg alleen dat de tijdelijke oplossing, geen oplossing is. Je trekt alles weer uit z'n verband.
Svenlo

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 07 jul 2021, 19:13

Wimpie25 schreef:Het zal bij jullie veel minder voorkomen, maar geen lijkt me wel sterk
Een goot dwars over een oprit, zoiets heb ik in Nederland nog nooit eerder gezien, maar eerlijk gezegd in België heb ik ook niet op mijn netvlies dat ze het zo bont hebben gemaakt.

Ik kan me wel herinneren dat toen de afrit 37-bis werd aangelegd begin jaren '90 op de E 40 (Luik-Aken) dat je zonder waarschuwing op een onverharde weg uitkwam. Inmiddels heeft het hele dorp daar goede asfaltwegen.

Sowieso vind ik dat er in Vlaanderen en Wallonië wel een verbetering is waar te nemen. Er wordt grondig gemoderniseerd en het is allemaal een stuk beter dan 25 jaar geleden; alleen het veiligheidsniveau dat Nederland nastreeft daar is het nog lang niet. :yes:

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 07 jul 2021, 19:20

^^
We proberen ernaar te streven zonder hopelijk meteen even hard door te slaan :)

Neem er zeker de publicatie rond Robuust Wegennet erbij. Dan zal je zien dat we vlak voor Corona op een soort van DV zijn overgeschakeld. Het duurt dus wel even eer je daar de resultaten in de praktijk van zal zien. Maar alle projecten die de voorbije twee jaar gelanceerd zijn, voldoen dus aan die nieuwe principes.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 07 jul 2021, 23:54

Wimpie25 schreef: wo 07 jul 2021, 16:06 ^^
Het zal bij jullie veel minder voorkomen, maar geen lijkt me wel sterk. :mrgreen:

(..)
2+2 ken ik zelf niet.

Maar, 1+1 zoals nu op jouw foto's, dat is er hier ook. Gisteravond nog op gereden, van Overasselt naar Nederasselt. 80 km/h, nét in een hoosbui.. 2 fietsers gepasseerd met slechts zo'n oranje driehoek flapje ter afscheiding.

Tussen Culemborg en Geldermalsen is het ook, maar wordt nu aangepakt.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 08 jul 2021, 0:00

En legio wegen met alleen een beetje gras ertussen, dat doet ook niet veel.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 08 jul 2021, 0:19

^^^ precies.

.. en waar er wel een afscheiding is.. wordt dat dus tegenwoordig met veel hout omkleedt.. en krijg je dus ook schanswerking. Zoals de motorrijder afgelopen zondag bij Otterloo de das om deed.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 08 jul 2021, 8:41

Vinny schreef: wo 07 jul 2021, 19:13
Wimpie25 schreef:Het zal bij jullie veel minder voorkomen, maar geen lijkt me wel sterk
Een goot dwars over een oprit, zoiets heb ik in Nederland nog nooit eerder gezien, maar eerlijk gezegd in België heb ik ook niet op mijn netvlies dat ze het zo bont hebben gemaakt.
Het komt wel eens voor ja. Kan niet 1-2-3 zeggen waar ik het gezien heb, maar gezien heb ik het. Ook bij gewone zijwegen wil het nog wel eens voorkomen. Je moet het maar zien als een omgekeerde drempel :mrgreen:

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » do 08 jul 2021, 13:39

Dat voorbeeld in Aalter is trouwens geen echte oprit, eerder een erfaansluiting van een tankstation.