Ik weet niet of ik in dit topic juist zit, zo niet, gelieve mij hiervoor te excuseren

Ik ging net, na een lange werkdag met wat privégeknutsel na afloop, rond half 7 naar huis. Via de Kolkweg bij Oostzaan draaide ik de A8 op.
Vanochtend, rond 7 uur, was de spitsstrook dicht, dus aan de groene pijlen in de verte te zien vond ik het wat apart dat 'ie nu wel open was.
Dus ik gaf, na het tankstation in het verlengde van de oprit Zaandam-Zuid, richting aan naar rechts en schoof een baan op om meteen weer terug te kunnen omdat er een verdrijvingspijl knipperde boven de vluchtstrook-spitsstrook.
Groot was mijn verbazing echter dat het volgende portaal óók een verdrijvingspijl toonde en de daaropvolgende 5 of 6 óók (ik heb er niet exact op gelet maar het waren er opvallend veel).
Pas daarna werd de boel daadwerkelijk afgekruist.
Dat zorgde vervolgens weer voor verwarring bij de afslag Neck/Wijdewormer, waar al tijden een mobiele lichtkrant staat met 'Spitsstrook open' (de kantelwalsen op dit punt geven ook wel eens een foutieve maximumsnelheid aan ben ik inmiddels achter)
De rode kruizen bleven echter.
Pas bij het allerlaatste portaal, precies daar waar de afrit Purmerend-Zuid (4) begint, branden toen ineens wél groene pijlen (ruim vanuit de verte zichtbaar, het was niet zo dat het lichtbeeld ineens gewijzigd werd), maar op dat punt eindigt de spitsstrook ALTIJD en wordt normaliter met een verdrijvingspijl aangegeven dat je naar links moet. Het eerste portaal na de afslag heeft dan een rood kruis.
Omdat ik wel weet dat hier wat mensen met 'insider-kennis' rondhangen en sowieso mensen met meer kennis van het reilen en zeilen bij Rijkswaterstaat, vroeg ik me af of dit bekend is en zo ja, of het zin heeft om dat nu nog officieel bij ze te melden...