[R010] Singel Antwerpen

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg

Re: [R010] Singel Antwerpen

Bericht door verfmeer95 »

^^ Micheal bedoelt deze verbinding. Die verdwijnt en verkeer moet voortaan via R10-N148 en daar de oprit pakken.
Tokke1976
stadsweg

Bericht door Tokke1976 »

Jump schreef: vr 11 mei 2018, 21:28 De A12 op dat plaatje moet A112 zijn. En die aansluiting waar je over praat is er nu ook niet op Antwerpen-Centrum. Je kan komende van Nederland, op Antwerpen-Zuid de A12 op richting Boom. Dit is de afrit er vlak voor.
Wat denk je van de E34 op het kaartje? Mijns inziens is dit de R1.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.
rosemeyer
woonerf

Bericht door rosemeyer »

Zou dit de bedoeling zijn voor verkeer A1(1)2 <-> Leien? :|
SPOILER: TOON

Afbeelding
Cartman
dorpsstraat

Bericht door Cartman »

Vanaf volgende maandag beginnen de werken aan het kruispunt van de Antwerpse Singel (R10) en de Grote Steenweg. De huidige onoverzichtelijke infra is niet meer toereikend voor de grote hoeveelheid fietsers die daar tegenwoordig dagelijks passeren.

Samengevat: de drie bypassen verdwijnen, en worden opgenomen in de verkeerslichtenregeling. Verder worden fietspaden verbreed en opstelvakken vergroot. Zowel de timing, aanpak, en de nieuwe inrichting doen zeer hard denken aan wat men gedaan heeft met de brug in het verlengde van de Plantin en Moretuslei.

De lijn maakt ook gebruik van de werken om de tramsporen te vernieuwen.

http://wegenenverkeer.be/werken/herinri ... sabethlaan
Cartman
dorpsstraat

Bericht door Cartman »

Men heeft de afgelopen maanden trouwens ook gewerkt aan de Borsbeeksebrug. Ook daar is de fietsinfra vernieuwd, en heeft men een uirit voorzien voor prioritaire voertuigen aan het nieuwe politie gebouw. Volgend weekend volgt het laatste stukje nieuwe asfalt. De brug over de Ring zelf wordt binnen afzienbare tijd gerenoveerd door Wegen en Verkeer.
Jeff
expressweg

Bericht door Jeff »

Ik blijf mij verbazen in BE, maar deze weg in het bijzonder: Bijna elke kruising heeft 4 flitspalen staan, maar wel een limiet van 70 km/h
Waar komt dat vandaan?
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

^^
Flitspalen aan kruispunten zijn roodlichtcamera's. En de Singel heeft bij mijn weten er niet opvallend meer van dan gebruikelijk is in Vlaanderen.
Tommy
autoweg

Bericht door Tommy »

Jeff schreef: zo 03 aug 2025, 18:47 Ik blijf mij verbazen in BE, maar deze weg in het bijzonder: Bijna elke kruising heeft 4 flitspalen staan, maar wel een limiet van 70 km/h
Waar komt dat vandaan?
Hoe bedoel je?
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
Mundial
verkeersader

Bericht door Mundial »

De weg ligt meestal ver van bewoning en heeft afgescheiden fietspaden, dus dan kan 70 wel, ook binnen de bebouwde kom.
Op de R10 is er blijkbaar geen trajectcontroles, wel staan er ANPR-camera's en nog eens snelheidscamera's tussen de verkeerslichten
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Ik moet toegeven dat er op bepaalde/enkele delen volgens de nieuwste Vlaamse maximumsnelheidsnormen een maximumsnelheid van 50 km/u zou gelden.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Durashift
expressweg

Bericht door Durashift »

Wimpie25 schreef: zo 03 aug 2025, 20:56 ^^
Flitspalen aan kruispunten zijn roodlichtcamera's. En de Singel heeft bij mijn weten er niet opvallend meer van dan gebruikelijk is in Vlaanderen.
Die 'oude' vierkante, beige, kasten dan zeker?

Ik zag vanmiddag op de ring van Hasselt dat er ook die nieuwere, slanke (rechthoekige), Gatso's staan, digitaal neem ik aan. Lijkt mij dat die zowel roodlicht als snelheid meten, net zoals in Nederland gebruikelijk is met dat type camera.

Ik ben er netjes voor oranje gestopt (korte groentijd) en dochter vroeg waarom ik zo 'van de regels' was vandaag.. :shutup:

Ik vond het op de N74 ook opvallend, gewoon 70 km/h langs lintbebouwing én over de kruising doorknallen want zowel op de heen als terugweg had ik een prima groene zone :top: Dit was einde middag, begin avond, op de zondag dus lijkt mij dat dit doordeweeks, in spitstijd, toch anders zal zijn. :?:

In NL zijn dergelijke straten/ kruisingen (2x2) met langsparkeervakken toch wel afgewaardeerd naar 50 km/h (of de parkeervakken zijn opgeheven of verplaatst in een ventweg vorm) wat misschien toch wel slimmer is, voor de veiligheid, denk ik.
Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

De discussie over maximumsnelheden is afgesplitst: https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 8#p1355878

Met vriendelijke groet,
Hoofdmoderator Snelwegfreak
Enne gojje mins blieft altied leave.