Is een linksafpijl op een voorsorteervak een impliciet keerverbod?
Moderator: Moderatoren
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Re: Is een linksafpijl op een voorsorteervak een impliciet keerverbod?
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
De Laan op Zuid in Rotterdam: https://www.google.nl/maps/@51.908,4.49 ... 312!8i6656.paolie schreef: wo 03 mar 2021, 23:08 In Amstelveen doen we het in ieder geval gewoon zo:
https://goo.gl/maps/nPkAZzqdBJjDN8KG9
Hier wil je trouwens ook echt niet keren, kans op een rechtdoorgaande tram in je nek is levensgroot.
Maar de ervaring is dat er gewoon gekeerd wordt en er dus ook gewoon trams zijn die een noodstop moeten maken.
En heel soms gaat het inderdaad wel eens mis en rijdt de tram tegen een kerend voertuig aan.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Tachi
- verkeersader
Ik zou hier juist niet keren, omdat de verplichte rijrichting rechtdoor is. Ik denk dan, ik mag hier niet naar links, laat staan linksom keren.Coen Tunnel schreef: wo 03 mar 2021, 21:50 Hier keer ik bijvoorbeeld ook niet, omdat als ik al groen heb er eigenlijk altijd wel conflicterend verkeer is en er niet echt de ruimte is om prettig te keren. Het is er ook niet op ingericht en ook al mag het strikt genomen wel (want keren is niet gelijk aan afslaan), ik snap ook wel dat het hier niet wenselijk is en ik keer dan dus een kruispunt verderop, waar het wel soepel kan en ik niemand in de weg zit, en anderen mij niet in de weg zitten.
-
Jackbauer1350
- 2x3 autosnelweg
Deze locatie is ook een mooi voorbeeld. Deze kruising wordt regelmatig gebruikt om te keren door mensen vanuit de parkeergarage onder de ArenA om weer richting de A2 te gaan.
Hier staan geen borden om keren te verbieden maar wel pijlen op het wegdek die het eigenlijk verplichten om de zijstraat ook daadwerkelijk in te rijden.
Hier staan geen borden om keren te verbieden maar wel pijlen op het wegdek die het eigenlijk verplichten om de zijstraat ook daadwerkelijk in te rijden.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Volgens mij zijn die pijlen met name bedoeld om weggebruikers erop te wijzen dat ze voor elkaar langs moeten kruisen en is dit geen indicatie van verplichte rijrichting of een keerverbod.